StoryEditor
Producenci
09.01.2023 00:00

Florence By Mills była najgorętszą marką kosmetyczna 2022 roku [Cosmetify Index]

Cyfrowa porównywarka cen produktów kosmetycznych – Cosmetify, jak co roku przygotowała swój Cosmetify Index. Ranking pokazuje m.in. najbardziej popularne marki, a tworzony jest w oparciu o wyszukiwania w Google i obserwowanie w mediach społecznościowych. W 2022 r. ranking otwiera Florence By Mills, stworzona przez Millie Bobby Brown, gwiazdę serialu Stranger Things, którego 4 sezon miał premierę w ubiegłym roku.  

Według Cosmetify Index najgorętszą marką 2022 była Florence By Mills, która na pierwsze miejsce rankingu wspięła się z pozycji nr 7. Jej twórczynią jest Millie Bobby Brown, gwiazda serialu Stranger Things. Wskaźnik zaangażowania marki na instagamie wyniósł 1,78 proc., co jest najwyższym wynikiem w całym rankingu. Na jej doskonałe zaangażowanie w mediach społecznościowych wpływ miała z pewnością ubiegłoroczna premiera 4 sezonu tej produkcji.  

Na drugim miejscu znalazła się marka CeraVe, która odnotował 18,4 miliona wyszukiwań w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co stanowi wzrost o 26,62 proc. w stosunku do 2021 roku. Pozycja trzecia to Glossier. Marka może pochwalić się 2,6 milionami obserwujących na Instagramie i niedawną współpracą z gwiazdą muzyki pop, Olivią Rodrigo. The Body Shop, choć nadal jest najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na świecie z 40 milionami wyszukiwań w Google w ciągu ostatniego roku, to w rankingu Cosmetify Index zajęła pozycje czwartą.

Czytaj też: Marka The Body Shop weszła na rynek kenijski

Estée Lauder uplasowała się na 5. miejscu listy, co nie jest zaskoczeniem, ponieważ portfolio jej marek jest sprzedawane w 150 krajach. Wyszukiwania firmy w Google wzrosły o 7,71 proc. w 2022 roku i zgromadziły 4,3 miliona obserwujących na Instagramie.

Revolution to brytyjski inkubator dostępnych cenwo marek z silną bazą 3,4 miliona obserwujących na Instagramie. W 2022 roku zajął miejsce nr 6. Firma Yves Rocher odnotowała w tym roku niewielki spadek liczby wyszukiwań w Google, coć i tak było ich bardzo dużo - 30 mln. Dzięki nim marka uplasowała się na siódmym miejscu listy Cosmetify.

Kolejne pozycje to Olaplex z 18,5 mln wyszukiwań online w ciągu ostatnich 12 miesięcy (miejsce 8), Fenty Beauty, która odnotowała wzrost wyszukiwań i zgromadziła 11,7 miliona obserwujących na Instagramie (9) oraz Caudalie’s miał ze wskaźnikiem zaangażowania na Instagramie na poziomie 0,25 proc. i 5,7 mln klientów w 2022 roku (10).

W 2021 roku najpoplarniejszymi markami kosmetycznymi w tym samym rankingu były: Huda Beauty, MAC Cosmetics i Anastasia Beverly Hills. 

Czytaj też: Huda Beauty, MAC Cosmetics i Anastasia Beverly Hills to najpopularniejsze marki w światowym internecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 21:01