StoryEditor
Producenci
24.11.2023 10:05

Chantal inwestuje w markę Prosalon Professional

<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>

Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional

/ Chantal
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>
/ Chantal
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>
/ Chantal
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>

Grzegorz Duży, fryzjer stylista, podczas pokazu fryzur

/ Chantal
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>
<p>Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu w firmie Chantal i Konrado Moreno prowadzący konferencję związaną z premierą nowych linii Prosalon Professional</p>
Gallery
Chantal – polski producent kosmetyków do włosów – rozwija swoją markę Prosalon Professional wprowadzając do portfolio kolejne linie. To odpowiedź na duży popyt na kosmetyki pielęgnacyjne do włosów oraz na zainteresowanie profesjonalnymi liniami.

Kosmetyki do pielęgnacji włosów są jedną z najdynamiczniejszych kategorii na polskim rynku kosmetycznym. Według najnowszych danych NielsenIQ są wśród tych, których sprzedaż rośnie nie tylko wartościowo, ale również ilościowo. Rozwój kategorii jest stymulowany przez nowości – specjalistyczne produkty: maski, olejki, wcierki, peelingi. Konsumenci korzystający z masowych kosmetyków szukają w nich profesjonalnej jakości i efektów „jak po wyjściu z salonu fryzjerskiego”.

Na tej fali swoje portfolio rozwija marka Prosalon Professional należąca do polskiej firmy Chantal.

 

Marka Prosalon została stworzona dla salonów fryzjerskich. I choć dzisiaj niektóre kosmetyki można znaleźć także na drogeryjnych półkach, wciąż jest wierna swojemu profesjonalnemu DNA. Receptury są opracowywane przy współudziale i testowane przez fryzjerów współpracujących z naszą akademią szkoleniową

– mówi Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu Chantal.

 

Czytaj także: Katarzyna Kostrzyńska, Chantal: Minimalizm? Nie w kategorii kosmetyków do włosów 

Premiera czterech nowych linii Prosalon Professional odbyła się w Hotelu Stay Inn w Warszawie 14 listopada. Konferencję poprowadził Conrado Moreno. Agnieszka Walaszczyk, dyrektor działu badawczo-rozwojowego Chantal, opowiedziała czym się różni kosmetyk profesjonalny od tego z drogeryjnej półki, a podczas warsztatów uczestniczki konferencji – dziennikarki i dziennikarze, twórcy internetowi, gwiazdy popularnych programów telewizyjnych mogli przygotować wybraną odżywkę do włosów z własną kompozycją zapachową.

 

image

Przygotowanie odżywki do włosów z własną kompozycją zapachową było atrakcją konferencji 

Chantal

Gościem specjalnym był Grzegorz Duży – fryzjer stylista, który opowiedział o tym co będzie najmodniejsze na głowie w nadchodzącym sezonie. Wykonał także pokaz czesania i zaprezentował jak w szybki sposób można domowym sposobem zrobić modne rozsypane fale.

image

Grzegorz Duży, fryzjer stylista, podczas pokazu fryzur

Chantal

Cztery nowe linie marki to Soft & Silky – nawilżająca, dla włosów kruchych i łamliwych; Sleek & Glossy – wygładzająca, dla włosów puszących się. Thick & Full – wzmacniająca, dla włosów cienkich i wypadających. Pure & Ready –  chelatująca, do każdego typu włosów. Nowością jest także wzmacniający szampon dla mężczyzn.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 14:33
P&G sygnalizuje głęboki spadek sprzedaży kategorii w USA przed okresem świątecznym
Katherine Welles

Procter & Gamble ostrzega, że sprzedaż w kluczowych kategoriach, w których firma konkuruje na rynku amerykańskim, znacząco spadła w październiku i według najnowszych szacunków powtórzy ten trend również w listopadzie. Dane te wskazują na wyraźne osłabienie wydatków konsumenckich w okresie poprzedzającym sezon świąteczny, który zwykle wzmacnia wyniki branży FMCG.

Podczas konferencji Morgan Stanley dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, poinformował, że sprzedaż kategorii w USA obniżyła się zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości. Podkreślił, że jest to „najbardziej zmienny” rynek, z jakim firma miała do czynienia od lat. Do głównych czynników osłabienia zaliczył większą ostrożność konsumentów, zaostrzenie konkurencji oraz niespodziewane czynniki makroekonomiczne.

Schulten wskazał zwłaszcza na skutki czasowego wstrzymania pracy administracji federalnej oraz zakłócenia w działaniu programu SNAP, który wspiera miliony gospodarstw domowych o niższych dochodach. Według P&G czynniki te przełożyły się na ograniczoną skłonność Amerykanów do zakupów produktów codziennego użytku. Firma prognozuje, że największe obciążenie pojawi się w bieżącym kwartale, choć wpływ na wyniki całego roku powinien być łagodniejszy.

Po ujawnieniu danych akcje P&G oraz kilku innych dużych spółek z sektora FMCG odnotowały spadki, co odzwierciedla rosnącą niepewność inwestorów wobec popytu na produkty rynku masowego. Jednocześnie Schulten potwierdził, że firma pozostaje zainteresowana przejęciami typu bolt-on. Za przykład udanej transakcji wskazał markę Native, a wśród priorytetów wymienił dalsze skalowanie mniejszych marek z segmentu zdrowia i urody o przychodach na poziomie 50–150 mln dolarów.

Aktualizacja P&G podkreśla narastającą presję na poziomie całych kategorii w amerykańskim rynku masowym, szczególnie w segmencie beauty, personal care i produktów gospodarstwa domowego. W obliczu słabnącej siły nabywczej konsumentów firmy działające w modelu wartościowym muszą liczyć się z bardziej wymagającym otoczeniem popytowym w najbliższych miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 11:39