StoryEditor
Producenci
22.10.2018 00:00

Azja dyktuje trendy w „kolorówce”

W 2017 roku Azja wygenerowała 29 proc. wartości sprzedaży kosmetyków kolorowych, wyprzedzając Amerykę Północną. Ten region świata ma pozostać motorem globalnej sprzedaży, napędzanym przez ogromną populację, trwającą ekspansję gospodarczą i rosnące budżety konsumentów – podaje serwis cosmeticsbusiness.com powołując się na Euromonitor International.

Jeśli chodzi o kategorie produktów, to na pierwszym miejscu w Azji są kosmetyki do makijażu ust. Na drugim miejscu - podkłady i korektory. Kremy BB/CC odnotowały najszybszy wzrost wśród wszystkich kosmetyków kolorowych.

Co więcej, trend konturowania twarzy zachęca konsumentów do kupowania więcej niż jednego produktu i ich łączenia. Zauważono też, że klienci są mniej lojalni wobec marek i wymagają od producentów dodatkowych korzyści wykraczających poza ogólne funkcje kosmetyczne danego produktu. Kosmetyki do pielęgnacji skóry, które zawierają naturalne ekstrakty w celu rozjaśnienia cery również znajdują się w centrum uwagi konsumentów.

Według ankiety przeprowadzonej przez Euromonitor 2017 w Wielkiej Brytanii, na rynkach rozwijających się w Azji, aktywnie rozpoczyna się proces premiumizacji. Konsumenci (milenialsi) zapytani o pięć głównych wymogów stawianych kosmetykom kolorowym, respondenci z Chin, Tajlandii i Indonezji, wskazali na „premium” i „dobre dla skóry”, a także „hipoalergiczne”, „pasuje do mojej skóry” i „naturalne lub organiczne”, podczas gdy w Japonii i Korei Południowej pierwszeństwo mają „stosunek wartości do ceny” i „niska cena”.

Ponadto, premiera linii do makijażu dla mężczyzn Chanel - Boy de Chanel, potwierdza, że ​​mężczyźni są szybko rosnąca grupą klientów kupujących kosmetyki kolorowe.

Do 2022 roku kategoria kosmetyków kolorowych w Azji ma wzrosnąć do 6 proc. CAGR osiągając wartość 25 mld USD. Wzrost sprzedaży na rynkach rozwijających się będzie napędzany przez rosnący PKB i większe budżety na zakupy. Popularnymi produktami będą kosmetyki do ust, które dodają objętości, a także lekkie podkłady i kremowe róże, które sprawiają, że skóra wizualnie wygląda młodziej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 21:00