StoryEditor
Producenci
02.02.2021 00:00

Estee Lauder Companies ogłosił cele zrównoważonego rozwoju w travel retail

Podróżni też chcą kupować zrównoważone produkty. Dlatego koncern kosmetyczny Estee Lauder Companies ustalił cele w zakresie zrównoważonego rozwoju dla swojego działu travel retail.

Dział bezcłowy określił emisje, odpady i energię jako kluczowe priorytety i będzie dążył do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w transporcie do klientów do końca roku podatkowego 2023, a także w przypadku wszystkich korporacyjnych podróży lotniczych.

ELC będzie również dążyć do przekształcenia wszystkich kartonów papierowych przeznaczonych wyłącznie dla travel retail na odpowiedzialnie pozyskiwane tektury z certyfikatem FSC do 2025 r. oraz ograniczy zużycie plastiku poprzez usunięcie folii do 2023 r., redukując około 54 000 kg odpadów plastikowych.

Według sondażu przeprowadzonego przez TFWA, ponad 70 proc. konsumentów twierdzi, że chcieliby kupować produkty w duchu zrównoważonego rozwoju również podczas podróży.

Jak skomentował Olivier Bottrie, globalny prezes ELC ds. Handlu detalicznego i rozwoju handlu detalicznego: „Firma Estee Lauder i jej marki poczyniły ogromne postępy, aby sprawić, że pozostaniemy zakorzenieni w naszych wartościach. Ważne jest, abyśmy uczestniczyli w sprzedaży detalicznej podróży tak, aby podtrzymać tę wizję ”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

StoryEditor
Biznes
14.05.2025 10:32
Laetitia Toupet-Delon mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris
Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon obejmie stanowisko globalnej prezes marki L‘Oréal Paris shutterstock

Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon, obecnie globalna dyrektor generalna marek działu dermatologii kosmetycznej L‘Oréal (w skład którego wchodzą m.in. marki Vichy i La Roche-Posay), zostanie globalną prezes marki L‘Oréal Paris – wiodącej marki w portfolio francuskiego giganta kosmetycznego.

Toupet-Delon zastąpi Delphine Viguier-Hovasse, która przejdzie na nowo utworzone stanowisko szefowej innowacji w grupie. Viguier-Hovasse została mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris w 2019 roku, jako pierwsza kobieta na tym stanowisku.

Laetitia Toupet-Delon dołączyła do grupy L‘Oréal w 1998 roku, pracując w dziale marketingu L‘Oréal Paris, a później Garnier. W 2008 roku przeszła do działu dermatologii kosmetycznej grupy. W 2015 roku została mianowana globalnym prezesem marki La Roche-Posay, a później została – globalnym prezesem wszystkich marek działu dermatologii kosmetycznej: CeraVe, Vichy, SkinCeuticals, Skinbetter Science i La Roche-Posay.

Toupet-Delon obejmie kierownictwo nad L’Oréal Paris, będącego częścią działu rynku masowego grupy L’Oréal, z przychodami szacowanymi na ponad 6 mld euro. L’Oréal Paris jest obecny na 150 rynkach.

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody grupy L’Oréal wzrosły o 4,4 proc., osiągając 11,73 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

14. maj 2025 21:32