StoryEditor
Producenci
19.08.2024 16:06

Fabrizio Freda, prezes Estée Lauder Companies, odchodzi na emeryturę. Firma szuka następcy

Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny Estée Lauder Companies / fot. elcompanies.com

Estée Lauder Companies ogłosiła dzisiaj, że Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny, poinformował spółkę o swoim zamiarze przejścia na emeryturę pod koniec roku obrotowego 2025, czyli w okolicach czerwca przyszłego roku.

Fabrizio Freda dołączył do Estée Lauder Companies w 2008 roku jako prezes i dyrektor operacyjny, a od 2009 r. objął stanowisko dyrektora generalnego. Dziś, 19 sierpnia 2024, poinformował radę dyrektorów spółki, że zamierza przejść na emeryturę pod koniec roku obrotowego 2025 (rok obrotowy ELC kończy się w czerwcu). W kolejnym roku obrotowym będzie również dostępny jako doradca. 

Jak podała firma w komunikacie, zarząd Estée Lauder Companies jest „na zaawansowanym etapie planowania sukcesji na stanowisku dyrektora generalnego”. Do czasu mianowania swojego następcy Freda będzie w dalszym ciągu kierować i nadzorować priorytety strategiczne, finansowe i inwestycyjne spółki, w tym plan odzyskania zysków i wzrostu oraz wysiłki mające na celu ponowne pobudzenie rentowności i wzrostu. Po wyznaczeniu następcy ma pomóc mu w płynnym objęciu obowiązków.

– W imieniu całego zarządu i rodziny Lauder pragniemy wyrazić naszą szczerą wdzięczność Fabrizio za ponad szesnaście lat oddanej pracy dla spółki – powiedział William P. Lauder, prezes wykonawczy. – Z niecierpliwością czekamy na świętowanie wielu niesamowitych osiągnięć Fabrizio, gdy zbliża się jego oficjalna data przejścia na emeryturę. Do tego czasu zarząd, Fabrizio i cały zespół kierowniczy będą skupieni na radzeniu sobie z bieżącymi wyzwaniami stojącymi przed firmą. Z osobistego punktu widzenia Fabrizio był niesamowitym partnerem zarówno dla mnie, jak i innych członków rodziny Lauder. Rozumie wyjątkowość tej rodzinnej firmy i wykorzystał nasze długoterminowe podejście oraz zasadę cierpliwego kapitału jako swoją siłę, przekształcając firmę, aby sprostać zmieniającym się aspiracjom konsumentów.

Sam Fabrizio Freda powiedział natomiast: – Kierowanie firmą Estée Lauder przez szesnaście lat jest i będzie prawdziwym zaszczytem i przywilejem. Jestem bardzo dumny z niesamowitych osiągnięć naszej firmy i tego, że zbudowałem najbardziej utalentowany, oddany i pełen pasji zespół w branży. Razem przekształciliśmy firmę w piękny sposób i ustanowiliśmy nowe standardy doskonałości. W dalszym ciągu będę w pełni skupiał się na realizacji naszego strategicznego resetu oraz planie odzyskania zysków i wzrostu, w miarę jak będziemy nadal stawiać czoła bieżącym wyzwaniom. Ponieważ zarządzamy długoterminowo, teraz jest właściwy czas, aby spojrzeć w przyszłość na kolejne pokolenie przywództwa tej wspaniałej firmy. Nie mogę się doczekać dalszej ścisłej współpracy z naszym zarządem przy wyborze mojego następcy i zapewnieniu płynnego przejścia.

Fabrizio Freda dołączył do Estée Lauder w marcu 2008 roku jako prezes i dyrektor operacyjny, a stanowisko dyrektora generalnego objął w lipcu 2009 roku. Jest także członkiem zarządu spółki. Wcześniej, przez 20 lat był związany z Procter & Gamble (P&G), gdzie był odpowiedzialny za działania operacyjne, marketingowe i strategiczne obejmujące różne obszary geograficzne i kategorie, w tym Beauty Care oraz Health.   

Estée Lauder Companies Inc. to jeden z wiodących na świecie producentów i sprzedawców luksusowych kosmetyków. Produkty firmy sprzedawane są w około 150 krajach i terytoriach pod markami takimi jak: Estée Lauder, Aramis, Clinique, Lab Series, Origins, M·A·C, La Mer, Bobbi Brown Cosmetics, Aveda, Jo Malone London, Bumble and bumble, Darphin Paris, Tom Ford, Smashbox, Aerin Beauty, Le Labo, Editions de Parfums Frédéric Malle, Glamglow, Kilian Paris, Too Faced, Dr.Jart+ oraz rodzina marek Deciem, w tym The Ordinary i Niod.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.10.2024 12:25
Różowy Październik: Avon i Cleo w walce o zdrowie piersi Polek
Avon

W ramach tegorocznego Różowego Października, Avon wraz z Cleo stawiają na edukację i samobadanie piersi. Program “Normalne, że ich dotykam” dociera do tysięcy nastolatek w Polsce, ucząc je, jak dbać o swoje zdrowie. Dane pokazują, że edukacja w tej dziedzinie jest niezbędna, a regularne badania mogą zmienić przyszłość.

