StoryEditor
Producenci
17.11.2021 00:00

Estée Lauder dołącza do prac nad wprowadzeniem papierowej butelki

Estée Lauder współpracuje z różnymi podmiotami, aby stworzyć pierwszą technologię produkcji butelek papierowych. EL ogłosiła, że dołączyła do konsorcjum partnerskiego Pulpex, stając się pierwszą firmą kosmetyczną premium, która wspiera rozwój nadających się do recyklingu butelek papierowych wykonanych z odpowiedzialnie pozyskiwanej miazgi.

Pulpex to pierwsza w swoim rodzaju technologia, która tworzy butelki z pulpy drzewnej przy użyciu certyfikowanych przez FSC surowców odnawialnych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Nowa butelka papierowa została zaprojektowana tak, aby można ją było w szerokim zakresie poddać recyklingowi w standardowych strumieniach odpadów. 

Jako członek konsorcjum partnerskiego Pulpex, The Estée Lauder Companies dołącza do grupy wiodących firm zajmujących się pakowaniem towarów konsumpcyjnych, w tym Diageo, Unilever, PepsiCo, GSK Consumer Healthcare i Castrol, zaangażowanych w rozwój innowacyjnego opakowania.

Wprowadzenie tej technologii wesprze wysiłki The Estée Lauder Companies w dążeniu do osiągnięcia globalnych celów dotyczących zrównoważonych opakowań, w tym najnowszego zobowiązania firmy do zmniejszenia ilości pierwotnych tworzyw sztucznych z ropy naftowej w opakowaniach do 50 proc. lub mniej - do końca roku kalendarzowego 2030. Firma zobowiązała się również do odpowiedzialnego korzystania z produktów papierowych i osiągnięcia do 2025 r. 100 proc. certyfikowanych przez FSC kartonów z włókien leśnych oraz 75-100 proc. opakowań nadających się do recyklingu, wielokrotnego napełniania, wielokrotnego użytku, recyklingu lub odzysku.

Przeczytaj również: P&G będzie sprzedawał płyny Lenor w papierowych butelkach

W The Estée Lauder Companies od dawna rozumiemy, jak ważne jest partnerstwo w różnych branżach, które pomaga wprowadzać znaczące zmiany. Współpraca odgrywa znaczącą rolę w realizacji naszych ambicji, a jako część konsorcjum Pulpex z dumą pomagamy w opracowywaniu rozwiązań nie tylko dla naszych marek i konsumentów, ale także dla całej branży – powiedział Daniel Ramos, starszy wiceprezes ds. opakowań globalnych.

Estée Lauder Companies jest jednym z wiodących światowych producentów i sprzedawców wysokiej jakości produktów do pielęgnacji skóry, makijażu, perfum i włosów. Produkty firmy są sprzedawane w około 150 krajach i terytoriach pod markami, w tym: Estée Lauder, Aramis, Clinique, Lab Series, Origins, Tommy Hilfiger, MAC, La Mer, Bobbi Brown, Donna Karan New York, DKNY, Aveda, Jo Malone London, Bumble and bumble, Michael Kors, Darphin Paris, Tom Ford Beauty, Smashbox, Ermenegildo Zegna, Aerin, Le Labo, Editions de Parfums Frédéric Malle, Glamglow, Kilian Paris, Too Faced i Dr. Jart+ oraz Rodzina marek Deciem, w tym The Ordinary i Niod.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 19:39