StoryEditor
Producenci
27.10.2020 00:00

Forum Branży Kosmetycznej już 19 listopada! Przyłącz się do nas online@

Już 19 listopada spotkamy się na Forum Branży Kosmetycznej – konferencji poświęconej jednemu z najszybciej rozwijających się sektorów w Polsce. To 8. edycja forum, które na stałe wpisało się w kalendarz najpopularniejszych biznesowych wydarzeń. Tym razem organizowane w wygodnej, przystosowanej do obecnych wymagań i dającej nieograniczony zasięg formule online.

Pandemia dotknęła wszystkie branże i można się spodziewać, że będzie miała długotrwałe skutki. Odczuł je również sektor kosmetyczny, który zarazem wykazał się dużą elastycznością i błyskawicznym działaniem w dostosowywaniu się do bieżącej sytuacji. Podczas Forum Branży Kosmetycznej porozmawiamy o tym, jak branża radzi sobie z COVID-owym kryzysem, jak może on zmienić relacje pomiędzy partnerami w biznesie, a także jak wpłynie na zachowania konsumentów. Zastanowimy się, jakie wyzwania stoją przed przedsiębiorcami oraz czy można z kryzysu wyjść wzmocnionym.

O „Przyszłość rynku kosmetycznego, wyzwaniach i szansach w erze post-Covid” będziemy dyskutować w gronie praktyków, wybitnych osobistości kosmetycznego rynku. W debacie wezmą udział: Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego; Leszek Kłosiński, prezes zarządu, Oceanic; Michał Mróz, prezes zarządu, Inter-Vion; Adam Nitecki, dyrektor generalny, Consumer Products Division L'Oréal Polska i Krajów Bałtyckich; Henryk Orfinger, współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris SA, przewodniczący rady nadzorczej Dr Irena Eris; Michał Rudecki, Client Director, Nielsen Connect Polska.

Z uczestnikami konferencji swoimi doświadczeniami podzielą się znakomici eksperci. W programie m.in.:

Agnieszka Skonieczna, Head Analyst, Retail Business Unit Director, Karolina Szałas, Analyst PMR: Czy wirus trawi biznes kosmetyczny? Jak pandemia wpłynie na rynek detaliczny?

Magdalena Piwkowska, Trend and Content Development Associate, Nielsen Polska: Świadome zakupy. Jakość nie ilość. Czy to koniec ery nowości?

Mark Smith, dyrektor generalny NATRUE – The International Natural and Organic Cosmetic Association: Zielone oświadczenia czy greenwashing? Potrzeba większej przejrzystości dla konsumentów w ramach zielonej transformacji

Kiril Marinov, dyrektor zarządzający działu Beauty Care, Henkel Polska: Ochrona środowiska, zrównoważony rozwój, odpowiedzialny biznes – nadrzędne wyzwania dla branży kosmetycznej.  

Dr Adrianna Lewandowska, MBA, założycielka i prezes Instytut Biznesu Rodzinnego: „Wyzwania firm rodzinnych w Polsce. Podejście systemowe”.

Artur Schab, Managing Director, PharmaceuticalConsulting: Przyszłość rynku aptek w Polsce, potencjał kanału dla sprzedaży kosmetyków.

Dr inż. Iwona Białas, Safety Assessor, właścicielka Cosmetosafe Consulting: Odpowiedzialność za wprowadzenie kosmetyku do obrotu… Na szali bezpieczeństwo konsumenta, wizerunek marki i stabilność firmy.

Marta Chalimoniuk-Nowak, CEO Healthy Brands, ekspertka BCC ds. marketingu strategicznego: „Zdrowie, dobre samopoczucie, bezpieczeństwo. Jak kluczowe potrzeby konsumentów wpłyną na rynek kosmetyczny – marketing, komunikację marek i zalet produktów?”

Marta Prochot, CEO Dreamlike, Natalia Wróbel, Project Manager, Dreamlike: Marketing w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości. Jak zbudować silną markę i dbać o spójny wizerunek za pomocą działań marketingowych?

Zapraszamy do rejestracji kliknij TUTAJ, do śledzenia programu konferencji, która będzie wzbogacana w kolejne prelekcje oraz do aktywnego udziału w wydarzeniu. Do zobaczenia! 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 19:31