StoryEditor
Producenci
22.06.2021 00:00

[FBK 2021] Dorota Pomacho-Pątkiewicz, Foamie: Nie możemy produkować plastiku do jednokrotnego użytku

Podczas prezentacji  na FBK 2021 “W przyszłość bez plastiku, czyli odpowiedzialne podejście do tematu eko w branży beauty, Dorota Pomacho-Pątkiewicz, Managing Director Central Europe, New Flag GmbH przedstawiła markę Foamie, która dba o środowisko naturalne i intensywnie pracuje, aby znaleźć sposoby na uwolnienie oceanów od odpadów z tworzywa sztucznego.

To właśnie dlatego skupia się przede wszystkim na tworzeniu przyjaznych dla środowiska, zrównoważonych produktów, które przyniosą korzyści zarówno konsumentom, jak i całej planecie. O marce Foamie i przyszłości bez plastiku na naszej planecie opowiedziała na FBK 2021 Dorota Pomacho-Pątkiewicz, Managing Director CEE New Flag GmbH.

- Reprezentuję markę, która na początku tego roku weszła na polski rynek. Marka Foamie została stworzona z misją, aby chronić planetę od nadmiernej ilości plastiku, której na niej ląduje i wypełnia morza i oceany.  Nasze motto to "Think outside the bottle". Pracujemy nad tym, aby nie tylko wspierać mniejsze zużycie plastiku, ale także oczyszczać morza i oceany z tworzyw sztucznych.

Jak zaznaczyła, abyśmy mogli zmniejszyć zużycie plastiku, przede wszystkim powinniśmy wyeliminować użycie plastiku do produkcji rzeczy jednorazowych. - Momentem zwrotnym będzie ten, kiedy ludzie zrozumieją, że nie możemy w nieskończoność wytwarzać kolejnych nowych rzeczy, które służą nam tylko raz - przekonywała prelegentka podczas FBK.

Jak wspomniała Dorota Pomacho-Pątkiewicz, Foamie nawiązała współpracę z CleanHub, organizacją, której celem jest aktywne oczyszczanie ocean i mórz  z plastiku. Podała też wstrząsające fakty - ponad 91 proc. plastiku na świecie nie jest poddawane recyklingowi, a ponad 80 proc. plastiku obecnego w morzach nie nadaje się do recyklingu.

- Ochrona mórz i oceanów jest dla nas szalenie ważna. Foamie nie tylko przyczynia się do redukcji plastiku w ekosystemie produkując produkty nie zawierające mikroplastiku i opakowania, które są w 100 proc. recyklingowane oraz nie zawierają plastiku. Marka aktywnie działa w celu oczyszczania planety z już zaśmiecających ja tworzyw sztucznych. Kupując produkty Foamie konsumenci finansują zbieranie plastiku zanim trafi on do mórz i oceanów - podkreśliła.

- Zmieńmy rytuały pielęgnacyjne. Zidentyfikujmy swoje rytuały, przełóżmy swoje codzienne pielęgnacyjne tytuły na produkty w eko opakowaniach lub bez nich – zachęcała. - Obiecujemy zero plastiku, mydła, parabenów, silikonów czy testów na zwierzętach - powiedziała dyrektor prezentując produkty marki Foamie, w tym pierwszy szampon i odżywkę ze sznurkiem to zawieszenia oraz kostki myjące pod prysznic, kostki myjące do twarzy czy kostki myjące „2 w 1” dla dzieci.

Marka wprowadza też do asortymentu balsam do ciała w formie stałej - w formie sztyftu i wielofunkcyjne kosmetyki dla mężczyzn – myjącą kostkę „3 w 1” do ciała, włosów i twarzy czy suchy szampon dla kobiet w wersji dla blondynek i dla brunetek bez aerozolu i plastiku, za to w tekturowym opakowaniu.

Więcej podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021. Jeśli chcesz kupić dostęp do wykładów i prezentacji skontaktuj się: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 16:33