StoryEditor
Producenci
25.09.2023 15:53

Coty podnosi prognozy na rok obrotowy 2024. To efekt popytu na zapachy

Podstawą mocnej pozycj Coty jest rozszerzenie portfela licencji. W zakończonym w czerwcu roku obrotowym odnowione zostały tak kluczowe licencje, jak zapachy Hugo Boss, Davidoff i Jil Sander, a także zapachy i makijaż Marc Jacobs.
Firma Coty podniosła prognozy finansowe na I półrocze i cały roku obrotowy 2024, w związku z dużym popytem na produkty kosmetyczne, zwłaszcza na zapachy. W tej kategorii najlepiej radzi sobie ostatnio niedawna premiera - Burberry Goddess.

Firma Coty poinformowała, że od czasu przekazania wyników finansowych za rok obrotowy 2023, obserwuje znaczny wzrost popytu na produkty kosmetyczne na swoich kluczowych rynkach i w kluczowych kategoriach. Szczególnie wyróżniają się tu zapachy, a to głównie za sprawą niedawnej premiery Burberry Goddess. W sierpniu odnotowała ona rekordową sprzedaż w USA, kilkukrotnie wyprzedając konkurentów. Dwa inne zapachy marek z oferty Coty znalazły się w pierwszej piątce, a trzy inne w pierwszej dziesiątce amerykańskich rankingów.

 

Czytaj też: Burberry Beauty to kolejna luksusowa marka stawiająca na refille

 

W efekcie spółka spodziewa się wzrostu podstawowej sprzedaży LFL w pierwszej połowie roku obrotowego 24 o +10-12 proc., co stanowi wzrost w porównaniu z wcześniejszą prognozą wynoszącą +8-10 proc. Natomiast w całym roku ​Coty będzie dążyć do wzrostu skorygowanej marży EBITDA o 10-30 punktów bazowych do 1,075–1,085 mld USD. Wcześniejsze prognozy mówiły o EBITDA wynoszącej 1,065–1,075 mld USD.

 

Czytaj  też: Coty umiejętnie wykorzystuje trendy. Potwierdzają to wyniki za ostatni rok

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.12.2023 11:58
Kosmetyczni z nowym wiceprezesem. Został nim Grzegorz Glapa z Cetes Cosmetics
Grzegorz Glapa, od grudnia 2023 wiceprezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu KosmetycznegoAgnieszka Murak
Do składu zarządu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, na stanowisko wiceprezesa został przyjęty Grzegorz Glapa, wiceprezes ds. operacji globalnych i wiceprezes Cetes Cosmetics. Decyzja została podjęta 7 grudnia, podczas wspólnego posiedzenia zarządu i rady nadzorczej PZPK.

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego podjął decyzję o przyjęciu do zarządu Grzegorza Glapy, wiceprezesa ds. operacji globalnych i wiceprezesa Cetes Cosmetics. Podczas wspólnego posiedzenia zarządu i rady nadzorczej, które odbyło się 7 grudnia, organizacja obsadziła go na stanowisku wiceprezesa.

Wanda Stypułkowska, prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego skomentowała:

Kończący się rok obfituje w zmiany, które znajdują odzwierciedlenie także w strukturze władz Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Po wielu latach owocnej pracy dla naszego sektora Joanna Popławska, moja poprzedniczka na stanowisku prezesa, ustępuje ze swojej funkcji. Jesteśmy jej bardzo wdzięczni za przewodzenie Kosmetycznym przez dwie kadencje i reprezentowanie przedsiębiorców w wielu kluczowych momentach. Jestem pewna, że zastępujący ją od dziś Grzegorz Glapa, dzięki doświadczeniu zdobywanemu w Polsce i Europie, wspaniale uzupełni kompetencje pozostałych członków zarządu i rady, co naszej organizacji pozwoli działać jeszcze efektywniej

Grzegorz Glapa nadzoruje obecnie wszystkie globalne operacje w pięciu fabrykach Cetes (Polska, Indie i Chiny), a także koordynuje działania zarządu Cetes. Do firmy dołączył w 1995 r. Od 2000 r. pełni funkcje kierownicze. 1 maja 2006 r. objął stanowisko dyrektora naczelnego Cetes Cosmetics Poland, a 16 lat później, tj. 1 września 2022 r. został oddelegowany do Luksemburga, gdzie mieści się główna siedziba Cetes Cosmetics AG. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej. We władzach Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego zastąpi on Joannę Popławską – wieloletnią prezes i obecną wiceprezes organizacji.

