StoryEditor
Producenci
13.08.2024 15:27

Bolt i Fundacja Feminoteka łączą siły: kosmetyki charytatywne już do kupienia na platformie q-commerce

Kosmetyki Samo Dobro są już do kupienia na platformie Bolt Market. / Fundacja Feminoteka

Kosmetyki naturalne marki „Samo Dobro”, stworzone przez fundację Feminoteka, są już dostępne na platformie Bolt Market. To działanie pro bono jest kolejnym krokiem we współpracy firmy Bolt z Feminoteką, mającym na celu wsparcie działalności organizacji zajmującej się pomocą kobietom po doświadczeniu przemocy.

W ramach współpracy fundacji Feminoteka i firmy Bolt, kosmetyki „Samo Dobro” zostały umieszczone na platformie Bolt Market. Klienci mogą teraz zamawiać produkty takie jak masła do ciała, maseczki do twarzy, pudry do mycia twarzy, dezodoranty oraz mydła w różnych formach, z szybką dostawą na terenie Warszawy. W ofercie znalazły się produkty dostępne w sklepach Bolt Market na Mokotowie, w Śródmieściu oraz na Woli. Cały zysk ze sprzedaży kosmetyków przeznaczony jest na wsparcie kobiet po doświadczeniu przemocy.

Dodanie kosmetyków „Samo Dobro” na platformę Bolt Market to inicjatywa pro bono, która ma na celu zwiększenie świadomości na temat działalności fundacji Feminoteka oraz umożliwienie klientom aktywnego wsparcia tej organizacji. Jak podkreśla Agnieszka Cebulska, Delivery General Manager Bolt w Polsce, współpraca z Feminoteką trwa już od kilku lat, a umieszczenie ich produktów na platformie jest wyrazem dalszego zaangażowania firmy Bolt w pomoc społeczną.

Fundacja Feminoteka, produkując kosmetyki „Samo Dobro”, stawia na zrównoważony rozwój, wykorzystując głównie polskie rośliny, co pozwala ograniczyć ślad węglowy związany z transportem. Dzięki tej inicjatywie, klienci Bolt Market mają teraz możliwość wsparcia działań Feminoteki, jednocześnie korzystając z wysokiej jakości produktów naturalnych.

Czytaj także: Nowa marka w q-commerce: Lush łączy siły z Woltem

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 21:15