StoryEditor
Producenci
10.02.2023 00:00

Grupa L‘Oreal ponownie wyróżniona za równouprawnienie płci w Indeksie Bloomberga

Równość płci staje się coraz istotniejszym czynnikiem oceny pracodawców na rynku pracy - według ekspertów, powinna być już standardem. / Ted Potters via Flickr
Grupa L‘Oréal została wyróżniona szósty rok z rzędu w Bloomberg Gender Equality Index (GEI) 2023 za pomyślne stworzenie integracyjnego i równego środowiska pracy

Według Bloomberg Gender-Equality Index (GEI) 2023, szósty rok z rzędu firmie L'Oréal udało się stworzyć integracyjne i równe miejsce pracy. Ten wskaźnik porównawczy mierzy równość płci w pięciu filarach: przywództwo i kierowanie talentów w kierunku rozwoju, równość i parytet wynagrodzeń między mężczyznami i kobietami, kultura włączająca, polityka przeciwdziałania molestowaniu seksualnemu oraz budowanie marki na zewnątrz organizacji. L'Oréal jest jedną z 484 firm z 45 krajów i regionów, które są częścią Bloomberg Gender Equality Index 2023, indeksu ważonego kapitalizacją rynkową, którego celem jest śledzenie wyników firm zaangażowanych w przejrzystość w przekazywaniu danych dotyczących płci.

Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny Grupy L'Oréal, powiedział: - Jesteśmy zaszczyceni, że zostaliśmy wyróżnieni w Indeksie Równości Płci Bloomberg 2023. To wyróżnienie, które otrzymaliśmy przez sześć ostatnich lat, jest świadectwem naszej inkluzywnej kultury i zorientowany na ludzi. W L'Oréal dążymy do utrzymania sprawiedliwego i dynamicznego środowiska pracy, w którym ludzie każdej płci mogą się rozwijać, czuć się wzmocnieni i mieć wpływ.

Ze swojej strony Margaret Johnston-Clarke, Global Director of Diversity, Equity and Inclusion w Grupie L'Oréal, podzieliła się następującą refleksją: -Wzmocnij pozycję wszystkich płci, wzmocnij kulturę integracji, zaoferuj kompleksowe wsparcie rodzicom i zaoferuj specjalne szkolenia kobietom (...) a kwitnąca i inkluzywna kultura stanie się kluczową przewagą konkurencyjną.

L'Oréal przedstawił odpowiedzi na ankietę społeczną stworzoną przez Bloomberga we współpracy z ekspertami merytorycznymi z całego świata. Spółki uwzględnione w tegorocznym indeksie osiągnęły lub przekroczyły globalny próg ustalony przez Bloomberga, aby odzwierciedlić ich osiągnięcia lub przyjęcie najlepszej w swojej klasie polityki.

Uczestnictwo w IEG jest dobrowolne i nie wiąże się z żadnymi kosztami. Chociaż zachęca się wszystkie spółki notowane na giełdzie do ujawniania dodatkowych danych dotyczących płci w profilu inwestycyjnym ich firmy w Terminalu Bloomberga, to tylko spółki o kapitalizacji rynkowej wynoszącej 1 miliard USD kwalifikują się do włączenia do Indeksu.

Czytaj także: L'Oréal wyróżniony za zaangażowanie na rzecz równości płci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.05.2025 16:30
Victoria’s Secret zabezpiecza się przed przejęciem – rada dyrektorów przyjmuje plan ochrony akcjonariuszy
Victoria‘s Secret oferuje szeroką gamę produktów kosmetycznych, w tym do makijażu i pielęgnacji.Agata Grysiak

Rada dyrektorów Victoria’s Secret & Co. zatwierdziła 21 maja 2025 roku wprowadzenie planu ochrony praw akcjonariuszy, znanego jako “trutka na przejęcie” (ang. poison pill). Mechanizm ten ma obowiązywać przez rok i został wdrożony w odpowiedzi na znaczące zwiększenie udziałów w spółce przez australijską firmę inwestycyjną BBRC International, która od marca 2025 roku podniosła swoje zaangażowanie do około 13 proc. akcji znajdujących się w obrocie.

