StoryEditor
Producenci
05.09.2019 00:00

Barwa rozpoczęła współpracę z siecią dyskontów Lidl

Kolejne firmy kosmetyczne wchodzą do sieci dyskontowych. Tym razem 5 września marka Barwa pojawi się w sklepach Lidl ze swoją naturalną linią opartą na wyciągu z ryżu.

Sieć dyskontowa Lidl  rozwija swoją  półkę kosmetyczną. Od 5 września w sklepach Lidla dostępne będą kosmetyki z serii Barwa Naturalna Ryżowa, w których składzie znajdziemy cenny wyciąg z protein ryżu. 

To kolejna marka z kategorii kosmetyków naturalnych, która wzbogaci asortyment tej sieci dyskontów. Lidl rozwija kategorię produktów naturalnych na swoich półkach. Pielęgnacja przy użyciu produktów wegańskich, powstałych z naturalnych składników, z pominięciem tych odzwierzęcych, to trend, który szybko zdobywa uznanie wśród konsumentów. Nic dziwnego, że niedawno sieć rozszerzyła ofertę kosmetyczną o takie kosmetyki: wprowadziła wegańską linię Food For Skin swojej marki własnej Cien, produkty z serii Natural Age marki Tołpa a teraz linię ryżową Barwy. 

Krakowska marka z długoletnimi tradycjami 

Barwa posiada asortyment kosmetyków dla dorosłych i dzieci, w tym dla osób borykających się z problemami i alergiami skórnymi. Oferta obejmuje serie do pielęgnacji włosów, stóp i dłoni oraz całego ciała, a także mydła ręcznie robione z dodatkiem naturalnych składników, np.  mydła siarkowe, będące jednym z kluczowych produktów serii skierowanej do pielęgnacji młodej skóry. Są szczególnie przeznaczone dla osób zmagających się z trądzikiem.

Barwa inwestuje  w rozwój

Obecnie firma realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich inwestując w działania eksportowe ukierunkowane głównie na rynki europejskie i azjatyckie. Dzięki realizacji projektu marka wzięła udział w trzech zagranicznych międzynarodowych targach branżowych, pozwalających nawiązać nowe kontakty na zagranicznych rynkach docelowych.

Barwa otrzymała także inne dofinansowanie wspierane unijnymi funduszami, które dotyczy kosmetyków dla nastolatków oraz serii do pielęgnacji twarzy inspirowanej zabiegami medycyny estetycznej. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 01:27