StoryEditor
Producenci
12.01.2024 10:43

Helena Rubinstein współpracuje z Francuskim Narodowym Centrum Badań Naukowych nad wykorzystywaniem roślinnych komórek macierzystych

Ten innowacyjny projekt badawczy Heleny Rubinstein będzie przyczynkiem do eksploracji nowych zastosowań kultury komórek roślinnych. / Helena Rubinstein
Marka Helena Rubinstein, która od wielu lat nawiązuje współpracę z cenionymi naukowcami i specjalistami, właśnie ogłosiła innowacyjne partnerstwo. W dążeniu do pozytywnego oddziaływania na środowisko, firma planuje współpracować z Francuskim Narodowym Centrum Badań Naukowych (CNRS) w badaniach nad zastosowaniem komórek macierzystych pochodzenia roślinnego.

Helena Rubinstein dąży do rozwijania wyjątkowej wiedzy na temat komórek skóry, co nazywane jest Cellular Skin Science, co implikuje efektywną pielęgnację na poziomie komórkowym. Wspomaga ją w tym Francuskie Narodowe Centrum Badań Naukowych (CNRS), światowej klasy instytucja, która angażuje się w rozwiązywanie bieżących i przyszłych wyzwań. Ogłoszona niedawno współpraca ma na celu wprowadzenie przełomowych rozwiązań.

Celem tej współpracy naukowej z CNRS jest poszerzenie granic roli roślinnych komórek macierzystych w kontekście globalnych inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju. Problem zanieczyszczenia powietrza wewnątrz pomieszczeń stanowi powód do zaniepokojenia badaczy na całym świecie, ponieważ jakość powietrza wewnątrz budynków często jest znacznie gorsza niż na zewnątrz. To ma duże znaczenie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że przeciętnie spędzamy od 80 do 90 procent naszego czasu w zamkniętych pomieszczeniach.

Helena Rubinstein i CNRS rozpoczęły trzyletni program badawczy o charakterze akademickim. Głównym celem tego projektu jest m.in. odkrycie zdolności roślinnych komórek macierzystych do eliminacji lotnych związków organicznych, które są głównym źródłem zanieczyszczenia powietrza w zamkniętych pomieszczeniach. Program ten ma także na celu opracowanie optymalnych metod uprawy oraz stworzenie materiałów adsorpcyjnych pochodzących od roślinnych komórek macierzystych.

W ramach tego badawczego programu będą badane różne aspekty interdyscyplinarne, włączając w to hodowlę roślinnych komórek macierzystych w warunkach in vitro. Specjaliści skupią się również na badaniu reakcji metabolicznych tych komórek na wpływ czynników środowiskowych i opracują innowacyjne materiały adsorpcyjne. Istotnym elementem projektu będzie także określenie zdolności nowych materiałów pochodzenia biologicznego do wychwytywania i rozkładu gazowych zanieczyszczeń. Przedstawiciele marki podkreślają, że ten nowatorski projekt badawczy otworzy nowe możliwości wykorzystania kultur komórek roślinnych, które nie będą już traktowane jedynie jako źródło bioaktywnych substancji.

Czytaj także: Tajscy badacze opracowali nową formułę kosmetyczną: płynne mydło w tabletkach musujących

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.10.2025 13:28
LVMH utrzymuje stabilny wzrost w segmencie perfum i kosmetyków
Luksusowy konglomerat opublikował swoje wyniki.Wikimedia Commons

Dywizja Perfumes & Cosmetics koncernu LVMH odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku 2-proc. wzrost organiczny, utrzymując stabilne przychody w ujęciu dziewięciomiesięcznym. Wynik ten wskazuje na odporność segmentu luksusowych perfum i kosmetyków w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz wysokiej konkurencji w globalnym rynku beauty.

