StoryEditor
Producenci
02.03.2021 00:00

Drogerie Koliber przyciągają konsumentów akcjami DIY i prezentami  

Sieć drogerii Koliber w czasie pandemii zmieniła swoje akcje promocyjne i dostosowała je do nowego stylu życia konsumentów spędzających więcej czasu w domu. Efekty są bardzo dobre.

Od czerwca ubiegłego roku w gazetkach promocyjnych sieci Koliber pojawiły się specjalne akcje sprzedażowe z gratisami dla konsumentów. Takie oferty zawsze pojawiają się na pierwszej stronie gazetki. Jeśli klient kupi produkty umieszczone na tej pierwszej stronie za minimum 30 zł, otrzymuje gratis. Luty był ogłoszony miesiącem bliskości. Upominkiem do zakupów był balsam do ust w kształcie serduszka.

Opublikowany przez Drogerie KOLIBER Poniedziałek, 8 lutego 2021

Styczeń był miesiącem postanowień. Za zakup dowolnych produktów z gazetki za minimum 30 zł, klient otrzymywał w prezencie notes. Gdy cofniemy się do grudnia 2020 r. upominkiem była świeca zapachowa.

Wszystkie archiwalne gazetki można zobaczyć na stronie drogeriekoliber.pl

Na marzec, który właśnie się rozpoczął sieć przygotowała natomiast specjalny wielkanocny katalog (do obejrzenia w załączniku). Znajduje się w nim nie tylko wiele ofert kosmetyków w promocyjnych cenach, ale także porady dotyczące pielęgnacji skóry, np. jak nakładać prawidłowo samoopalacz i jak przygotować do tego skórę. Jest także instrukcja składania wielkanocnego zajączka z serwetek oraz porady, jak przygotować się do świąt (z miejscem na zrobienie planu świątecznych porządków), a nawet podpowiedź, jak sortować pranie i jak dobrać odpowiednie detergenty.

Nad wszystkimi akcjami promocyjnymi i komunikacją z konsumentami pracuje dział marketingu drogerii Koliber. – Te działania cieszą się dużą popularnością wśród naszych klientów. Akcje z gratisami do zakupów niejednokrotnie przeszły oczekiwania nasze, jak i producentów biorących udział w akcji – mówi Joanna Mazur, kierownik sieci partnerskiej drogerii Koliber.

Drogerie Koliber to franczyzowa sieć złożona ze sklepów indywidualnych przedsiębiorców. Głównym dostawcą do sieci i jej organizatorem jest hurtownia Ambra działająca w Grupie Eurocash. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 15:34
The Wall Street Journal: Estée Lauder pogłębia stratę w IV kwartale, akcje spółki spadają o 10 proc.
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder odnotowała pogłębioną stratę w czwartym kwartale roku fiskalnego zakończonym 30 czerwca. Producent marek MAC, Smashbox i Jo Malone wykazał stratę netto w wysokości 546 milionów dolarów, czyli 1,51 dol. na akcję. Rok wcześniej strata wyniosła 284 milionów dolarów, czyli 79 centów na akcję. Wynik ten negatywnie wpłynął na notowania spółki – kurs akcji Estée Lauder spadł w środę na rynku przed sesją o ponad 10 proc.

Przychody w kwartale spadły do 3,41 miliardów dolarów, jednak były minimalnie wyższe od prognoz analityków zakładających 3,39 miliardów dolarów. Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,09 dolara, o cent więcej od konsensusu. Mimo to perspektywa na kolejny rok rozczarowała inwestorów – spółka prognozuje zysk na akcję w przedziale 1,90–2,10 dolara wobec rynkowych oczekiwań na poziomie 2,21 dolara.

Sprzedaż organiczna spadła w kwartale o 13 proc., głównie w segmentach pielęgnacji skóry i makijażu. Dochody z kosmetyków pielęgnacyjnych zmniejszyły się o 17 proc., co było szczególnie widoczne w markach Estée Lauder i La Mer. Spadki dotknęły wszystkie regiony działalności, przy czym największe odnotowano w Ameryce Północnej oraz w globalnym segmencie sprzedaży detalicznej dla podróżnych (travel retail).

Firma poinformowała również, że w roku fiskalnym 2026 spodziewa się dodatkowych presji kosztowych rzędu 100 mln dolarów, związanych m.in. z niepewnością wokół taryf handlowych. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że pomimo trudnego otoczenia zewnętrznego widzi szansę na odbicie – po trzech latach spadków spółka liczy na wzrost sprzedaży organicznej w przedziale 0–3 proc. oraz stopniową odbudowę rentowności operacyjnej w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 18:24