StoryEditor
Producenci
24.05.2017 00:00

Drogeria Roku 2017 poznaj zwycięzców!

Podczas 10 Kongresu Rynku FMCG, który odbył się 23 maja br. w Warszawie, poznaliśmy wyniki konkursu Drogeria Roku 2017. Jury złożone z ekspertów wyłoniło 3 zwycięzców spośród 12 drogerii indywidualnych, które zakwalifikowały się do finału. Jurorzy wskazali także najlepsze sieci drogeryjne w jedenastu kategoriach. Wszystkim laureatom gratulujemy! 

Nagroda Drogeria Roku przyznawana jest od siedmiu lat dla indywidualnych sklepów kosmetycznych i od trzech lat również dla sieci drogeryjnych. Konkurs organizuje redakcja Wiadomości Kosmetycznych. Zwycięzców typuje jury złożone z profesjonalistów, praktyków rynku. 

W  jury tegorocznej edycji konkursu zasiedli: 

  1. dr Marek Borowiński, audytor, trener, specjalista ds. visual merchandisingu
  2. Katarzyna Gidlewska, client director, Nielsen Polska
  3. Sylwia Grądziel-Brzezińska, dyrektor ds. sprzedaży, Oceanic
  4. Andrzej Kozłowski, prezes zarządu, Verona Products Professional
  5. Marzena Madeła-Urbanek, kierownik marketingu i sprzedaży, Pollena-Ewa
  6. Anna Mrowińska, wiceprezes zarządu, Basel Olten Pharm
  7. Marek Kaczmarek, audytor, trener, właściciel MK Evolution
  8. Joanna Kowalczuk, kierownik działu marketingu, Ziaja
  9. Filip Mielczarek, dyrektor sprzedaży na Polskę i Kraje Bałtyckie, Nivea Polska
  10. Artur Narodowski, dyrektor handlowy ds. operacyjnych, Sarantis Polska
  11. Paweł Pietruszka, dyrektor sprzedaży, Torf Corporation
  12. Edyta Pietrzak, dyrektor sprzedaży, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
  13. Sebastian Siodłak, dyrektor sprzedaży, Dział Produktów Szerokiej Dystrybucji L’Oréal Polska
  14. Piotr Sokół, dyrektor kanału kosmetycznego, Procter & Gamble
  15. Jarosław Topolski, prezes zarządu, Elfa Pharm
  16. Małgorzata Włodarczyk, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju, Delia Cosmetics
  17. Adam Wypych, dyrektor komercyjny, Orkla Care
  18. Robert Zeszutek, dyrektor sprzedaży, Pierre René

O nagrodę Drogeria Roku 2017 ubiegało się 12 sklepów kosmetycznych w trzech kategoriach zależnych od powierzchni placówek. W każdej kategorii jury wskazało jednego zwycięzcę. Sieci drogeryjne zostały nagrodzone w 11 kategoriach. Oto tegoroczni zwycięzcy i finaliści:

DROGERIA ROKU 2017: NAGRODZONE SIECI DROGERYJNE

Najbardziej innowacyjny koncept handlowy: KONTIGO

Za powiew świeżości, kreatywności i nowoczesności w zakresie wizualizacji oferty, obsługi klienta i komunikacji

Najciekawszy koncept franczyzowy: DROGERIE JAWA

Za najefektywniejszą integrację w ramach sieci franczyzowej

Najlepsza sieć lokalna: DROGERIE NOEL

Za konsekwentny biznes prowadzony od lat, a zarazem świetne dostosowanie się do zmian rynkowych

Najefektywniejsza współpraca z dostawcami: ROSSMANN

Za najlepsze planowanie, jasną strategię i wykorzystywanie potencjału dostawców w prowadzeniu biznesu

Najlepsza komunikacja z konsumentami: SUPER-PHARM

Za najlepsze wykorzystanie wszystkich mediów i form komunikacji z klientem oraz konsekwentną pracę nad personalizacją oferty

Najciekawsza strategia asortymentowa: HEBE

Za szereg produktów specjalistycznych, kategorie profesjonalne i stałe poszukiwanie nowości

Najszybsze podążanie za trendami: HEBE

Za portfolio produktów dające konsumentowi poczucie bycia na bieżąco z tym, co dzieje się na rynku kosmetycznym

Najbardziej atrakcyjna wizualizacja: HEBE

Za swój własny, bardzo kobiecy styl i wygląd przemyślany w najdrobniejszym szczególe

Najlepsze połączenie sprzedaży i usług: DOUGLAS

Za szereg usług okołokosmetyczych pozwalających łączyć przyjemność zakupów z dodatkowymi, wyjątkowymi profitami

Najlepsze połączenie świata farmacji i beauty: SUPER-PHARM

Za konsekwentne budowanie efektywnego biznesu opartego na aptece i drogerii, znajdowanie synergii pomiędzy oboma biznesami, wzrost na rynku mimo przeciwności uwarunkowań prawnych

Najwyższa rzetelność biznesowa: ROSSMANN

Za budowanie relacji z kontrahentami opartej o zasady uczciwości, szacunku i wspólnego biznesu oraz wieloletnie zaufanie w kwestii płatności

DROGERIA ROKU 2017: NAGRODZONE SKLEPY INDYWIDUALNE 

Drogeria małego formatu (50-100 mkw.)

