StoryEditor
Producenci
10.01.2025 13:31

Brytyjska organizacja walczy z ubóstwem higienicznym dzieci i nastolatków, prowadzącym do wykluczeń

Multibank apelował szczególnie o takie produkty, jak dezodoranty, żele pod prysznic, mydło i inne artykuły higieniczne. / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Organizacja charytatywna, założona przez byłego premiera Gordona Browna, zapowiedziała wzmocnienie w tym roku kampanii, której celem jest walka z ubóstwem higienicznym dzieci oraz młodzieży. Problem ten jest szczególnie widoczny na terenie szkół, wśród nastolatków.

Multibank przy współpracy m.in. z klubami sportowymi w Wielkiej Brytanii oraz The Hygiene Bank, zebrał do tej pory dziesiątki tysięcy produktów higienicznych podczas wydarzeń sportowych w okresie od Bożego Narodzenia do Nowego Roku.

Multibank apelował szczególnie o takie produkty, jak dezodoranty, żele pod prysznic, mydło i inne artykuły higieniczne. Podstawą jest kwestia wykluczenia społecznego dzieci i młodzieży przez rówieśników (najczęściej na terenie szkół), które obawiają się izolacji i wytykania z powodu wydzielania nieprzyjemnych zapachów, częstych w okresie dorastania.

Dzięki hojności i empatii tak dużej liczby fanów sportu, wiele dzieci powraca w nowym roku do szkoły czując się o wiele pewniej i bardziej komfortowo we własnej skórze. Będą one mogły spokojniej zająć miejsce w klasie, posiadając mydło, szampon, pastę do zębów i dezodorant, a ich rodziny otrzymały produkty, których potrzebują, aby utrzymać siebie i swoje ubrania w czystości - podkreślił Gordon Brown.

Z przeprowadzonego niedawno przy udziale The Hygiene Bank badania wynika, coraz więcej nauczycieli dostrzega problem wśród uczniów i wydaje własne pieniądze w celu zwalczania ubóstwa higienicznego w swoich klasach.

Dodatkowym impulsem dla kampanii Multibanku jest gest Amazona. Gigant sprzedaży internetowej zadeklarował bowiem dostarczenie 250 tys. produktów higieny osobistej do końca stycznia, propagując akcję wśród swoich klientów (m.in.  producentów i dystrybutorów kosmetyków oraz środków czystości).

Grudniowa akcja zbierania produktów pośród fanów sportu przez Multibank sprawia, że już w tym miesiącu dzieci będą mogły chodzić do szkoły i angażować się w nią także towarzysko  po prostu dlatego, że są czyste i pachną czystością. Możemy zrobić o wiele więcej, aby wspierać ich w 2025 roku – dodał Brown.

– Jesteśmy niesamowicie dumni, że mogliśmy wesprzeć fundację i dalszy rozwój Multibank. Inspirujące było obserwowanie, jak kibice sportowi przekazywali darowizny na kampanię na rzecz walki z ubóstwem higienicznym i pomagają najbardziej potrzebującym w naszych społecznościach. Chcemy kontynuować tę działalność i poprzez współpracę z naszymi dostawcami i klientami mamy nadzieję wygenerować setki tysięcy kolejnych darowizn, które złagodzą  skutki ubóstwa higienicznego – skomentował John Boumphrey, kierujący Amazon na terenie Wielkiej Brytanii. 

Czytaj też: Szkocja prawnie uregulowała dostęp do menstruacyjnych środków higienicznych

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 13:30
Yves Rocher zamyka zakłady produkcyjne swojej marki w Izraelu – 270 osób straci pracę
Plaza Poznań

Marka kosmetyczna Sabon, należąca do francuskiego koncernu Yves Rocher, ogłosiła decyzję o zamknięciu swojego zakładu produkcyjnego, centrum logistycznego oraz globalnej siedziby w Izraelu. Zmiany te wiążą się z likwidacją około 270 miejsc pracy i mają na celu konsolidację działalności produkcyjnej w już istniejącym zakładzie we Francji.

Zamknięcie obejmie zakład produkcyjny i globalne centrum logistyczne w Kiryat Gat. Operacje logistyczne zostaną zakończone do października 2025 roku, natomiast całkowite zamknięcie planowane jest na czerwiec 2026 roku. Firma prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży zakładu i podpisała niewiążący list intencyjny z potencjalnym nabywcą. W przypadku niepowodzenia transakcji, zakład zostanie całkowicie zamknięty.

Sabon planuje również sprzedaż swoich 22 sklepów detalicznych w izraelskich centrach handlowych. Zgodnie z planem, przyszły nabywca miałby pełnić rolę wyłącznego dystrybutora produktów marki Sabon na rynku izraelskim. Na ten moment nie wiadomo, czy negocjacje zakończą się podpisaniem wiążącej umowy.

Zamknięcie izraelskich struktur obejmie 60 pracowników centrali, 104 osoby zatrudnione w fabryce, 16 pracowników logistyki oraz około 90 pracowników sklepów, których przyszłość zależy od powodzenia procesu sprzedaży. Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością redukcji kosztów i uproszczenia działalności poprzez likwidację dwóch równoległych ośrodków produkcyjnych – w Izraelu i we Francji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 05:15