StoryEditor
Producenci
08.03.2023 00:00

Head&Shoulders prezentuje kampanię #BoNieMam z Marcinem Prokopem

Jeden z najbardziej znanych produktów do walki z łupieżem, szampon Head&Shoulders, przedstawił branży kosmetycznej oraz influencerom i influencerkom założenia swojej kampanii reklamowej #BoNieMam, która jest w pewnym sensie rekreacją reklamy… vintage z lat 80’!

Łupież to przypadłość, która dotyczy głównie skóry głowy. Objawy obejmują łuszczenie się skóry, które tworzy warstwę tłustej skorupy, a czasem łagodne swędzenie. Cięższa postać choroby, która obejmuje zapalenie skóry, jest znana jako łojotokowe zapalenie skóry. Ponieważ warstwy skóry nieustannie się wymieniają, starsze komórki są wypychane na zewnątrz, gdzie umierają i łuszczą się. Dla większości osób te płatki skóry są zbyt małe, aby były widoczne, jednak pewne warunki powodują, że obrót komórek jest niezwykle szybki. Metaboliczne produkty uboczne działania mikroorganizmów skórnych (szczególnie drożdżaków Malassezia) podrażniają skórę, która próbuje walczyć z problemem poprzez samoczynne złuszczanie się, co dodatkowo pogarsza problem.

O tym wszystkim opowiedziała doktor Urszula Kozłowska, dermatolożka i członkini Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego, podkreślając rolę dobrze dobranej pielęgnacji w utrzymaniu skalpu w dobrej kondycji. Aktywny składnik, pirytionian cynku jest obecny w formule Head & Shoulders od 1960 roku. Według doktor Kozłowskiej, dzięki swoim właściwościom przeciwgrzybiczym, pirytionian doskonale sprawdza się w leczeniu łagodnych i umiarkowanych przypadków łupieżu, pomagając ograniczyć problemy spowodowane przez drożdżaki Malassezia i chronić skórę głowy przed jej działaniem. Podczas wydarzenia marka przedstawiła nową, przełomową formułę szamponu Head & Shoulders Classic Clean Microbiome Balance, która zwalcza łupież i pomaga zapobiegać jego nawrotom.
 


O swoim udziale w kampanii reklamowej opowiedział również Marcin Prokop, ambasador marki Head&Shoulders. W klipach promocyjnych Marcin odpowiada na zaskoczone pytania o swój rzekomy łupież “Bo nie mam”, naśladując pomysł na reklamę z lat 80’, w której regularni klienci, stosujący Head&Shoulder wchodzą w bardzo podobne interakcje z przyjaciółmi i przyjaciółkami. Pomysł na strategię i brand image marki przedstawili Dagmara Krotochvilova i Jarosław Fibich, przedstawiciele Head&Shoulders; trwanie przy Polakach i Polkach, które walczą z niestety, nadal wstydliwą przypadłością skóry głowy, wydaje się być głównym celem brandu.

Po rozmowach z osobami skupionymi wokół kampanii goście i gościnie na pokaz eksperymentów chemicznych, podczas których można było odkryć właściwości różnych odczynników w mierzeniu kwasowości i zasadowości substancji. Chemicy uświadomili gości i gościnie, jaka jest metoda działania Head&Shoulders, prezentując “łupież” ze styropianu na szalce Petriego, i jak odrobina detergentu w szamponie odpycha jego cząsteczki na powleczonej imitującym sebum tłuszczem powierzchni. Wisienką na torcie eventu było uroczyste wręczenie nagród laureatom konkursu filmowego Head & Shoulders #BoNieMam, w którym młodzi filmowcy otrzymali nagrody o łącznej wartości 20 000 zł.


Czytaj także: Nowym ambasadorem Head & Shoulders został Marcin Prokop

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 03:47