StoryEditor
Producenci
19.02.2024 16:09

Dostawcy The Body Shop obawiają się strat z tytułu niezakupionych surowców kosmetycznych

The Body Shop w galerii Mokotów. W sumie marka ma 15 sklepów w Polsce / wiadmoscikosmetyczne.pl
Dostawcy The Body Shop, działający w ramach sprawiedliwego handlu (fair trade) obawiają się, że zostaną z nieodebranymi surowcami do produkcji kosmetyków z powodu upadłości firmy. Swoje strarty oceniają nawet na 1 mln dolarów.

Firma The Body Shop, która w zeszłym tygodniu złożyła wniosek o zarządzanie upadłościowe w Wielkiej Brytanii i Niemczech, za pośrednictwem własnego programu współpracuje z 18 partnerstwami fair trade (sprawiedliwego handlu) na całym świecie. Kilka z nich powiedziało dziennikowi The Guardian, że jeśli firma upadnie, mogą zostać z niezapłaconymi i nieodebranymi zapasami o sumarycznej wartości nawet 1 mln dolarów.

Producent kosmetyków współpracuje z projektami sprawiedliwego handlu w obszarach o niskich dochodach w Amazonii i Afryce. Ich dostawcy to ubogie rodziny, które – choć nie mają umów z The Body Shop – to od dawna (niektóre nawet od ponad 20 lat) zbierają lub wytwarzają uzgodnioną ilość surowców dla firmy, sprzedając je pośrednikom. Istnieje obawa, że jeśli firma nie zakupi tych surowców, nie otrzymają oni swoich pieniędzy.

Szef jednej z grup producentów fair trade z siedzibą w Afryce, powiedział „The Guardian”, że to niepokojące. Tym bardziej, że długi firmy wobec dostawców mają być ustawione w kolejce za wieloma innymi wierzycielami.

Przypomnijmy, że  trzy miesiące temu The Body Shop zostało kupione przez Aurelius, firmę private equity. Zapłaciła ona za nią 207 mln funtów, czyli jedną piątą kwoty, za którą kupił ją poprzedni właściciel – Natura & Co – w 2017 roku. W związku ze słabymi wynikami sklepów w okresie świątecznym i na początku stycznia 13 lutego brytyjski biznes The Body Shop został oddany w zarząd administracyjny. I choć sklepy wciąż działają, to mówi się ze 200 z nich może zostać zamkniętych.

Czytaj też: GlobalData: Wzmożona konkurencja odpowiedzialna za upadek The Body Shop (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Być może podobna przyszłość czeka niemiecki oddział firmy, który wniosek o upadłość złożył kilka dni później (18 lutego). Celem tych ruchów ma być wzmocnienie działalności The Body Shop na innych kluczowych rynkach.

Czytaj też: Marka The Body Shop uzyskała certyfikat The Vegan Society dla wszystkich swoich produktów (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Sklepy The Body Shop działają też w Polsce. W sumie jest ich 15.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 06:15