SEKRET URODY, ul. Tarasowa 1, 20-819 Lublin

DROGERIA JAWA, 3 Maja 8, 18-230 Ciechanowiec

DROGERIA JASMIN, Os. 700-lecia 9, 34-300 Żywiec

SEKRET URODY, ul. Lubelska 5, 21-100 Lubartów ZWYCIĘZCA

Drogeria średniego formatu (100-200 mkw.)

DROGERIA JASMIN, ul. Nektarowa 1, 64-020 Mosina

DROGERIA JASMIN, ul. Wigury 6, 29-100 Włoszczowa

DROGERIA SEKRET URODY, ul. Krakowska 20, 35-111 Rzeszów ZWYCIĘZCA

DP DROGERIE POLSKIE, ul. 3 Maja 11, 40-096 Katowice

Drogeria największego formatu (powyżej 200 mkw.)

DROGERIA JASMIN, ul. Żeromskiego 1, 82-300 Elbląg

DP DROGERIE POLSKIE, ul. Wyszogrodzka 127, 09-410 Płock

DROGERIA JAWA, ul. Kolejowa 1B, 09-100 Płońsk

DROGERIA LABOO, ul. Piłsudskiego 74, 08-100 Siedlce ZWYCIĘZCA

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.07.2024 15:20
Wsparcie marki Gliss przyspieszyło powstawanie Klubów Różowego Patrolu zajmujących się profilaktyką raka piersi
Małgorzata Rozenek-Majdan jest jedną z certyfikowanych Ambasadorek Różowego Patrolu w projekcie Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej i marki Gliss – Różowy Patrol powered by Glissmateriały prasowe Henkel

W Polsce przybywa Klubów Różowego Patrolu zajmujących się profilaktyką raka piersi. Projekt Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej przyspieszył dzięki wsparciu marki Gliss należącej do firmy Henkel. Tylko w tym roku powstało 18 nowych Klubów i dołączyło do nich 178 certyfikowanych ambasadorek.

Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej powstała w 2014 r. Stworzyła ją Anna Kupiecka, która w 2010 r. zachorowała na nowotwór piersi. Początkowo zorganizowała grupę „Fakraczki” na Facebooku, gdzie ona i inne kobiety dzieliła się swoimi doświadczeniami zdobytymi w procesie leczenia. Wówczas zaczęła też organizować pierwsze spotkania dla pacjentów, które stały się przyczynkiem do założenia fundacji.

Fundacja skupia się na działaniach w zakresie ochrony i promocji zdrowia, a szczególnie działań na rzecz profilaktyki chorób nowotworowych oraz zapewnienia wsparcia dla osób w trakcie diagnozy i leczenia onkologicznego jak i po zakończonym leczeniu. Jest to szereg działań w różnych obszarach – działa Klub Pacjenta Onkologicznego, prowadzone są konsultacje z psychoterapeutami i psychoonkologami, powstają poradniki dla pacjentów. Od 2020 r. fundacja prowadzi też szkolenia Ambasadorek Profilaktyki BreastFit, czyli aktywistek z mniejszych miejscowości w całej Polsce, które wyposaża  w fantomy i materiały edukacyjne umożliwiając im samodzielne upowszechnianie idei samobadania piersi i edukowanie w regionach, w których działają na co dzień.

W 2023 r. ruszył natomiast wspólny projekt Fundacji i marki Gliss – Różowy Patrol powered by Gliss. Dzięki wsparciu marki Fundacja znacznie przyspieszyła działania – zaczęły szybko powstawać  Kluby Różowego Patrolu i dołączać do nich nowe ambasadorki.

– W Polsce wykrywalność raka piersi we wczesnym stadium wynosi ok. 41 proc., podczas gdy w innych krajach europejskich przekracza 50 proc. W porównaniu do krajów UE Polska notuje jeden z najgorszych wyników zgłaszalności na badania, w tym na mammografię. To oznacza, że wykrywamy raka zbyt późno. Chcemy zmienić ten stan rzeczy, stąd inicjatywa Różowego Patrolu promująca profilaktykę. Jest ona o tyle ważna, że rak piersi, zwłaszcza wykryty we wczesnym stadium, jest niemal całkowicie wyleczalny – mówi Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej.

