StoryEditor
Producenci
09.01.2023 00:00

Florence By Mills była najgorętszą marką kosmetyczna 2022 roku [Cosmetify Index]

Cyfrowa porównywarka cen produktów kosmetycznych – Cosmetify, jak co roku przygotowała swój Cosmetify Index. Ranking pokazuje m.in. najbardziej popularne marki, a tworzony jest w oparciu o wyszukiwania w Google i obserwowanie w mediach społecznościowych. W 2022 r. ranking otwiera Florence By Mills, stworzona przez Millie Bobby Brown, gwiazdę serialu Stranger Things, którego 4 sezon miał premierę w ubiegłym roku.  

Według Cosmetify Index najgorętszą marką 2022 była Florence By Mills, która na pierwsze miejsce rankingu wspięła się z pozycji nr 7. Jej twórczynią jest Millie Bobby Brown, gwiazda serialu Stranger Things. Wskaźnik zaangażowania marki na instagamie wyniósł 1,78 proc., co jest najwyższym wynikiem w całym rankingu. Na jej doskonałe zaangażowanie w mediach społecznościowych wpływ miała z pewnością ubiegłoroczna premiera 4 sezonu tej produkcji.  

Na drugim miejscu znalazła się marka CeraVe, która odnotował 18,4 miliona wyszukiwań w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co stanowi wzrost o 26,62 proc. w stosunku do 2021 roku. Pozycja trzecia to Glossier. Marka może pochwalić się 2,6 milionami obserwujących na Instagramie i niedawną współpracą z gwiazdą muzyki pop, Olivią Rodrigo. The Body Shop, choć nadal jest najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na świecie z 40 milionami wyszukiwań w Google w ciągu ostatniego roku, to w rankingu Cosmetify Index zajęła pozycje czwartą.

Czytaj też: Marka The Body Shop weszła na rynek kenijski

Estée Lauder uplasowała się na 5. miejscu listy, co nie jest zaskoczeniem, ponieważ portfolio jej marek jest sprzedawane w 150 krajach. Wyszukiwania firmy w Google wzrosły o 7,71 proc. w 2022 roku i zgromadziły 4,3 miliona obserwujących na Instagramie.

Revolution to brytyjski inkubator dostępnych cenwo marek z silną bazą 3,4 miliona obserwujących na Instagramie. W 2022 roku zajął miejsce nr 6. Firma Yves Rocher odnotowała w tym roku niewielki spadek liczby wyszukiwań w Google, coć i tak było ich bardzo dużo - 30 mln. Dzięki nim marka uplasowała się na siódmym miejscu listy Cosmetify.

Kolejne pozycje to Olaplex z 18,5 mln wyszukiwań online w ciągu ostatnich 12 miesięcy (miejsce 8), Fenty Beauty, która odnotowała wzrost wyszukiwań i zgromadziła 11,7 miliona obserwujących na Instagramie (9) oraz Caudalie’s miał ze wskaźnikiem zaangażowania na Instagramie na poziomie 0,25 proc. i 5,7 mln klientów w 2022 roku (10).

W 2021 roku najpoplarniejszymi markami kosmetycznymi w tym samym rankingu były: Huda Beauty, MAC Cosmetics i Anastasia Beverly Hills. 

Czytaj też: Huda Beauty, MAC Cosmetics i Anastasia Beverly Hills to najpopularniejsze marki w światowym internecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.07.2025 15:30
Highlander Enterprise stawia na kosmetyki: marka 8belle debiutuje w regularnej sprzedaży
Za sterami marki stoi m.in. Sylwia Gołębiewska.8belle

Highlander Enterprise S.A. (do 2024 r. działająca jako Advanced Graphene Products S.A.) rozpoczęła 1 lipca 2025 r. sprzedaż własnej linii kosmetycznej 8belle. To pierwszy tak duży projekt spółki od czasu, gdy nowy zarząd i akcjonariat objęli stery około pół roku temu. Wprowadzenie marki poprzedziło pełne przygotowanie infrastruktury – od zapasów magazynowych po logistykę – tak, aby od pierwszego dnia obsłużyć wysyłkę do klientów biznesowych w modelu B2B.

W pierwszym etapie oferta 8belle obejmuje 3 kategorie produktów dla profesjonalnych stylistów: hybrydowe lakiery do paznokci, bazy oraz preparaty pielęgnacyjne do dłoni i paznokci. Dystrybucja prowadzona jest wyłącznie online poprzez własną platformę, co pozwala ograniczyć koszty i zautomatyzować sprzedaż. Spółka równolegle uruchamia zintegrowaną kampanię marketingową w kanałach offline i digital, aby maksymalnie wykorzystać potencjał ponad kilkudziesięciu tysięcy salonów kosmetycznych działających w Polsce i Europie Środkowej.

