StoryEditor
Producenci
11.04.2024 14:47

Dove odżegnuje się od używania AI w materiałach reklamowych przedstawiających ludzi

Marka Dove zwraca uwagę na konsekwencje wykorzystywania zniekształconych wizerunków ludzi w reklamach. / Dove
Dove twierdzi, że jest pierwszą marką, która zobowiązała się, że w swoich materiałach reklamowych nigdy nie będzie używać sztucznej inteligencji do przedstawiania prawdziwych ludzi. Marka należąca do Unilever rzuciła wyzwanie społeczeństwu, mediom i branży kosmetycznej, aby poszerzyć reprezentację i zachować przejrzystość w zakresie cyfrowego zniekształcania rzeczywistości.

Badania Dove pokazują, że sztuczna inteligencja jest jednym z największych zagrożeń dla dobrego samopoczucia kobiet i dostrzegania prawdziwego piękna. Najnowsza kampania marki, The Code, pokazuje wpływ sztucznej inteligencji na kreowanie nierzeczywistych obrazów i niealnych standardów i rzuca światło na znaczenie posiadania przez kobiety możliwości dostrzegania prawdziwego piękna odzwierciedlonego w nowych i pojawiających się mediach. Marka twierdzi, że do 2025 r. około 90 proc. treści w Internecie będzie generowanych przez sztuczną inteligencję, więc rozwój sztucznej inteligencji stanowi zagrożenie dla dobrostanu kobiet.

Edelman Data x Intelligence przeprowadził badanie na zlecenie Dove w listopadzie i grudniu 2023 roku, obejmujące 20 krajów. W ankiecie wzięło udział ponad 33 tysiące osób, w tym 19 306 dorosłych mężczyzn i kobiet w wieku 18-64 lata oraz 14 292 młodych dziewcząt i chłopców w przedziale wiekowym 10-17 lat.

Z otrzymanych danych wynika, że więcej niż jedna na trzy kobiety w Stanach Zjednoczonych byłaby gotowa poświęcić rok swojego życia, by osiągnąć idealny wygląd lub sylwetkę.

Czytaj także: Marka Dove i projekt Młode Głowy połączyły siły. Chcą zadbać o zdrowie psychiczne nastolatków w Polsce

Mimo iż standardy piękna z czasem stały się bardziej otwarte i zróżnicowane, obejmując różne rasy, orientacje, płeć i rozmiary, wymagania dotyczące tego, jak powinniśmy wyglądać, są coraz wyższe i nieosiągalne dla wielu osób. Kryteria te obejmują zdrowy wygląd (81 proc.), bycie szczupłym (72 proc.), posiadanie wąskiej talii (69 proc.), a jednocześnie okrągłe kształty (59 proc.). Obecnie prawie dziewięć na dziesięć kobiet i dziewcząt doświadczyło negatywnych treści związanych z urodą w internecie. Jednym z kluczowych wyzwań dla autentycznego przedstawienia piękna jest wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Marka Dove wydała również „podręcznik” zawierający wskazówki, jak korzystać z narzędzi AI w sposób, który pozwala na tworzenie bardziej zróżnicowanych i autentycznych wyników, oddających prawdziwe piękno kobiet. Dove zademonstrowało ten potencjał, tworząc obrazy za pomocą AI, które wierniej odzwierciedlają różnorodność kobiecego piękna, jednocześnie wyraźnie oznaczając je jako generowane sztucznie. Ta inicjatywa podkreśla zaangażowanie marki w edukację na temat potrzeby doskonalenia technologii AI i jej wpływu na postrzeganie ciała oraz samoocenę.

Czytaj także: Super-Pharm wprowadza cyfrowy analizator skóry Dermo Scan

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 10:28