Zgodnie z ogłoszonym planem, 29 maja każdy posiadacz akcji zwykłych otrzyma jedno prawo do zakupu dodatkowych udziałów. Prawa te zostaną aktywowane, jeśli którykolwiek z akcjonariuszy przekroczy próg 15 proc. udziałów. Celem mechanizmu jest ochrona pozostałych inwestorów przed nieautoryzowanym przejęciem kontroli nad spółką bez wypłaty premii za kontrolny pakiet akcji.

Victoria’s Secret oskarża BBRC o naruszenie amerykańskiego prawa antymonopolowego – konkretnie ustawy Hart-Scott-Rodino – poprzez niezgłoszenie wymaganych dokumentów w trakcie wieloletniego zwiększania udziałów. Firma inwestycyjna dokonała już zaległych zgłoszeń, które po upływie okresu oczekiwania (22 maja) pozwolą jej formalnie ubiegać się o przejęcie nawet 50 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy.

Chociaż Victoria’s Secret deklaruje chęć dalszego dialogu z miliarderem Brettem Blundym – właścicielem BBRC – podkreśla też jego wcześniejsze przejęcia firm detalicznych oraz ostatnie uruchomienie konkurencyjnej marki bieliźnianej Léays. Blundy zbudował swoją fortunę m.in. na sprzedaży Bras N Things za około 400 mln dolarów firmie Hanesbrands w 2018 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.05.2025 10:30
Dr. Miele Cosmed Group melduje stabilny wzrost mimo spowolnienia rynku
Grupa Dr. Miele Cosmed Group koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek.Dr. Miele Cosmed Group

W pierwszym kwartale 2025 roku Grupa Kapitałowa Dr. Miele Cosmed Group odnotowała wzrost skonsolidowanych przychodów na poziomie 9,5 proc. rok do roku. EBITDA spółki osiągnęła wartość 13,9 milionów zł, co oznacza wzrost o 5 proc., natomiast zysk netto wyniósł 7,4 milionów zł, notując wzrost o 12 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wyniki te zostały określone przez zarząd jako stabilne, choć ich dynamika jest niższa od pierwotnych założeń.

Poprawa przychodów miała miejsce zarówno w polskiej spółce dominującej, jak i w niemieckich podmiotach wchodzących w skład grupy. Prezeska zarządu, Magdalena Miele, podkreśliła, że sytuacja rynkowa pozostaje trudna, jednak firma aktywnie reaguje na zmiany otoczenia biznesowego, wdrażając działania mające na celu pobudzenie sprzedaży. Produkcja realizowana jest w Polsce i Niemczech, co pozwala firmie na elastyczne dostosowanie się do warunków rynkowych.

Na spowolnienie dynamiki przychodów znacząco wpłynął realny spadek sprzedaży detalicznej w Polsce, potwierdzony przez dane GUS za luty i marzec 2025 roku. Dodatkowym czynnikiem był kurs walutowy – umocnienie złotego wobec euro (do poziomu 4,18 w 1Q 2025 z 4,32 rok wcześniej) przełożyło się na niższą wartość przychodów wyrażoną w złotych z działalności niemieckich spółek oraz eksportu.

Grupa wskazuje również na inne trudności, w tym osłabiony popyt konsumencki oraz trwającą w Polsce wojnę cenową w handlu detalicznym, która obniża marże w całym sektorze. Wzrost kosztów wynagrodzeń oraz cen niektórych surowców wykorzystywanych w produkcji dodatkowo obciąża wyniki, jednak firma deklaruje, że podejmuje kroki minimalizujące wpływ tych zjawisk na rentowność działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. maj 2025 22:19