StoryEditor
Producenci
02.09.2022 00:00

Elfa Pharm Polska przedłuża umowę z Logicor Kraków

Elfa Pharm Polska, polski producent i dystrybutor kosmetyków, pozostaje na dłużej w parku logistycznym Logicor Kraków. Firma wynajmuje tu ponad 3400 mkw. powierzchni magazynowej i biurowej. Świadczy także usługi dystrybucyjne i magazynowe dla innych podmiotów z branży.

Elfa Pharm Polska, polski producent i dystrybutor kosmetyków, zdecydował się na przedłużenie umowy z Logicor Kraków. W tym parku logistycznym firma wynajmuje ponad 3400 mkw. powierzchni magazynowej i biurowej.

Elfa Pharm Polska przeniosła się do tej siedziby w podkrakowskiej Skawinie we wrześniu 2018 r. Z jej nowoczesnego magazynu wysokiego składowania realizowane są wysyłki na cały świat. Elfa Pharm świadczy także usługi dystrybucyjne i magazynowe dla innych podmiotów z branży. Zdaniem właścicieli firmy współpraca firm kosmetycznych na zasadzie synergii i wzajemnego korzystania ze swojego potencjału może być receptą na dalszy rozwój, ograniczenie kosztów oraz dywersyfikację odbiorców detalicznych.

Czytaj więcej: Elfa Pharm i Allvernum łączą siły w dystrybucji [TYLKO U NAS] Polskie firmy widzą potencjał w biznesowej synergii   

Elfa Pharm Polska zajmuje w parku Logicor 2848 mkw. powierzchni magazynowej i dystrybucyjnej, którą uzupełnia 575 mkw. moduł biurowo-socjalny.

Przedłużenie umowy na najem obiektu obejmowało modernizację i doposażenie przestrzeni logistycznej w magazynie – m.in. instalację nowoczesnego oświetlenia LED z systemem Dali, które pozytywnie wpływa na komfort personelu oraz optymalizuje zużycie energii. Obiekt jest wyposażony technologię automatycznej awizacji transportu, co usprawnia procesy dystrybucyjne i wpływa znacząco na ograniczenie emisji CO2.

Elfa Pharm Polska to producent i dystrybutor naturalnych oraz roślinnych kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. W portfolio firmy znajdują się marki własne takie jak: VisPlantis, so!flow by VisPlantis, Gift of Nature, Element Cosmetics, Bishojo oraz kosmetyki profesjonalne VisPlantis Professional.  

Poznaj najnowszą serię so!flow by VisPlantis z portfolio Elfa Pharm!

Logicor Kraków to nowoczesne centrum dystrybucyjne oferujące ok. 20 tys. mkw. A-klasowej powierzchni magazynowej. Inwestycja zlokalizowana jest w podkrakowskiej Skawinie, tuż przy węźle Sidzina łączącym drogę krajową nr 44 z autostradą A4, ok. 10 km od centrum stolicy województwa małopolskiego i 13 km od portu lotniczego Kraków Balice.  

 Wydzielone moduły w obiekcie modułowo-dystrybucyjnym dostosowane są do potrzeb logistyki, dystrybucji oraz lekkiej produkcji.

Wysokość pomieszczeń magazynowych wynosi 10 metrów netto w świetle konstrukcji a siatka słupów to 22,6 x 12 metrów. Nośność posadzki wynosi 5 ton/mkw. Minimalny moduł możliwy do wydzielenia o powierzchni już od 1 600 mkw.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
18.09.2025 10:31
Dr. Miele Cosmed Group: dywersyfikacja rynków gwarantuje stabilność przychodów
Magdalena Miele, prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A.Global Cosmed

Dynamika przychodów skonsolidowanych Grupy Kapitałowej Dr. Miele Cosmed Group wyniosła w pierwszym półroczu 2025 roku 5 proc. rok do roku. Wyższy od dynamiki przychodów wzrost kosztów operacyjnych spowodował spadek zysków – podaje firma w swoim komunikacie. Grupa Kapitałowa Dr. Miele Cosmed Group od ponad dwóch lat (9 kwartałów) odnotowywała ciągły wzrost zysków. Zawdzięczała to rozwojowi przychodów ze sprzedaży kosmetyków i chemii gospodarczej własnych marek (Kret, Bobini, Sofin, Apart) oraz produkowanych pod brandami sieci handlowych.

