StoryEditor
Producenci
22.08.2022 00:00

Henkel podnosi prognozy na 2022 r., ale kosmetyki nie radzą sobie dobrze

Sprzedaż Grupy Henkel w pierwszej połowie 2022 r. wzrosła organicznie o 8,9 proc. do około 10,9 mld euro. i była napędzana przez wszystkie jednostki biznesowe i regiony – informuje koncern w raporcie. Biznes kosmetyczny wypada jednak najsłabiej.

Henkel podał wyniki sprzedaży za pierwszą połowę 2022 r. Sprzedaż Grupy zwiększyła się do około 10,9 miliarda euro. Odpowiada to znacznemu wzrostowi organicznemu sprzedaży o 8,9 procent.   

Zgodnie z oczekiwaniami, na wyniki w pierwszym półroczu wpłynął drastyczny wzrost cen materiałów i logistyki. Jak informuje koncern, pomimo znacznych wzrostów cen, ścisłego zarządzania kosztami i dalszej poprawy wydajności, efektów tych nie udało się w pełni zrekompensować.

Henkel podnosi jednak prognozy na 2022 r.

–  W bardzo wymagającym środowisku wyniki sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach przekroczyły wcześniejsze oczekiwania za cały rok, a zyski kształtowały się zgodnie z naszymi wytycznymi na rok finansowy 2022. W związku z tym rozwojem podnieśliśmy nasze całoroczne prognozy dotyczące organicznego wzrost sprzedaży dla Grupy, marży EBIT i zysku na akcję uprzywilejowaną – powiedział Carsten Knobel, dyrektor generalny Henkla.

Prognozy wyników Henkel za 2022 r.

Henkel spodziewa się teraz organicznego wzrostu sprzedaży od +4,5 do +6,5 proc. w roku fiskalnym 2022 (poprzednio: +3,5 do +5,5 proc.).

Organiczny wzrost sprzedaży od +8,0 do +10,0 procent jest nadal oczekiwany dla jednostki biznesowej Adhesive Technologies.

W przypadku Beauty Care Henkel koncern przewiduje teraz organiczny wzrost sprzedaży na poziomie od -3,0 do -1,0 procent (poprzednio: od -5,0 do -3,0 procent).

W przypadku jednostki biznesowej Laundry & Home Care Henkel spodziewa się organicznego wzrostu sprzedaży od +4,0 do +6,0 procent (poprzednio: od +2,0 do +4,0 procent).

Oczekuje się, że skorygowana marża EBIT na poziomie Grupy pozostanie bez zmian w przedziale od 9,0 do 11,0 procent. Jeśli chodzi o rozwój skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną (EPS) przy stałych kursach wymiany, Henkel nadal spodziewa się spadku w przedziale od -35 do -15 procent.

Wyniki Henkel za pierwsze półrocze 2022 r.

Sprzedaż Grupy Henkel w pierwszym półroczu 2022 r. wyniosła 10,9  mln euro i była o 9,9 proc. wyższa niż w poprzednim roku (II kw.: 5642 mln euro, +13,8 proc.). Sprzedaż organiczna, która wyklucza wpływ efektów walutowych i przejęć/dezinwestycji, wykazała znaczny wzrost o +8,9 proc. (Q2: +10,9 proc.). Przejęcia i dezinwestycje miały negatywny wpływ na sprzedaż -1,4 procent (Q2: -1,8 procent). Od początku II kwartału obejmuje to efekty zapowiadanego wyjścia z działalności w Rosji i na Białorusi.  

W jednostce biznesowej Beauty Care sprzedaż wzrosła organicznie o +0,4 procent (Q2: +2,1 procent) w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o +0,2 procent i osiągnęła 1 842 mln euro (Q2: 950 mln euro , +3,9 proc.

Wzrost ten był spowodowany przede wszystkim dobrymi wynikami biznesu salonów fryzjerskich, który był w stanie oprzeć się na dobrych wynikach z poprzedniego roku. Z kolei biznes konsumencki był poniżej poziomu z poprzedniego roku, głównie ze względu na wdrożenie środków poprawy portfela zapowiedzianych na 2022 r. Skorygowany zysk operacyjny osiągnął 169 mln euro w pierwszej połowie 2022 r., w porównaniu do 183 mln euro w pierwszej połowie 2021 r. Skorygowana rentowność sprzedaży była o 0,8 punktu procentowego niższa od poziomu z poprzedniego roku i wyniosła 9,2 procent, na co również wpływ miały wyższe ceny materiałów.