Prywatnie jego odskocznią od pracy jest rodzina, żeglarstwo, brydż i podróże.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.12.2023 16:46
Marka Guerlain otworzyła swój pierwszy butik w Polsce
<p>W Paryżu są dwa, a w Warszawie właśnie został otwarty pierwszy – butik marki Guerlain w galerii Westfield Mokotów</p>

W Paryżu są dwa, a w Warszawie właśnie został otwarty pierwszy – butik marki Guerlain w galerii Westfield Mokotów

/ wiadmoscikosmetyczne.pl
<p>W Paryżu są dwa, a w Warszawie właśnie został otwarty pierwszy – butik marki Guerlain w galerii Westfield Mokotów</p>
/ wiadmoscikosmetyczne.pl
<p>W Paryżu są dwa, a w Warszawie właśnie został otwarty pierwszy – butik marki Guerlain w galerii Westfield Mokotów</p>
/ wiadmoscikosmetyczne.pl
<p>W Paryżu są dwa, a w Warszawie właśnie został otwarty pierwszy – butik marki Guerlain w galerii Westfield Mokotów</p>
/ wiadmoscikosmetyczne.pl
<p>W Paryżu są dwa, a w Warszawie właśnie został otwarty pierwszy – butik marki Guerlain w galerii Westfield Mokotów</p>
<p>W Paryżu są dwa, a w Warszawie właśnie został otwarty pierwszy – butik marki Guerlain w galerii Westfield Mokotów</p>
<p>W Paryżu są dwa, a w Warszawie właśnie został otwarty pierwszy – butik marki Guerlain w galerii Westfield Mokotów</p>
<p>W Paryżu są dwa, a w Warszawie właśnie został otwarty pierwszy – butik marki Guerlain w galerii Westfield Mokotów</p>
Gallery
Francuska marka Guerlain, dotychczas sprzedająca w Polsce swoje produkty przez perfumerie Sephora i Douglas, zdecydowała się na otwarcie butiku w Warszawie. Na jego lokalizację wybrała galerię Westfield Mokotów. Fani kosmetyków i zapachów Guerlain mogą w nim zapoznać się pełną ofertą perfumeryjną, makijażową i pielęgnacyjną marki.

Dotychczas wybrane zapachy oraz produkty pielęgnacyjne i makijażowe Guerlain oferowane były w perfumeriach Sephora i Douglas. Jednak od teraz polscy konsumenci, dzieki otwarciu butiku marki w galerii Westfield Mokotów, mają dostęp do całej oferty kosmetycznej i perfumeryjnej, w tym do ofert limitowanych.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl
image
wiadmoscikosmetyczne.pl
image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Jedną z nich jest tegoroczna edycja wody Imagine Guerlain w specjalnie stworzonej na 2023 r. butelce. Na całym świecie jest 4515 sztuk tego produktu, z czego cztery zostały przeznaczone na rynek polski. Koszt tej wody to 4,5 tys. zł za 125 ml zapachu głównego w bogato zdobionej biżuterynej butelce + 30 ml w wersji do torebki.

Poza tym w butiku dostepna jest pełna oferta marki w zakresie perfum. Dodatkowo zapachy można personalizować, np. dobierając różne butelki Bee Bottle, ich zdobienia oraz zamawiając grawer.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl
image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Podobnie jest z pomadkami, dla których etui można wybierać spośród szerokiej oferty rozmaitych wzorów.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Na ofertę kosmetyków pielęgnacyjnych składa się seria produktów z woskiem pszczelim oraz z wyciągiem z orchidei.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Firmowy butik oferuje też najbardziej ekskluzywną linię z ekstraktem z czernej orchidei – Orchidée Impériale Black w ręcznie robionych porcelanowych opakowaniach. 

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Warszawski butik Guerlain oferuje także usługi pielegnacyjne oraz makijażowe (część z nich jest darmowa), a także doradztwo w zakresie doboru zapachów. Podczas specjalnego spotkania z perfumiarzem firmy można nawet skompomować własny, niepowtarzalny  zapach.       

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2023 00:49