Wzrost w trzecim kwartale napędzały nowe premiery produktów i konsekwentnie realizowana strategia selektywnej dystrybucji. Najmocniejszym motorem wzrostu pozostają Parfums Christian Dior, które wprowadziły na rynek udane nowości, takie jak Miss Dior Essence, Dior Homme Parfum czy Rouge Dior On Stage. Flagowy zapach Sauvage utrzymał pozycję najlepiej sprzedającego się męskiego zapachu na świecie, umacniając dominację Diora w segmencie premium.

Drugim filarem wzrostu była marka Guerlain, której kolekcje Aqua Allegoria oraz L’Art & La Matière nadal zyskują popularność, przyciągając klientów poszukujących rzemieślniczych kompozycji zapachowych. Z kolei Parfums Givenchy rozszerzyły swoje portfolio o L’Interdit Parfum — nową, kwiatową odsłonę klasycznego zapachu marki, co pomogło umocnić jej pozycję w segmencie zapachów dla kobiet.

Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, dywizja LVMH utrzymała zrównoważony rozwój dzięki silnej marce, innowacjom produktowym i strategii koncentrującej się na segmencie prestige beauty. Stały popyt na luksusowe zapachy i kosmetyki, wspierany lojalnością klientów do marek Dior i Guerlain, pozwolił zrekompensować spowolnienie na niektórych rynkach.

2-proc. wzrost organiczny w trzecim kwartale potwierdza zdolność LVMH do utrzymania dynamiki w segmencie wysokiej klasy beauty. Koncern kontynuuje strategię opartą na innowacjach, jakości i silnej tożsamości marek, co stanowi fundament długoterminowej odporności biznesu i utrzymania pozycji lidera globalnego rynku luksusu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
15.10.2025 07:53
Unilever zdecydował o sprzedaży marki Kate Somerville. W czyje ręce trafi?
Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem 2025 rokuKate Somerville

Koncern Unilever poinformował o zamiarze sprzedaży marki Kate Somerville firmie Rare Beauty Brands. Kate Somerville to marka specjalizująca się w kosmetykach do pielęgnacji ciała, posiadająca również też obejmuje pielęgnację skóry, pielęgnację ciała oraz specjalistyczny salon piękności w Hollywood – przy Melrose Place.

W miarę jak marka wchodzi w nowy rozdział, uważamy, że jej dalszy wzrost i sukces będą najlepiej wspierane przez nowego właściciela, lepiej dopasowanego do zmieniających się potrzeb marki. Jesteśmy przekonani, że pod kierownictwem Chrisa Hobsona i zespołu Rare Beauty Brands, Kate Somerville ma przed sobą świetną przyszłość – mówi Mary Carmen Gasco-Buisson, dyrektor generalna Unilever Prestige podkreśla

Hobson, prezes i dyrektor generalny Rare Beauty Brands uważa, że akwizycja Kate Somerville stanie się kamieniem milowym dla jego firmy.

Od dawna podziwiamy ducha innowacji marki, jej zaangażowanie w pielęgnację skóry i nastawienie na efekty. To idealnie współgra z naszą misją tworzenia produktów, które zachwycają, społeczności, które wzmacniają, oraz marek, które inspirują – wyjaśnia Hobson. – Wierzymy, że Rare Beauty Brands stanie się idealnym miejscem dla Kate Somerville, z radością witamy jej oddany zespół w naszej rodzinie. Wspólnie mamy szansę na nowe możliwości rozwoju i dotarcia do jeszcze większej liczby konsumentów, zainteresowanych skuteczną i luksusową pielęgnacją skóry.

Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem tego roku (pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych).

image

Selena Gomez zapowiada premierę pierwszych perfum swojej marki Rare Beauty

Unilever to międzynarodowy koncern, zatrudniający globalnie ponad 125 tys. pracowników, którego produkty są dostępne w ponad 190 krajach. W 2024 roku koncern osiągnął obrót na poziomie 60,8 mld euro, z czego 58 proc. przychodów pochodziło z rynków wschodzących.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 07:31