StoryEditor
Producenci
14.08.2024 16:34

Główny Inspektor Farmaceutyczny wycofuje z obrotu trzy produkty marki Editt Cosmetics

Trzy wycofane produkty zostały zakwestionowane na podstawie tzw. claimów medycznych. / Editt

Główny Inspektor Farmaceutyczny (GIF) ogłosił we wtorek decyzję o natychmiastowym wycofaniu z obrotu trzech produktów marki Editt: Amfor Rozgrzewający, Amfor Chłodzący oraz Amfor Konopny. Powodem tej decyzji jest niezgodność opisu produktów z ich rzeczywistym przeznaczeniem oraz błędna klasyfikacja jako kosmetyki, podczas gdy sugerowały one działanie lecznicze.

W opublikowanym komunikacie GIF wyjaśnił, że decyzja o wycofaniu produktów została podjęta na podstawie analizy ich opisu i prezentacji. Produkty Amfor Rozgrzewający i Amfor Chłodzący sugerowały działanie przeciwzapalne, rozkurczowe oraz przeciwbólowe, co jest charakterystyczne dla leków, a nie kosmetyków. Podobnie, produkt Amfor Konopny, według jego opisu, miał posiadać właściwości zapobiegania lub leczenia chorób, co również kwalifikuje go jako produkt leczniczy, a nie kosmetyczny.

GIF podkreślił, że produkty lecznicze, aby mogły być legalnie sprzedawane, muszą przejść odpowiedni proces rejestracji, który zapewnia ich bezpieczeństwo stosowania. Produkty takie powinny być prawidłowo oznakowane i dostępne wyłącznie w autoryzowanych źródłach sprzedaży. W przypadku omawianych produktów Editt, sprzedaż odbywała się bez odpowiedniego pozwolenia, co stanowiło potencjalne zagrożenie dla zdrowia konsumentów.

Komunikat na stronie GIF głosi:

Należy mieć na uwadze, że dla produktu spełniającego jednocześnie kryteria produktu leczniczego (z uwagi na właściwości substancji czynnej i przeznaczenie) i kosmetyku, zastosowanie mają przepisy u.p.f., na co wprost wskazuje art. 3a u.p.f. Przedmiotowe produkty nie zostały dopuszczone do obrotu na zasadach opisanych powyżej. Stanowią one zatem produkty lecznicze niedopuszczone do obrotu, które jednak zostały do tego obrotu wprowadzone i są oferowane do sprzedaży ogólnodostępnej.

Decyzji o wycofaniu nadano rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że produkty muszą natychmiast zniknąć z rynku. Główny Inspektor Farmaceutyczny zaapelował również do konsumentów, aby zwracali szczególną uwagę na opisy oraz przeznaczenie produktów dostępnych w sprzedaży, upewniając się, że są one zgodne z wymaganiami prawnymi i bezpieczne w użyciu.

Czytaj także: Posłanka Anna Maria Żukowska rusza na ratunek Tanim Aptekom Rodzinnym: powodem blokada działania sieci przez Inspektora Farmaceutycznego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 13:30
Yves Rocher zamyka zakłady produkcyjne swojej marki w Izraelu – 270 osób straci pracę
Plaza Poznań

Marka kosmetyczna Sabon, należąca do francuskiego koncernu Yves Rocher, ogłosiła decyzję o zamknięciu swojego zakładu produkcyjnego, centrum logistycznego oraz globalnej siedziby w Izraelu. Zmiany te wiążą się z likwidacją około 270 miejsc pracy i mają na celu konsolidację działalności produkcyjnej w już istniejącym zakładzie we Francji.

Zamknięcie obejmie zakład produkcyjny i globalne centrum logistyczne w Kiryat Gat. Operacje logistyczne zostaną zakończone do października 2025 roku, natomiast całkowite zamknięcie planowane jest na czerwiec 2026 roku. Firma prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży zakładu i podpisała niewiążący list intencyjny z potencjalnym nabywcą. W przypadku niepowodzenia transakcji, zakład zostanie całkowicie zamknięty.

Sabon planuje również sprzedaż swoich 22 sklepów detalicznych w izraelskich centrach handlowych. Zgodnie z planem, przyszły nabywca miałby pełnić rolę wyłącznego dystrybutora produktów marki Sabon na rynku izraelskim. Na ten moment nie wiadomo, czy negocjacje zakończą się podpisaniem wiążącej umowy.

Zamknięcie izraelskich struktur obejmie 60 pracowników centrali, 104 osoby zatrudnione w fabryce, 16 pracowników logistyki oraz około 90 pracowników sklepów, których przyszłość zależy od powodzenia procesu sprzedaży. Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością redukcji kosztów i uproszczenia działalności poprzez likwidację dwóch równoległych ośrodków produkcyjnych – w Izraelu i we Francji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 06:36