StoryEditor
Producenci
02.08.2022 00:00

Estee Lauder ma ochotę na markę Tom Ford

Estée Lauder prowadzi rozmowy w sprawie zakupu luksusowej marki Tom Ford – podał Wall Street Journal powołując się na anonimowe źródło. Przewiduje się, że byłaby to transakcja o wartości 3 mld dolarów lub więcej, co stanowiłoby największe w historii przejęcie giganta kosmetycznego.

Estée Lauder jest zainteresowana zakupem marki Tom Ford, ale nie jest jedyną firmą, która prowadzi w tej sprawie rozmowy – podał Wall Street Jurnal.

O tym, że marka Tom Ford jest na sprzedaż poinformował w lipcu Bloomberg.

Czytaj: Tom Ford chce sprzedać swoją markę  

Marka jest wyceniana na kilka miliardów dolarów. Jak pisze Wall Street Journal przy transakcji o wartości 3 miliardów dolarów lub większej, byłoby największe w historii przejęcie giganta kosmetycznego, a Estée Lauder, która jest wyceniana na blisko 100 mld dolarów stać na to.

Estée Lauder z siedzibą w Nowym Jorku sprzedaje przede wszystkim produkty do pielęgnacji skóry, kosmetyki i perfumy. Jej marki to MAC, Clinique, La Mer i Aveda i jest zainteresowana przede wszystkim kosmetyczną częścią biznesu Toma Forda. Tom Ford jest uważany za ultra-prestiżową markę, co oznacza, że ​​trafia do najbardziej wymagających konsumentów.

Wall Street Journal podkreśla, że Estée Lauder przez lata była aktywnym nabywcą, ale jej transakcje były stosunkowo niewielkie. Zapłaciła około 1 mld dolarów, aby kupić resztę kanadyjskiej firmy kosmetycznej Decem Inc. w 2021 roku i koreańskiej firmy do pielęgnacji skóry Have & Be Co. w 2019 roku. Kilka lat wcześniej zapłaciła około 1,5 miliarda dolarów za Too Faced Cosmetics LLC.

Tom Ford założył swoją markę w 2006 roku, po tym, jak pełnił funkcje dyrektora kreatywnego w Gucci i Yves Saint Laurent. Dziś to ekskluzywny modowy brand oraz prawie 100 zapachów oraz kosmetyki do makijażu dla mężczyzn i kobiet. Kreacje amerykańskiego projektanta nosiła m.in. Michelle Obama.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 05:46