StoryEditor
Producenci
06.02.2024 13:41

Estée Lauder odnotowuje 7 proc. spadek sprzedaży

Estée Lauder Companies ogłosiło spadek swojej sprzedaży. / Estée Lauder
Spółka Estée Lauder Companies Inc. odnotowała 7 proc. spadek sprzedaży netto do 4,28 miliarda dolarów w kwartale zakończonym 31 grudnia 2023 r. z 4,62 miliarda dolarów w tym samym okresie roku poprzedniego. Firma spełniła jednak swoje perspektywy sprzedaży organicznej i przekroczyła oczekiwania dotyczące rentowności, dzięki dobrym wynikom poszczególnych marek.

Spółka Estée Lauder Companies Inc. odnotowała spadek sprzedaży netto w kwartale zakończonym 31 grudnia 2023 roku, niemniej jednak firma osiągnęła swoje cele sprzedaży organicznej i przekroczyła oczekiwania dotyczące rentowności, dzięki imponującym wynikom marek takich jak The Ordinary, La Mer, Clinique, Le Labo i Jo Malone London.

Organiczna sprzedaż netto spadła o 8 proc., na co wpływ miały wyzwania w azjatyckim handlu detalicznym produktami z branży turystycznej, utrzymująca się słabsza koniunktura w prestiżowym sektorze kosmetyków w Chinach kontynentalnych oraz 1 proc. wpływ zakłóceń w działalności biznesowej w Izraelu i na Bliskim Wschodzie. Pomimo tych wyzwań nastąpił wzrost na kilku rynkach w regionie Azji i Pacyfiku, Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryki Łacińskiej. Zysk netto za ten kwartał wyniósł 313 milionów dolarów, w porównaniu z 394 milionów dolarów w okresie poprzedniego roku, przy zwiększonej efektywnej stawce podatkowej w wysokości 37,6 proc. ze względu na zmiany w strukturze geograficznej zysków i wpływ wynagrodzeń w formie akcji.

Estée Lauder przewiduje powrót do silnego organicznego wzrostu sprzedaży i poprawy rentowności w drugiej połowie roku fiskalnego 2024 i ogłosiła rozszerzenie swojego planu odzyskiwania zysków o program restrukturyzacji.

Czytaj także: Clinique przedstawia Virtual Lab - nowy projekt immersyjny w Metaverse

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 03:39