Kluczowym punktem zwrotnym była uchwała z 14 kwietnia 2025 r., w której zarząd zatwierdził trzy filary dalszego rozwoju: (1) segment kosmetyczny – linia 8belle oraz przejęta w marcu 2025 r. marka Brown as Berries Care; (2) segment odzieży UV – stroje kąpielowe marki Brown as Berries z opatentowaną tkaniną przepuszczającą słońce i chroniącą skórę filtrem SPF 35; (3) komercjalizację grafenu, w tym plany stworzenia hybrydowych lakierów z dodatkiem grafenu i zabezpieczenie tej technologii patentem. Dzięki dywersyfikacji spółka liczy na szybkie przejście z fazy inwestycji do generowania stabilnych przychodów i zysków.

Za rozwój segmentu kosmetycznego odpowiada Sylwia Gołębiewska – menedżerka, która wcześniej współtworzyła 3 rozpoznawalne marki: Diamond Cosmetics, Semilac oraz hi hybrid. Jej doświadczenie w budowaniu łańcucha dostaw i sieci dystrybucji ma zapewnić 8belle dynamiczny wzrost sprzedaży, a całej Highlander Enterprise – wykorzystanie efektu synergii między przemysłem grafenowym a branżą beauty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2025 14:27
Avon umacnia współpracę z drogeriami Rossmann
Kosmetyki Avon są dostępne w drogeriach Rossmann od  października ubiegłego roku. Teraz oferta kosmetyków i perfum będzie jeszcze szerszafot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Avon zwiększa swoją obecność w Rossmannie na jeszcze większą niż do tej pory skalę – od 1 lipca najbardziej znane kosmetyki i zapachy marki są dostępne w większości drogerii. Jak podkreśla Rossmann, jest to kolejny etap rozwijającej się współpracy z Avonem, w ramach którego znacząco zwiększy się liczba punktów sprzedaży oraz zakres dostępnego asortymentu.

Nową odsłonę współpracy Avon i Rossmanna wspierać będzie Maffashion – popularna influencerka i ambasadorka Avonu. Jej wizerunek pojawi się na ekspozycjach kosmetyków do makijażu oraz w kanałach social media.

Zależy nam na tym, aby być blisko naszych klientów. Nasze produkty dodają im pewności siebie i energii, a stosunek ich ceny do jakości jest na świetnym poziomie. Rossmann to nasz strategiczny partner w budowaniu nowoczesnego, omnichannelowego modelu kontaktu z klientem, łączącego wygodę zakupów stacjonarnych z siłą naszych konsultantek, które wciąż są sercem marki Avon – wyjaśnia Adrian Adamczyk, Head of Omnichannel Avon Polska.

Zobacz też: Adrian Adamczyk, Avon: Wierzymy, że siła naszej marki tkwi w relacjach – a Konsultantki są ich sercem

Co nowego z Avonu pojawi się w Rossmannie?

Avon jako marka nr 1 w sprzedaży perfum na świecie, w nowej odsłonie współpracy z siecią Rossmann oferuje oczywiście swoje kultowe zapachy. Klienci będą mogli kupić bestsellery takie jak: Little Black Dress, Perceive czy Incandessence, ale również nieoczywiste i zaskakujące kompozycje z nowej linii Perfect Nonsense.

Nowa oferta makijażowa to m.in. znane i lubiane kredki Glimmerstick, perełki brązujące czy olejki do ust, oraz tegoroczne innowacje marki – m.in. pomadki Ultra Colour, błyszczyki vinylowe, czy najnowszy tusz do rzęs Fanomenal.

Zobacz więcej: Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami

Rozszerzamy nasz asortyment makijażowy, podkreślając segment pielęgnacji ust, w którym mamy bardzo ciekawą ekspertyzę, będąc producentem nr 1 tego segmentu, zarówno lokalnie jak i globalnie. Nasza oferta będzie regularnie odświeżana, zaskoczymy shopperów Rossmanna nieoczywistymi współpracami i sezonowymi kolekcjami! – zapowiada Adrian Adamczyk.

Nowe kanały, ale ta sama misja

Rozszerzenie obecności Avon w Rossmannach to kolejny krok w realizacji szerszej strategii wielokanałowej, której celem jest zapewnienie klientom wygodnego dostępu do ulubionych kosmetyków w wygodny sposób. Natomiast pełna oferta asortymentowa dostępna jest w sklepie internetowym Avon oraz tradycyjnie u konsultantek sieci.

Jak przypomina Avon, wszystkie kosmetyki i produkty marki mają akredytację Leaping Bunny w programie Cruelty Free International. Avon jest częścią Grupy Natura &Co.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 01:47