StoryEditor
Producenci
05.05.2023 00:00

Clarins, Lacoste i Cacharel na ‘liście wstydu‘ z powodu utrzymywania relacji biznesowych z Rosją

W Federacji Rosyjskiej nadal znajdują się rozmaite aktywa marek kosmetycznych z całego świata.Yale CELI List of Companies Leaving and Staying in Russia
Minął już ponad rok od rosyjskiej agresji na Ukrainę. Choć ponad 1000 firm ogłosiło dobrowolne ograniczenie swojej działalności w Rosji, niektóre nadal pozostają na tamtym rynku. Eksperci z Yale School of Management od samego początku wojny monitorują zachowania biznesu, włącznie z tymi firmami, które znajdują się na "liście wstydu" - czyli tych, które kontynuują działalność w Rosji pomimo trudnej sytuacji politycznej i społecznej.

Według badania przeprowadzonego przez Uniwersytet w St. Gallen i Yale w tym roku, firmy z G7 i UE, które posiadają filie w Rosji, w 19,5 proc. przypadków pochodzą z Niemiec, a w 12,4 proc. z USA. 7 proc. reprezentują japońskie koncerny z kapitałem międzynarodowym. Obecnie tzw. "lista wstydu" podzielona jest według pięciostopniowej skali, która ocenia zaangażowanie firm w Rosji, a ostatnia aktualizacja miała miejsce w połowie lutego br.

Lista marek kosmetycznych i mających w ofercie znaczną ofertę kosmetyków i produktów higienicznych i perfumeryjnych, które nadal utrzymują kontakty handlowe z Federacją Rosyjską (w kolejności oceny badaczy — biznes bez zmian, gra na czas, zmniejszanie aktywów, zawieszenie bez wycofania):

  1. Clarins
  2. Diesel
  3. Cacharel
  4. Lacoste
  5. Mod‘s Hair
  6. Colgate Palmolive
  7. dōTERRA
  8. Forever Living
  9. Giorgio Armani
  10. Kimberly-Clark
  11. Procter & Gamble
  12. SC Johnson
  13. Unilever
  14. Young Living
  15. Yves Rocher
  16. Beiersdorf
  17. Natura & co
  18. Oriflame (pisałyśmy o tym w tekście Oriflame ogłasza sprzedaż rosyjskich aktywów)
  19. Valentino
  20. ASOS
  21. Boohoo
  22. Burberry
  23. Clorox
  24. Estée Lauder
  25. Salvatore Ferragamo
  26. Herbalife
  27. Hermès
  28. Hugo Boss
  29. L‘Oréal
  30. Lush
  31. Marks&Spencer
  32. NU Skin
  33. Prada
  34. Puma
  35. Ralph Lauren
  36. Schwarz Group (Lidl, Kaufland)
  37. Shiseido
  38. Tous
  39. Victoria‘s Secret
  40. Zegna

Lista marek, które całkowicie wycofały się z Rosji i zerwały kontrakty z dostawcami, obejmuje między innymi Louis Vuitton Moët Hennessy, Adidas, Chanel, Henkel czy Sarantis. Pełna lista z objaśnieniami jest dostępna na stronie Yale CELI List of Companies Leaving and Staying in Russia.

Czytaj także: Inditex otrzymuje zgodę na sprzedaż rosyjskiego biznesu Zary firmie z UAE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.09.2023 15:12

Marka Gwyneth Paltrow, Goop, rozszerzyła swoją działalność na kosmetyki kolorowe

Balsam występuje w pięciu uniwersalnych kolorach.Goop
Goop, marka Gwyneth Paltrow, wchodzi w kategorię kosmetyków kolorowych z serią półtransparentnych balsamów do makijażu ust i skóry. Według marki, każdy z pigmentowanych balsamów zapewnia świeży kolor i nawilżony, naturalnie wyglądający blask. Składniki obejmują bogaty w witaminę C olej z rokitnika, witaminę E i olej szafranowy.

Goop wkroczyło na rynek kosmetyków kolorowych, wprowadzając na rynek innowacyjny balsam Colorblur Glow Balm. Według strony internetowej produkt ten stanowi połączenie pielęgnacji skóry i koloru, dostępny w pięciu wyraźnych, ale dających się wzmocnić odcieniach. Założenie balsamu jest takie, że powinien on móc spełniać rolę zarówno pomadki do ust, jak i różu w kremie.