W okresie ostatnich 6 miesięcy przychody Grupy Kapitałowej wzrosły o 5 proc. r./r. Wzrost przychodów był jednak niższy od oczekiwań. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 24,6mln zł w 1poł. 2025 w porównaniu do 29,6 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Na początku tego roku planowaliśmy dalszy dynamiczny rozwój na wszystkich rynkach, jednak otoczenie biznesowe było i jest bardzo wymagające. Ostrożność konsumentów była szczególnie odczuwalna w Polsce. Nie osiągnęliśmy zamierzonych celów sprzedażowych, ale kontynuujemy inwestycje w wielu obszarach. Nasi pracownicy to nasz podstawowy zasób. Dlatego inwestujemy w nich, w zadowalające wynagrodzenie czy szkolenia bo wiemy, że przyniesie to długoterminowe korzyści. Podobnie traktujemy modernizacje naszych fabryk. W ostatnim półroczu wartość środków trwałych wzrosła o 12,3 mln zł. Zgodnie z naszą strategią przeznaczamy zasoby na zwiększenie efektywności produkcyjnej m.in. poprzez robotyzację pakowania, czy wymianę urządzeń na nowoczesne i bardziej wydajne. Od miesięcy podejmujemy działania w obszarze zmniejszenia kosztów logistycznych czy na rzecz budowania odporności energetycznej naszych zakładów – skomentowała Magdalena Miele, prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A.

Wyższe przychody uzyskiwane ze sprzedaży produktów na rynkach zagranicznych rekompensują mniejsze od oczekiwanych przychody na rynku polskim. Udział tych pierwszych w całkowitych przychodach systematycznie rośnie i osiągnął już 61 proc. (w stosunku do 58 proc. w 1H’24). Wzmocniony zespół eksportu i wysoka aktywność spółki w obszarze promocji na nowych rynkach pozwalają na pozytywne prognozy.

Silne marki doceniane nagrodami branżowymi, inwestycje w reklamę, świetny zespół, rosnąca sprzedaż na rynkach zagranicznych to nasze najsilniejsze strony, które mimo pewnego załamania rynku sprzedaży w Polsce są gwarancją stabilności firmy z perspektywą na kolejne wzrosty

 – dodała Magdalena Miele.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
18.09.2025 08:53
L’Oréal Paris rozszerza współpracę z drużyną Arsenal London
Francuski koncern został Oficjalnym Partnerem drużyny ArsenalArsenal.com

L’Oréal Paris zdecydował się na rozszerzenie współpracy z drużyną angielskiej Premier League – Arsenal London. Tym samym francuski koncern został Oficjalnym Partnerem drużyny po krótkim okresie “testowej” współpracy z początku 2025 roku. Partnerstwo będzie obejmować gamę produktów L’Oréal Paris, w tym linię do pielęgnacji włosów Elvive i linię kosmetyków dla mężczyzn – Men Expert.

Arsenal będzie wspierał wprowadzanie nowych produktów marki w 2026 roku poprzez kampanie promocyjne z udziałem zawodników.

To, co sprawiło, że nasza początkowa współpraca była tak znacząca, to silna więź, jaka została zbudowana między naszą marką, zawodnikami i kibicami – wyjaśnia Amélie Fortier-Cyr, dyrektor generalna L‘Oréal Paris, Wielka Brytania i Irlandia.

L’Oréal Paris współpracował wcześniej z Arsenalem przy promocji linii kosmetyków Elvive Growth Booster. Kampania obejmowała reklamy na stadionie Arsenalu i w social mediach, posty na oficjalnych kanałach klubu oraz płatną kampanię na TikToku i Meta z udziałem kluczowych zawodników drużyny.

image

Znany polski piłkarz zadebiutował kolekcją pięciu perfum

Z przyjemnością nawiązujemy długoterminową współpracę z L’Oréal Paris jako następstwo udanej kampanii, przeprowadzonej na początku tego roku – komentuje Juliet Slot, dyrektor ds. handlowych Arsenalu. Jej zdaniem, obydwie strony partnerstwa cechują wspólne wartości: innowacyjność oraz nieustanne dążenie do doskonałości.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 10:58