W samym tylko 2024 roku powstało 18 Klubów Różowego Patrolu powered by Gliss w województwach: lubelskim, śląskim, łódzkim, mazowieckim, świętokrzyskim, zachodniopomorskim i podlaskim. Planowane jest otwarcie kolejnych, m.in. w woj. dolnośląskim i kujawsko-pomorskim. Do klubów dołączyło aż 178 certyfikowanych Ambasadorek, które wspierają inne kobiety i zachęcają je do regularnych kontroli. Do grona ambsadorek dołączają także znane kobiety, o ogromnych zasięgach w mediach społecznościowych, których zaangażowanie pomaga w nagłośnieniu akcji, jak i profilaktyki raka piersi.

Czytaj także: Aleksandra Gawlas-Wilińska z Henkel Polska i Małgorzata Rozenek-Majdan certyfikowanymi ambasadorkami programu Różowy Patrol

– W okresie od października 2023 do czerwca 2024 roku, we współpracy z Fundacją OnkoCafe, marka Gliss uruchomiła 26 Klubów "Różowego Patrolu powered by Gliss”, zwiększając tym samym liczbę Klubów Różowego Patrolu do 63. W tym czasie Fundacja przeszkoliła ponad 178 Ambasadorek w obszarze badań i profilaktyki raka piersi, a my wyposażyliśmy je w materiały edukacyjne. W ciągu tych kilku miesięcy działań Ambasadorki Różowego Patrolu dotarły bezpośrednio do około 10 000 osób, przyczyniając się do zwiększenia świadomości na temat profilaktyki raka piersi oraz promując zdrowy styl życia – podkreśla Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu działu Henkel Consumer Brands firmy Henkel Polska, certyfikowana Ambasadorka Różowego Patrolu.

W Polsce codziennie blisko 70 Polek dowiaduje się, że ma raka piersi. Mimo to wciąż zbyt mało kobiet regularnie się bada

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.07.2024 10:38
Kolejna marka rezygnuje z modelu MLM — tym razem Rodan + Fields
Marka wychodzi z modelu MLM, dołączając do innych firm, które zdecydowały się na taki krok.Rodan + Fields

Marka kosmetyków Rodan + Fields ogłosiła uproszczenie swojego modelu biznesowego, aby „odblokować wzrost i dotrzeć do nowych klientów”. Od 1 września firma odejdzie od wielopoziomowego modelu sprzedaży bezpośredniej, aby usprawnić doświadczenia zarówno klientów, jak i konsultantów.

Nowy model, który będzie wspierany przez szerszy wachlarz działań marketingowych i reklamowych w tradycyjnych kanałach oraz mediach społecznościowych, ma lepiej pozycjonować firmę, aby mogła dotrzeć do klientów tam, gdzie odkrywają i kupują produkty kosmetyczne.

Gdy nowy model wejdzie w życie, konsultanci zaczną uczestniczyć w nowym programie afiliacyjnym, który będzie dostępny tylko dla obecnych konsultantów Rodan + Fields. W ramach nowego programu afiliacyjnego, obecni konsultanci, którzy nadal będą sprzedawać produkty marki, otrzymają zwiększone prowizje od sprzedaży klientom oraz rabaty na produkty, co sprawi, że ponad 90 proc. obecnych konsultantów będzie miało wyższy potencjał zarobkowy w oparciu o swoją aktualną wydajność sprzedaży. Rekrutacja oraz prowizje od sprzedaży produktów przez rekrutowanych konsultantów przestaną być elementem modelu firmy, co uprości doświadczenia konsultantów.

Od pierwszego dnia nasza marka skupiała się na dostarczaniu ludziom udowodnionych rezultatów w pielęgnacji skóry i włosów dzięki produktom stworzonym przez dermatologów, opartych na naukowych badaniach [...] Jesteśmy pewni, że te zmiany pozwolą nam znacząco rozszerzyć zasięg naszego wpływu i - co ważne - umożliwią nam dalsze zapewnianie naszym zaangażowanym konsultantom nowoczesnych i znaczących możliwości zarobkowych.

 powiedział Dimitri Haloulos, prezes Rodan + Fields.

W ramach ewolucji modelu, Rodan + Fields zreorganizowało również swoją strukturę korporacyjną, aby wspierać przyszłe potrzeby biznesu, co skutkowało redukcją około 100 stanowisk. Wydaje się, że aktywizm anty-MLM przynosi owoce, mimo że marki nie przyznają się otwarcie, że takie działania mogą wpływać na ich decyzje o zmianie modelu biznesowego. Organizacje i ruchy przeciwko wielopoziomowym modelom marketingowym (MLM) od lat krytykują te praktyki, wskazując na ich potencjalne wady i nieuczciwe praktyki.

Chociaż firmy, takie jak Rodan + Fields, nie przyznają, że aktywizm anty-MLM jest bezpośrednim czynnikiem wpływającym na ich decyzje, to jednak zauważalne jest, że coraz więcej marek kosmetycznych rezygnuje z MLM na rzecz bardziej przejrzystych i korzystniejszych modeli sprzedaży dla swoich konsultantów i klientów.

Czytaj także:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. lipiec 2024 12:41