StoryEditor
Producenci
11.05.2021 00:00

Global Business Local Family – firmy rodzinne w nieoczywistych czasach

Już po raz drugi rodziny biznesowe z Polski i z zagranicy spotkają się online – w dniach 24-28 maja Instytut Biznesu Rodzinnego organizuje Family Business Week. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania jest - Global Business_Local Family – zrównoważony rozwój w nieoczywistych, trudnych czasach. Dla czytelników Wiadomości Kosmetycznych obowiązuje 50 proc. rabat na wejściówki!

GLOBAL BUSINESS_LOCAL FAMILY – aktualne wyzwania i bieżące tematy w firmach rodzinnych podczas Family Business Week – wydarzenia online Instytutu Biznesu Rodzinnego.

W dniach 24-28 maja Instytut Biznesu Rodzinnego organizuje Family Business Week. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania jest Global Business_Local Family – zrównoważony rozwój w nieoczywistych, trudnych czasach. Tak ważny teraz, ponieważ, jak mówi dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, żadna inna forma przedsiębiorczości nie jest tak silnie zakotwiczona w społeczeństwie. Typowa dla przedsiębiorstw rodzinnych triada, na którą składają się sukces ekonomiczny, odpowiedzialność społeczna oraz lokalny patriotyzm, sprawia, że rodzinny biznes ma niepowtarzalną kulturę organizacyjną z bardziej humanistycznym, opartym na wartościach wymiarze. Prowadzenie firmy rodzinnej jest wielką sztuką, ale też wielką szansą. Może wzmacniać i biznes, i rodzinę.

Family Business Week to pięć dni spotkań online, pełnych merytoryki, emocji oraz wzajemnej interakcji i wymiany doświadczeń. Najlepsi eksperci z całego świata podzielą się swoim doświadczeniem, wsparciem oraz dobrymi praktykami, zarówno dla biznesu, jak i dla rodziny.

Program codziennych spotkań został zaprojektowany w oparciu o potrzeby i oczekiwania rodzin biznesowych, które niejednokrotnie stają obecnie przed wyzwaniami i trudnościami związanymi z aktualną sytuacją. Każdy z dni Family Business Week będzie związany z jednym z pięciu kluczowych obszarów: wiedzy, władzy, własności, wartości i wizji, o które powinna dbać każda rodzina biznesowa, której zależy na długowieczności firmy. Od rana zaplanowane są prelekcje eksperckie oraz spotkania w właścicielami wspaniałych firm rodzinnych z całego świata. Natomiast w godzinach wieczornych będą odbywały się wieczory eksperckie, podczas których eksperci wezmą pod lupę bieżące wydarzenia w świecie biznesu i rodziny.

Prelekcje wygłoszą uznani zagraniczni eksperci, działający w różnych obszarach firm rodzinnych, m.in. Rania Labaki, Susanne Bransgrove czy Guillermo Salazar. Uczestnicy Family Business Week będą mogli poznać czołowych liderów przedsiębiorczości rodzinnej, z firm takich jak: Hōshi Ryokan – tradycyjnego japońskiego hotelu, najstarszej firmy rodzinnej na świecie (rok założenia: 718), D’Addario & Company, Inc., – największego i najstarszego producenta oraz dystrybutora akcesoriów muzycznych, Grönlunds Plåt AB – nowoczesnego szwedzkiego przedsiębiorstwa, które istnieje na rynku prawie 150 lat i zajmuje się obróbką blachy. Natomiast na wieczorach eksperckich pojawią się polscy specjaliści z obszarów firm rodzinnych, m.in.: dr Adrianna Lewandowska, Roman Wieczorek, szef Zespołu Ekspertów Instytutu Biznesu Rodzinnego czy prof. Maciej Stradomski, przewodniczący Rady Programowej Instytutu.

To już druga edycja Family Business Week organizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego dla właścicieli firm rodzinnych, sukcesorów lub sukcesorek, członków rodzin biznesowych i managerów pracujących w firmach rodzinnych.

Pełny program, informacje o prelegentach oraz rejestracja na stronie www.familybusinessweek.pl

Wiadomości Kosmetyczne są patronem wydarzenia. Dla naszych Czytelników Instytut Biznesu Rodzinnego przygotował specjalny rabat – na hasło fbw2021 obowiązuje 50 proc. rabat na wejściówki

Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Wiedzy o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń́ dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń́ i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.12.2025 15:32
Velvet Care uruchamia nową maszynę papierniczą i zwiększa moce produkcyjne o ponad 40 proc.
W czwartek 18 grudnia 2025 roku w kluczewskiej fabryce Velvet CARE została uruchomiona kolejna supernowoczesna maszyna papiernicza.Velvet Care

W czwartek 18 grudnia 2025 roku w fabryce w Kluczach należącej do Velvet Care uruchomiono nową maszynę papierniczą, co istotnie zwiększyło potencjał produkcyjny zakładu. Dzięki tej inwestycji moce wytwórcze fabryki wzrosły o ponad 40 proc. Obecnie zakład w Kluczach dysponuje czterema wysoko wydajnymi maszynami do produkcji bibułki, które łącznie są w stanie wytwarzać ponad 210 tys. ton surowca rocznie.

Nowa maszyna papiernicza ma szerokość 5,6 metra i wykorzystuje technologię shoe press. Została wyprodukowana przez szwedzką firmę Valmet, jednego z wiodących światowych dostawców technologii dla przemysłu papierniczego. Budowa obiektu oraz instalacja urządzenia były realizowane przy udziale firmy ENKI, a sam projekt nadzorował inwestor. Do wzniesienia konstrukcji zużyto 1 320 ton stali oraz ponad 15 tys. m³ betonu. 

Z punktu widzenia parametrów operacyjnych maszyna umożliwia nawinięcie na jeden tambor – o wadze 4,5 tony – nawet 120 km bibułki. Produkowany surowiec trafia następnie do wydziału przetwórstwa, gdzie powstają papiery toaletowe, ręczniki papierowe oraz chusteczki higieniczne, zarówno suche, jak i nawilżane. Skala produkcji plasuje kluczewski zakład wśród największych i najbardziej nowoczesnych producentów papierowych wyrobów higienicznych w Europie. 

Inwestycja została zrealizowana w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego, przy współudziale konsorcjum instytucji finansowych. Nowa linia spełnia wysokie normy środowiskowe i jakościowe, zapewniając wysoką produktywność przy relatywnie niskim zużyciu energii elektrycznej, gazu i wody. Według spółki zastosowana technologia należy obecnie do najbardziej zaawansowanych, sprawdzonych operacyjnie rozwiązań dostępnych na rynku. 

Velvet Care sprzedaje swoje wyroby w Polsce oraz na około 30 rynkach zagranicznych i zatrudnia łącznie ponad 1 270 osób w Polsce i Czechach. Od marca 2024 roku większościowym udziałowcem spółki jest Partners Group. W ostatnich latach grupa konsekwentnie rozwija się poprzez przejęcia oraz nowe inwestycje – w 2025 roku dołączyły do niej m.in. spółki Private Label Tissue i Italian Paper, a w czerwcu tego samego roku powołano Velvet West, odpowiedzialną za rozwój działalności w zachodniej Polsce i na rynku niemieckim. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. grudzień 2025 08:22