StoryEditor
Producenci
02.02.2021 00:00

Douglas zaprosił gwiazdy Top Model do kampanii walentynkowej

A może się spotkamy? – pod takim hasłem Douglas rusza z kampanią walentynkową. Główne role odegrają w niej gwiazdy Top Model – Patrycja Sobolewska i Mariusz Jakubowski. Szefem artystycznym przedsięwzięcia został Marcin Tyszka. Kampania zachęca do zakupu perfum „pełnych miłości” dostępnych od 99 złotych.

Już od kilku lat Douglas realizuję strategię dotarcia do generacji Z. Do oferty asortymentowej sieci dołączają marki, które powstały z myślą o młodszych konsumentów. Również większość kampanii tworzona jest dla nich i umieszczana głównie w mediach społecznościowych, w tym od zeszłego roku także na TikToku.

Tak jest teraz w przypadku kampanii walentynkowej.  

– Zaprosiliśmy do niej najbardziej pożądane osobowości dla naszej młodej grupy docelowej. Nie chcieliśmy przedstawić ich jako pary, ale pozostawić widzom pole do interpretacji, odkrywania kolejnych filmów prezentujących Patrycję i Mariusza w momencie, gdy flirt między nimi dopiero ma szansę się rozpocząć. Chcemy by nasze hasło „A może się spotkamy” było obietnicą lepszych czasów, a kampania niech będzie zaproszeniem do flirtu, rozmowy, spotkania – mówi Ewa Sadowska, marketing manager w Douglas Polska.

Bohaterowie kampanii – Patrycja Sobolewska i Mariusz Jakubowski – to obecnie najbardziej pożądane nazwiska młodego pokolenia. Patrycja jest finalistką 9 edycji programu Top Model. Piękna blondynka szybko stała się ulubienicą zarówno widzów, jak i jurorów, którzy docenili jej naturalny wdzięk. Mariusz to połączenie ścisłego umysłu i sylwetki modela. W programie pokazał swój silny charakter i ambicje, które doprowadziły go do półfinału.

– Douglas postawił przede mną zadanie przygotowania kampanii, która będzie atrakcyjna dla „Gen Z” i jednocześnie spójna z nowym, wyrafinowanym, pięknym wizualnie wizerunkiem Douglas. Wszyscy wiedzieliśmy też, że działamy w czasie coraz już trudniejszego do zniesienia lockdownu. Stąd nieoczywista, umowna przestrzeń, w której spotykamy naszych bohaterów – wyjaśnił Marcin Tyszka, szef artystyczny przedsięwzięcia, autor zdjęć i filmów. 

Walentynkowa kampania Douglas 2021 to kilkanaście spotów emitowanych na kanałach VOD, YouTube oraz na Facebooku, Instagramie, Tik toku i Snapchacie oraz we własnych mediach społecznościowych Douglasa. Na jej potrzeby powstało też szereg formatów digital, promujących ofertę walentynkową paerfumerii. Zdjęcia wykorzystane zostaną zarówno w kampanii digital, jak i we wnętrzach perfumerii Douglas w całej Polsce.

Specjalna oferta „Perfum pełnych miłości od 99 zł”, obejmuje m.in. Versace - Bright Cristal 30 ml, Tommy Hilfiger – Tommy 50 ml, Ariana Grande – Thank You Next 30 ml, Lancome – Idole Intense 25 ml, Emporio Armani – Stronger for you 100 ml. Akcja  trwa do 28 lutego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 05:48