StoryEditor
Producenci
21.08.2024 16:43

Coty odnotowuje wzrost sprzedaży, ale zyski drastycznie spadają

Grupa Coty, globalny gigant kosmetyczny i perfumeryjny, odnotowała w roku finansowym 2023/2024 wzrost sprzedaży o 10 proc., osiągając 6,1 miliarda dolarów. Pomimo tego imponującego wzrostu, zysk netto spadł aż sześciokrotnie, do poziomu 76,2 miliona dolarów. Wynik ten wynika z niekorzystnych porównań z poprzednim rokiem oraz efektów księgowych.

Coty, z siedzibą główną w Nowym Jorku, ogłosiło wzrost sprzedaży o 10 proc. w roku finansowym 2023/2024, który wyniósł 6,1 miliarda USD (5,4 miliarda euro). Największy wkład w ten rezultat miały produkty luksusowe, które odnotowały wzrost o 13 proc., a także produkty konsumenckie, które zwiększyły sprzedaż o 6 proc. Wszystkie regiony wykazały wzrost przychodów netto w granicach od wysokiego jednocyfrowego do dwucyfrowego procenta.

W regionie Ameryk sprzedaż wzrosła o 10 proc., napędzana dynamicznym rozwojem w Ameryce Łacińskiej, Kanadzie oraz w kanale sprzedaży detalicznej dla podróżujących. EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) zanotowała wzrost przychodów o 11 proc., wspierany przez rozwój w wielu europejskich i afrykańskich rynkach oraz w segmencie Travel Retail. W regionie Azji i Pacyfiku przychody wzrosły o 9 proc., z podwójnym wzrostem procentowym w Azji, z wyłączeniem Chin.

W przeciwieństwie do swoich konkurentów, takich jak L’Oréal czy Estée Lauder, Coty nie odczuło spowolnienia na rynku chińskim. “Chiny stanowią dla nas mały rynek, generujący jedynie 3-4 proc. naszych obrotów” – wyjaśnił Laurent Mercier, dyrektor finansowy grupy. W segmencie luksusowych perfum Coty odnotowało wzrost przychodów w średnich nastu procentach, napędzany sukcesami takich produktów jak Burberry Goddess, który stał się najważniejszym debiutem marki w historii.

Mimo sukcesów sprzedażowych, zysk netto Coty spadł do 76,2 miliona USD, co jest wynikiem zdecydowanie niższym w porównaniu z 495 milionami USD rok wcześniej. Spadek ten jest efektem trudnej bazy porównawczej – rok wcześniej zysk został podwyższony sprzedażą licencji Lacoste oraz udziałów w grupie Wella. Dodatkowo, negatywny wpływ na wynik miały zmiany wartości akcji spółki.

Patrząc w przyszłość, Coty prognozuje wzrost sprzedaży na poziomie 6-8 proc. w roku finansowym 2024/2025, co stanowi niewielkie spowolnienie w porównaniu do obecnego roku, gdzie sprzedaż na bazie porównywalnej wzrosła o 11 proc. CEO Coty, Sue Nabi, podkreśla: „Jesteśmy pewni, że dostarczymy kolejny rok wzrostu zgodnie z naszymi długoterminowymi celami.”

Czytaj także: Estée Lauder Companies ze spadkiem sprzedaży, obrotów i wartości akcji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 02:52