StoryEditor
Producenci
22.09.2021 00:00

Gentle Day daje kobietom wybór

Kobiety powinny mieć prawo wyboru. Także w kwestii podpasek. Dla dbających o swoje zdrowie oraz ceniących wygodę, litewska marka Gentle Day stworzyła ekologiczną linię produktów do higieny intymnej: podpaski i wkładki z paskiem anionowym, tampony z bawełny organicznej, biodegradowalne chusteczki bambusowe, naturalny płyn do higieny oraz kubeczek menstruacyjny wykonany z medycznego tworzywa TPE.

Gentle Day to marka stworzona przez Vilmante Markewiciene po jej powrocie na Litwę z USA, gdzie wraz z rodziną mieszkała przez 5 lat.

– Pomysł nasunęły mi problemy, z jakimi zmagają się kobiety podczas miesiączkowania: alergie skórne, niedostateczna ochrona i dyskomfort – mówi założycielka firmy i właścicielka marki.

Poszukiwania producentów podpasek rozpoczęła w Chinach. – Wiedzieliśmy, że azjatycki rynek jest pod tym względem bardziej innowacyjny niż europejski, ponieważ kobiety w tamtejszych stronach nie używają tamponów. Jedynym wyborem są podpaski. Przebadaliśmy mnóstwo próbek, aż natknęliśmy się na firmę, która produkuje wysokojakościowe opatentowane podpaski z paskiem anionowym. W ten sposób narodziła się idea stworzenia marki Gentle Day i wprowadzenia podpasek wyposażonych w pasek FAIR-IR – opowiada.

Mimo iż w 2009 r. handel na Litwie wyhamował, podpaski sprzedawały się świetnie.

– Kobiety szybko zrozumiały, że jakość podpasek ma znaczenie i lepiej zainwestować więcej pieniędzy dla bezpieczeństwa, komfortu i ochrony zdrowia – mówi Vilmante Markewiciene.

Po rynkowej premierze podpasek firma zdecydowała się wprowadzić ekologiczne tampony z bawełny, płyn do higieny intymnej i nawilżane chusteczki bambusowe. Przy ich produkcji marka współpracuje z zakładami w Chinach, Hiszpanii i na Litwie. Ostatnie lata to czas intensywnego rozwoju, ponieważ Gentle Day poszerzyło ofertę o wysokojakościowe podpaski dla nastolatek oraz przyjazny dla środowiska, hipoalergiczny kubeczek menstruacyjny wielokrotnego użytku wykonany z medycznego tworzywa TPE.

Opinie jurorów rankingu Perły Rynku Kosmetycznego 2021:

Kompleksowa linia produktów spełniająca potrzeby różnych klientek. Bardzo estetyczne opakowania, łatwość użytkowania oraz aplikacji produktów. Produkty wysokiej jakości. Plus za certyfikaty i za użycie nietoksycznego kleju oraz brak szkodliwych chemikaliów. Atutem jest także wykorzystanie paska anionowego zwiększającego komfort użytkowania. Podpaski i tampony są chłonne, wygodne, o wiele bardziej delikatne dla skóry niż odpowiedniki znanych marek, a kubeczek prosty w użyciu i zachęcający do zakupu dzięki średniej cenie. Płyn do higieny intymnej jest bezzapachowy, co dla wielu klientek jest decydującym kryterium zakupu. Cała linia bardzo spójna, kompleksowo pozwalająca kobietom zadbać o komfort i higienę intymną. Produkty stworzone w oparciu o zaawansowane technologie, ale przy tym ekologiczne.

Alina Olszewska, kierownik sprzedaży Gentle Day

Serdecznie dziękujemy jurorom za docenienie produktów Gentle Day. Jesteśmy dumni, że stworzona przez nas linia została nagrodzona w tegorocznej edycji konkursu Perły Rynku Kosmetycznego i uzyskała złoty medal w kategorii Higiena intymna. Będziemy się powoływać na tę nagrodę podczas negocjacji z sieciami handlowymi. Mamy nadzieję, że również dla obecnych partnerów będzie ona potwierdzeniem, że podjęcie współpracy z nami było dobrym wyborem.

O marce: 

Podpaski i wkładki higieniczne Gentle Day są produkowane z jakościowych materiałów, nie są wybielane chlorem. Bawełniana powierzchnia wkładek higienicznych nie podrażnia skóry, a powierzchnia podpasek jest nie tylko wyjątkowo delikatna, ale także szybko wchłania każdą kroplę wilgoci, sama pozostając sucha. Boczne skrzydełka niezawodnie chronią przed przeciekami. Dolna warstwa z mikrowłókien przepuszcza powietrze, dlatego nawet w najgorętszym dniu kobieta czuje się świeżo, a jej skóra nie odczuwa dyskomfortu. Wklejony do produktów pasek anionowy z kryształami turmalinu ma właściwości antybakteryjne – hamuje rozmnażanie się bakterii wewnątrz wkładki lub podpaski i likwiduje przykry zapach. Potwierdzeniem, że produkty nie zawierają żadnych szkodliwych substancji są certyfikaty: Oeko-Tex, Made for Health, Vegan Approved, ICEA GOTS 2010-009.

Produkty Gentle Day są dystrybuowane do ponad 15 krajów na całym świecie w tym do USA. Od ponad 5 lat marka jest dostępna również w Polsce w większości sklepów ekologicznych, między innymi w największej eko drogerii Better Land oraz supermarketach Bio Family, a także w drogeriach Hebe oraz Vica. Markę reprezentują dystrybutorzy: Bio Planet, Eko-Dystrybutor.pl, P.H. DAVI

Nawiąż współpracę:

Alina Olszewska, kierownik sprzedaży - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. +37 060 003 128

FB: @GENTLE-DAY-PL

IG: @gentledaypl

LinkedIn

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2025 14:59
Zmiany personalne na szczycie Novo Nordisk – producenta Ozempicu i Wegovy

Lars Jorgensen, dyrektor generalny koncernu Novo Nordisk, ustąpi ze stanowiska. Firma, produkująca m.in. Ozempic i Wegovy, znajduje się w trudnej sytuacji, wynikającej ze wzrostu konkurencji w USA.

Lars Jorgensen pracował w Novo Nordisk od 1991 roku, dyrektorem generalnym był roku 2017. W ostatnich latach kierowany przez niego koncern stał się globalnym liderem w leczeniu cukrzycy i otyłości dzięki wprowadzeniu na rynek takich preparatów jak Ozempic i Wegovy.

Ostatnie miesiące to dla duńskiego koncernu czas zmagań z konkurencją - głównie ze strony amerykańskiej firmy Eli Lilly, produkującej preparat Zepbound. Ten ostatni wyprzedził w marcu na amerykańskim rynku Wegovy pod względem ilości wystawianych recept.

O problemach firmy pisaliśmy w artykule Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Od początku 2025 roku wycena akcji Novo Nordisk spadła o 32 proc., dodatkowo po ogłoszeniu decyzji o rezygnacji Jorgensena spadek pogłębił się o kolejne 2,2 proc. Jak wyjaśniają Duńczycy, zmiany na szczycie firmy są odpowiedzią na wyzwania rynkowe, mają też spowodować wzmocnienie pozycji europejskiego producenta.

Jorgensen będzie pełnił swoje zadania do czasu wyznaczenia następcy. Jak podaje CNBC, jego poszukiwania już trwają.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2025 04:01