Goop to firma i marka lifestyle‘owa założona przez aktorkę Gwyneth Paltrow w 2008 roku. Początkowo Goop był jednym z pierwszych blogów, na którym Paltrow dzieliła się swoimi zainteresowaniami związanymi ze zdrowiem, urodą i stylem życia. Jednak z czasem Goop przekształciło się w wielofunkcyjny biznes, oferujący produkty z zakresu zdrowia, urody, żywienia, mody i innych dziedzin. Marka znana jest z promowania niekonwencjonalnych rozwiązań zdrowotnych i kosmetycznych, często opartych na alternatywnych terapiach i produktach naturalnych. Jednym z kontrowersyjnych aspektów działalności Goop były niekiedy kontrowersyjne i niepotwierdzone naukowo porady zdrowotne, które wywoływały krytykę ekspertów medycznych.

Czytaj także: Branża kosmetyczna potępia Gwyneth Paltrow za dezinformację na temat filtrów SPF

Goop oferuje również własne produkty, takie jak suplementy diety, kosmetyki, ubrania i akcesoria. Sklep internetowy i sklepy stacjonarne Goop są dostępne w wielu miastach. Firma jest również znana z organizacji konferencji i wydarzeń związanych z tematami zdrowego stylu życia. Mimo kontrowersji i krytyki ze strony wielu autorytetów medycznych, Goop zyskało dużą popularność i stało się jednym z wiodących graczy w obszarze lifestyle‘u i zdrowego stylu życia. Gwyneth Paltrow nadal jest główną postacią za marką, a firma stale rozszerza swoją ofertę o nowe produkty i usługi.

Czytaj także: Londyński Goop zostaje zamknięty po stracie 1,4 miliona funtów przychodów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.09.2023 14:32

Właściciel L’Occitane nie będzie kontynuował wykupu

L‘Occitane en Provence, powszechnie znana jako L‘Occitane, to francuski luksusowy sprzedawca detaliczny kosmetyków do ciała, twarzy, włosów, perfum i artykułów gospodarstwa domowego z siedzibą w Manosque we Francji.Phan Minh Tuấn, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons
Firma matka L’Occitane International SA ogłosiła, że większościowy akcjonariusz odrzucił planowany wykup firmy, co nie zakończyło spekulacji o możliwym ponownym wprowadzeniu spółki na giełdę europejską w 2024 roku. Aktualnie notowana jest na giełdzie w Hongkongu, co jest częstą strategią dla firm pragnących zwiększyć swoją obecność w Azji. W przypadku zakończenia transakcji, cena ofertowa wyniesie nie mniej niż ok. 3,32 dolara.

L’Occitane International SA, spółka matka spółek zajmujących się sprzedażą bezpośrednią LimeLife by Alcone i Duolab, ogłosiła, że akcjonariusz większościowy spółki zdecydował się odrzucić transakcję, która doprowadziłaby do prywatyzacji firmy.

Anulowanie planów potencjalnego wykupu nie kończy spekulacji, że prezes Grupy L‘Occitane, Ronald Geiger, może rozważać ponowne wystawienie spółki na giełdę europejską w 2024 roku. Obecnie spółka jest notowana w Hongkongu, co jest strategią, która staje się coraz bardziej typowe dla firm pragnących zwiększyć swoją obecność na rynku w Azji.

Jeżeli transakcja dojdzie do skutku, przedstawiciele firmy podkreślili, że cena ofertowa wyniesie nie mniej niż 26 hongkońskich dolaróq za akcję, czyli 3,32 dolara.

L‘Occitane to francuska marka kosmetyczna, która jest znana z luksusowych produktów do pielęgnacji skóry, ciała i włosów. Firma została założona w 1976 roku przez Oliviera Baussana w Prowansji we Francji. Od tamtej pory L‘Occitane zdobyło międzynarodową renomę i stało się jednym z wiodących producentów kosmetyków naturalnych.

Czytaj także: L‘Occitane en Provence oficjalnym patronem Roku Zapachowego 2023 "Aromatyczny Botaniczny" Ogrodu Botanicznego UW

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. wrzesień 2023 20:23