Jednostka biznesowa Laundry & Home Care osiągnęła znaczący wzrost sprzedaży organicznej o 7,4 procent w pierwszej połowie 2022 roku (Q2: +10,1 procent). Do wzrostu przyczynił się w szczególności dwucyfrowy wzrost sprzedaży środków do prania. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o 6,7 procent do 3494 mln euro (II kwartał: 1802 mln euro, +11,3 procent). Skorygowany zysk operacyjny wyniósł 313 mln euro, w porównaniu do 490 mln euro w analogicznym okresie roku ubiegłego. Skorygowana rentowność sprzedaży wyniosła 9,0 proc., również poniżej poziomu z I półrocza 2021 r., w szczególności ze względu na znaczny wzrost cen materiałów bezpośrednich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.05.2024 11:58
Natalia Kukulska ambasadorką marki Remé
Natalia Kukulska, piosenkarka, kompozytorka, ambasadorka marki Reméfot. Remé
Natalia Kukulska została nową ambasadorką marki Remé należącej do firmy USP Zdrowie. Dołączyła do Marietty Żukowskiej, która promuje markę. Obie wystąpią w nowej kampanii reklamowej suplementu z kolagenem.

Natalia Kukulska, piosenkarka i kompozytorka, dołączyła do aktorki Marietty Żukowskiej jako ambasadorka marki Remé z portfolio USP Zdrowie. Artystki wspólnie wystąpiły w spocie wizerunkowym Kolagenowej Formuły Piękna Remé - suplementu diety z kolagenem.

image
Marietta Żukowska, aktorka, ambasadorka marki Remé
fot. Remé
Pomysł kreatywny jest kontynuacją poprzedniej kampanii, w której wybrzmiewa hasło: „Piękno jest w Tobie”. W nowej odsłonie ambasadorki zapraszają do swojego świata – zarówno zawodowego, jak i prywatnego. Każda z nich dzieli się swoją definicją piękna. Dla Natalii Kukulskiej: „Piękno to harmonijna kompozycja”, natomiast dla Mariety: „Piękno to blask, który płynie z wnętrza”.

Za produkcję spotu odpowiedzialny jest Selfish 3 Production, reżyserię: Katka Michalak. Scenariusz i koncepcję kreatywną stworzyła agencja Enyo.

Kampania potrwa do jesieni i obejmuje digital, TV, BTL, jak również działania eventowe.

Remé to brand należący do USP Zdrowie – spółki będącej częścią Grupy USP działającej w obszarze leków OTC i suplementów diety. Kolagenowa Formuły Piękna jest suplementem ukierunkowanym na wzmocnienie włosów, skóry i paznokci. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.05.2024 14:38
Dove Cameron nową globalną ambasadorką marki Schwarzkopf
Schwarzkopf Professional
Firma Schwarzkopf, będąca częścią koncernu Henkel, wybrała Dove Cameron na swoją globalną ambasadorkę. W ramach współpracy, Cameron będzie promować markę, wykorzystując swoją obecność w mediach społecznościowych, co ma na celu zwiększenie zaangażowania młodszych konsumentów w cyfrowym świecie marki.

Wybór Cameron odzwierciedla aktualny trend w przemyśle kosmetycznym, gdzie celebryci są angażowani do współpracy w celu wzmocnienia strategii marketingowych marek. Dove Cameron, dzięki swojej popularności i aktywnemu zaangażowaniu w mediach społecznościowych, idealnie wpisuje się w rolę ambasadorki, mając znaczący wpływ na obecność Schwarzkopf w kampaniach cyfrowych​.

Dove Cameron, urodzona jako Chloe Celeste Hosterman, jest amerykańską aktorką i piosenkarką, która zdobyła popularność dzięki roli w serialu Disney Channel "Liv i Maddie", gdzie grała podwójną rolę tytułowych bliźniaczek. Za tę rolę zdobyła nagrodę Emmy. Dove również rozwija karierę muzyczną, zarówno solo, jak i w duecie z Ryanem McCartan pod nazwą "The Girl and the Dreamcatcher". Poza swoimi osiągnięciami w dziedzinie aktorstwa i muzyki, Dove Cameron jest również znaną postacią w mediach społecznościowych, gdzie ma szeroką bazę fanów, co czyni ją wpływową osobistością w świecie rozrywki.

Schwarzkopf określił rok 2024 mianem „roku blondynek” w kampanii „What Story Will You Tell?”, która rozpoczęła się 5 marca z udziałem globalnej ambasadorki marki Sofii Vergary i globalnego ambasadora kolorów Chrisa Appletona.  Firma ma teraz nadzieję dotrzeć do szerszej publiczności dzięki kampanii „What Story Will You Tell?”, nawiązując do kariery filmowej, telewizyjnej i muzycznej Dove oraz zachęcając konsumentów do posiadania własnych włosów i opowiadania ich historii.

Czytaj także: Dior rozszerza współpracę z Charlize Theron o bycie ambasadorką biżuterii i pielęgnacji skóry

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. maj 2024 09:13