StoryEditor
Producenci
08.08.2023 09:41

e.l.f Beauty odnotowało 76 proc. wzrost sprzedaży netto w pierwszym kwartale 2024 r.

Indie marka makijażowa, e.l.f Beauty, ogłosiła swoje najświeższe wyniki finansowe. / e.l.f Beauty
Firma e.l.f Beauty, która w przeszłości zobowiązała się do tworzenia w 100 proc. „czystych” produktów kosmetycznych, ogłosiła wyniki za pierwszy kwartał (zakończony w przypadku tej firmy 30 czerwca 2023 r.) Sprzedaż netto wzrosła o 76 proc. do 216,3 milionów dolarów, głównie dzięki sile marki w kanałach detalicznych, oraz działaniom i e-commerce firmy.

Firma e.l.f Beauty ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 30 czerwca 2023 roku. Sprzedaż netto wzrosła o 76 proc., osiągając ponad 216 milionów dolarów. Ten znaczący wzrost był głównie rezultatem silnej pozycji marki w kanałach detalicznych oraz efektywnego działania e-commerce firmy.

Firma spodziewa się, że sprzedaż netto w roku fiskalnym 2024 wyniesie od 792 do 802 milionów dolarów, co oznacza oczekiwany wzrost o 37-39 proc. rok do roku w porównaniu z oczekiwanym w ramach wcześniejszych prognoz wzrostem o 22-24 proc.

Wierzymy, że jesteśmy na początku odblokowywania pełnego potencjału e.l.f. Beauty i podnosimy nasze perspektywy fiskalne na rok 2024, aby odzwierciedlić nasz ciągły wzrost [...] Mamy wspaniały początek nowego roku podatkowego [...] To oznacza nasz 18. kwartał z rzędu, w którym odnotowujemy zarówno wzrost sprzedaży netto, jak i wzrost udziału w rynku. Jesteśmy jedną z zaledwie pięciu spółek konsumenckich notowanych na giełdzie spośród 274, które rozwijały się przez 18 kwartałów z rzędu i odnotowały średnio co najmniej 20 proc. wzrost sprzedaży na kwartał w tym okresie

– powiedział Tarang Amin, prezes i dyrektor generalny e.l.f. Beauty w oświadczeniu dla prasy.

Skorygowana EBITDA wyniosła 74,3 milionów dolarów, czyli 34 proc. sprzedaży netto, co oznacza wzrost o 135 proc. rok do roku. Dla porównania, w czwartym kwartale 2023 (zakończonym 31 marca 2023 r.) w porównaniu z kwartałem zakończonym 31 marca 2022 r. sprzedaż netto e.l.f. Beauty wzrosła o 78 proc. do 187,4 miliona dolarów.

e.l.f Beauty (skrót od EyesLipsFace) to amerykańska marka kosmetyków z siedzibą w Oakland w Kalifornii. Została założona przez Josepha Shamaha i Scotta Vincenta Borbę w 2004 roku. Wśród produktów znajdują się między innymi produkty do kąpieli i pielęgnacji skóry, makijaż na bazie minerałów, profesjonalne narzędzia i tradycyjne produkty do makijażu. Według firmy jej produkty są w 100 proc. wolne od okrucieństwa i wspiera kampanię PETA No Fur. Ponad połowa sprzedaży firmy pochodzi z jej strony internetowej, która służy również jako portal społecznościowy z ponad dwoma milionami członków.

Czytaj także: E.l.f Beauty i Alicia Keys wprowadzą na rynek markę wellness

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.12.2025 13:12
LVMH dodaje do portfolio udziały w niszowej marce BDK Parfums
Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 rokuIG_bdkparfumsparis

Fundusz inwestycyjny LVMH Luxury Ventures zainwestował w mniejszościowy pakiet udziałów we francuskiej niszowej marce perfumeryjnej – BDK Parfums. Krok ten ma ułatwić BDK międzynarodową ekspansję, w tym otwieranie flagowych butików oraz rozbudowę oferty.

Transakcja została sfinalizowana 26 listopada, ale nie ujawniono jej szczegółów. BDK Parfums po raz pierwszy otworzyło się na opcję inwestorów zewnętrznych. 

Jak wskazują eksperci, nie stało się to w przypadkowym momencie. Z danych Fortune Business Insights, opublikowanych w listopadzie, globalny rynek perfum, którego wartość szacowana jest na 50,46 mld dolarów w 2024 roku, ma wzrosnąć do 53,04 mld dolarów w 2025 roku. Perfumy niszowe są istotnym elementem, napędzającym ten wzrost od ponad roku. 

image
IG_bdkparfumsparis

Francuska marka perfumeryjna koncentruje się na rynku azjatyckim, szczególnie na Japonii i Korei Południowej. Jest już obecna na blisko 40 rynkach. Głównym rynkiem zbytu dla marki BDK jest Francja, a także USA i Niemcy. Kolejnym ważnym rynkiem jest Bliski Wschód, gdzie wkrótce planowane jest otwarcie butiku w Dubaju. Również sprzedaż w Wielkiej Brytanii rośnie dynamicznie. BDK niedawno uruchomiło swoją działalność również w Tajlandii, Wietnamie, Malezji i Indonezji.

Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 roku. Marka otworzyła swój pierwszy flagowy sklep w styczniu 2024 roku przy rue Saint-Honoré w Paryżu. BDK planuje również zainwestować w swój sklep internetowy, który obecnie generuje około 10 proc. przychodów marki.

image

Nisza jako strategia. Gdy niezależność staje się trendem

Marka BDK kontynuuje wzrost na rynku, odnotowując w 2025 roku 45-procentowy wzrost sprzedaży. LVMH Luxury Ventures nabyło udziały w BDK w czasie, gdy wielu inwestorów jest mocno zainteresowanych niszowymi markami perfum, co udowodniła m.in. sprzedaż Kering Beauty and Creed firmie L‘Oréal w październiku br.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 03:30