StoryEditor
Producenci
24.11.2023 10:05

Chantal inwestuje w markę Prosalon Professional

<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>

Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional

/ Chantal
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>
/ Chantal
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>
/ Chantal
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>

Grzegorz Duży, fryzjer stylista, podczas pokazu fryzur

/ Chantal
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>
Gallery
Chantal – polski producent kosmetyków do włosów – rozwija swoją markę Prosalon Professional wprowadzając do portfolio kolejne linie. To odpowiedź na duży popyt na kosmetyki pielęgnacyjne do włosów oraz na zainteresowanie profesjonalnymi liniami.

Kosmetyki do pielęgnacji włosów są jedną z najdynamiczniejszych kategorii na polskim rynku kosmetycznym. Według najnowszych danych NielsenIQ są wśród tych, których sprzedaż rośnie nie tylko wartościowo, ale również ilościowo. Rozwój kategorii jest stymulowany przez nowości – specjalistyczne produkty: maski, olejki, wcierki, peelingi. Konsumenci korzystający z masowych kosmetyków szukają w nich profesjonalnej jakości i efektów „jak po wyjściu z salonu fryzjerskiego”.

Na tej fali swoje portfolio rozwija marka Prosalon Professional należąca do polskiej firmy Chantal.

 

Marka Prosalon została stworzona dla salonów fryzjerskich. I choć dzisiaj niektóre kosmetyki można znaleźć także na drogeryjnych półkach, wciąż jest wierna swojemu profesjonalnemu DNA. Receptury są opracowywane przy współudziale i testowane przez fryzjerów współpracujących z naszą akademią szkoleniową

– mówi Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu Chantal.

 

Czytaj także: Katarzyna Kostrzyńska, Chantal: Minimalizm? Nie w kategorii kosmetyków do włosów 

Premiera czterech nowych linii Prosalon Professional odbyła się w Hotelu Stay Inn w Warszawie 14 listopada. Konferencję poprowadził Conrado Moreno. Agnieszka Walaszczyk, dyrektor działu badawczo-rozwojowego Chantal, opowiedziała czym się różni kosmetyk profesjonalny od tego z drogeryjnej półki, a podczas warsztatów uczestniczki konferencji – dziennikarki i dziennikarze, twórcy internetowi, gwiazdy popularnych programów telewizyjnych mogli przygotować wybraną odżywkę do włosów z własną kompozycją zapachową.

 

image

Przygotowanie odżywki do włosów z własną kompozycją zapachową było atrakcją konferencji 

Chantal

Gościem specjalnym był Grzegorz Duży – fryzjer stylista, który opowiedział o tym co będzie najmodniejsze na głowie w nadchodzącym sezonie. Wykonał także pokaz czesania i zaprezentował jak w szybki sposób można domowym sposobem zrobić modne rozsypane fale.

image

Grzegorz Duży, fryzjer stylista, podczas pokazu fryzur

Chantal

Cztery nowe linie marki to Soft & Silky – nawilżająca, dla włosów kruchych i łamliwych; Sleek & Glossy – wygładzająca, dla włosów puszących się. Thick & Full – wzmacniająca, dla włosów cienkich i wypadających. Pure & Ready –  chelatująca, do każdego typu włosów. Nowością jest także wzmacniający szampon dla mężczyzn.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 10:37
L’Oréal wskazany jako preferowany nabywca imperium Giorgio Armaniego; „Deal z Keringiem nie hamuje negocjacji z Armanim”
Czy L’Oréal przejmie Armaniego?Anna Zawadzka

Po śmierci legendarnego włoskiego projektanta Giorgio Armaniego we wrześniu 2025 roku, w wieku 91 lat, opublikowano jego testament, który wyznacza kierunek przyszłości jednej z najważniejszych marek w historii światowej mody. Dokument ujawnia, że L’Oréal, LVMH oraz Luxottica zostali wskazani jako preferowani nabywcy udziałów w grupie Armani, obejmującej zarówno działalność modową, jak i kosmetyczną.

Testament zakłada, że 15 proc. udziałów Armani Group musi zostać sprzedane w ciągu półtora roku od śmierci projektanta, a kolejnych 30 proc. do 54,9 proc. – w ciągu pięciu lat, najlepiej temu samemu nabywcy. L’Oréal, który od lat posiada licencję na produkcję zapachów, pielęgnacji i makijażu marki Armani, został wskazany jako główny kandydat do przejęcia większościowego pakietu. Francuski koncern, kierowany przez Nicolasa Hieronimusa, już zapowiedział, że rozważa wszystkie dostępne opcje dotyczące przyszłości współpracy z marką.