Avon we współpracy z Cleo, znaną piosenkarką i ambasadorką programu “Normalne, że ich dotykam”, kontynuuje kampanię edukacyjną mającą na celu zachęcenie kobiet do samobadania piersi. Z danych wynika, że 22 proc. Polek nie czuje się komfortowo rozmawiając na temat zdrowia piersi, a 19 proc. nigdy nie było uczona, jak samodzielnie przeprowadzać to badanie. Program, który w tym roku zagości w 100 szkołach, ma na celu przełamanie tego tabu i edukację młodych kobiet, by samobadanie stało się naturalną częścią ich codziennej rutyny.

Z badań Boob Census 2024 wynika, że ponad 12 proc. Polek nigdy nie badało swoich piersi, a 17 proc. wykonuje to rzadziej niż raz na pół roku. Najczęstszymi powodami są zapomnienie (42 proc.) oraz brak wiedzy na temat tego, na co zwracać uwagę (35 proc.). Avon i Cleo chcą zmienić te statystyki, przekonując kobiety, że regularne badanie piersi nie musi być obowiązkiem, ale przyjemnym elementem pielęgnacji, podobnie jak dbanie o cerę czy włosy.

Avon, wspólnie z partnerami, organizuje 17. edycję akcji “Gabinetów z Różową Wstążką”, która startuje już 16 października. W jej ramach tysiące kobiet będą miały dostęp do dofinansowanych badań USG piersi. Do tej pory Avon wsparł już 71 tysięcy takich badań. Środki na te działania pochodzą ze sprzedaży produktów Avon z Różową Wstążką, z których 100 proc. zysku przeznaczane jest na profilaktykę raka piersi.

Czytaj także: Olivia Garden ponownie wesprze fundację Amazonki z okazji Miesiąca Różowej Wstążki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.10.2024 11:29
Unilever inwestuje 150 milionów euro w odnowę łańcucha dostaw w Europie
Unilever robi „remont” swojego łańcucha dostaw.Shutterstock

Unilever przeznacza ponad 150 milionów euro na modernizację swojego łańcucha dostaw w europejskim segmencie produktów do pielęgnacji domu. To część strategii mającej na celu odbudowę pozycji rynkowej i przyciągnięcie młodszych konsumentów po pandemii. Planowane zmiany obejmują budowę nowych fabryk, magazynów oraz linii produkcyjnych, a także zwiększenie wydatków na promocję i badania.

Unilever, gigant na rynku dóbr konsumpcyjnych, ogłosił, że w ramach inwestycji o wartości ponad 150 milionów euro zmodernizuje swoje europejskie fabryki oraz rozbuduje sieć logistyczną. Prace rozpoczęły się na początku 2023 roku i mają potrwać do 2026 roku. Inicjatywa obejmuje m.in. rozbudowę istniejących zakładów produkcyjnych i stworzenie nowych linii produkcyjnych, co ma na celu zwiększenie efektywności operacyjnej i lepsze dostosowanie do potrzeb współczesnych konsumentów. W obliczu stagnacji na rynku europejskim, firma postanowiła zmienić podejście, inwestując w nowe technologie i procesy produkcyjne.

Oprócz inwestycji w infrastrukturę, Unilever zwiększa również swoje wydatki na badania i rozwój oraz promocję o 40 proc.. To posunięcie ma na celu dostarczenie na rynek nowych, innowacyjnych produktów, które lepiej odpowiadają zmieniającym się potrzebom konsumentów, takich jak detergenty do prania przeznaczone do krótkich cykli prania czy środki czystości adresowane do młodszego pokolenia. Mimo że Unilever nie ujawnił dokładnej kwoty tych dodatkowych nakładów, działania te mają na celu nie tylko poprawę wyników sprzedaży, ale także zbudowanie silniejszej pozycji na rynku w obliczu rosnącej konkurencji.

W pierwszej połowie bieżącego roku globalny segment produktów do pielęgnacji domu Unilever zanotował wzrost sprzedaży o 3,3 proc., podczas gdy w samej Europie wzrost ten wyniósł prawie 13 proc., z czego dwie trzecie to wzrost wolumenu sprzedaży. Unilever zyskał również osiem punktów procentowych udziału w segmencie detergentów płynnych w Carrefour, co pozwoliło firmie wyprzedzić konkurencję na tym rynku. Analitycy z Euromonitor International przewidują, że rynek produktów do pielęgnacji domu w Europie Zachodniej wzrośnie w tym roku o 3,7 proc., osiągając wartość 36,6 miliarda dolarów. Dla Unilevera kluczem do sukcesu będzie dalsze inwestowanie w innowacje oraz elastyczne reagowanie na zmieniające się potrzeby konsumentów, w tym zapotrzebowanie na produkty dostosowane do krótkich cykli prania.

Czytaj także: Unilever i Accenture rozszerzają partnerstwo strategiczne, by stosować generatywną AI w celu zwiększenia produktywności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. październik 2024 14:09