„Umowa, którą właśnie zawarliśmy z firmą Kering, nie powstrzymuje nas od rozważenia żadnej z opcji negocjacyjnych, jakie mamy z firmą Armani” – powiedział Hieronimus w rozmowie z inwestorami. W przypadku braku porozumienia z potencjalnym nabywcą, testament przewiduje alternatywne rozwiązanie – debiut giełdowy spółki. Zgodnie z wolą Armaniego, fundacja Giorgio Armani Foundation, utworzona w 2016 roku w celu zapewnienia ciągłości zarządzania firmą, ma jednak zachować 30 proc. udziałów, gwarantując tym samym, że wartości i wizja założyciela pozostaną częścią przyszłego kierunku marki.

Równocześnie L’Oréal kontynuuje dynamiczne poszerzanie swojego portfela marek. We wrześniu koncern sfinalizował przejęcie brytyjskiej marki Medik8, znanej z produktów do pielęgnacji skóry, która utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Zakończono także transakcję zakupu amerykańskiej marki do pielęgnacji włosów Color Wow, ogłoszoną w lipcu. Oba przejęcia wpisują się w strategię L’Oréala umacniania pozycji w segmencie premium i dermokosmetyków.

Jeśli transakcja dotycząca Armani Group dojdzie do skutku, będzie to jedno z najważniejszych przejęć w historii europejskiego rynku luksusowego, łączące spuściznę włoskiego krawiectwa z globalnym potencjałem największych koncernów kosmetycznych i modowych świata.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 09:38
Galderma z rekordową sprzedażą i podniesioną prognozą na 2025 rok
Producent kosmetyków i leków dermatologicznych świętuje triumf.Galderma

Galderma Group AG odnotowała rekordowe przychody netto w wysokości 3,737 mld dolarów za pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku, co oznacza wzrost o 15 proc. w stałych kursach walutowych. Wynik ten osiągnięto mimo trudnych warunków rynkowych i ograniczonych wydatków konsumenckich. Wzrost napędzały głównie wyższe wolumeny sprzedaży oraz korzystna struktura produktowa. W samym trzecim kwartale przychody wzrosły o 21 proc. rok do roku, przewyższając oczekiwania rynku i potwierdzając przyspieszenie wzrostu we wszystkich segmentach działalności i regionach geograficznych.

Silna dynamika wzrostu w pierwszych dziewięciu miesiącach roku przełożyła się na 13,2 proc. wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych oraz 17,5 proc. wzrost w Stanach Zjednoczonych (w stałych kursach walutowych). Dwucyfrowe wzrosty zanotowano zarówno w segmencie estetyki iniekcyjnej, jak i dermatologii terapeutycznej na poziomie globalnym oraz w większości kluczowych rynków spółki. Galderma zwiększyła udziały rynkowe w obu subsegmentach estetyki iniekcyjnej, a także w międzynarodowej sprzedaży dermokosmetyków, przewyższając dynamikę całego rynku dermatologicznego.

Segment dermatologii terapeutycznej przyniósł Galdermie 804 mln USD przychodów w pierwszych dziewięciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o 40,4 proc. rok do roku. Wynik ten napędzał przede wszystkim sukces preparatu Nemluvio, który kontynuował silne tempo wzrostu w USA i Niemczech, a także był wprowadzany na kolejne rynki międzynarodowe. Przychody z Nemluvio z 263 mln USD zrekompensowały spadki w dojrzałej części portfela produktów terapeutycznych, szczególnie w Stanach Zjednoczonych.

W segmencie dermokosmetyków Galderma odnotowała przychody na poziomie 1,063 mld USD, co stanowi wzrost o 8,2 proc. w stałych kursach walutowych. Firma przekroczyła tempo wzrostu rynku globalnego, zdobywając udziały w większości kluczowych krajów. Dwucyfrowe wzrosty osiągnęły marki Cetaphil i Alastin, szczególnie w sprzedaży międzynarodowej. Pomimo ostrożnych nastrojów konsumenckich, segment ten utrzymał stabilny i zrównoważony rozwój.

W obliczu mocnych wyników Galderma podniosła swoje prognozy na cały rok 2025. Spółka oczekuje teraz wzrostu sprzedaży netto w przedziale 17,0–17,7 proc. rok do roku w stałych kursach walutowych (wcześniej +12–14 proc.) oraz wzrostu marży EBITDA Core do 23,1–23,6 proc. (wcześniej ok. 23 proc.). Zaktualizowane wytyczne odzwierciedlają skuteczną realizację strategii handlowej i silne fundamenty wzrostu w kluczowych segmentach rynku dermatologicznego i estetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 16:45