StoryEditor
Producenci
18.12.2018 00:00

Henkel Polska i Fundacja Przyjaciółka wspierają równy dostęp do edukacji 

Henkel Polska i Fundacja Przyjaciółka już po raz kolejny przyznały stypendia naukowe uczniom będącym wychowankami domów dziecka w ramach programu „Wiem, że warto się uczyć”. Łącznie, we wszystkich dotychczasowych edycjach wsparcie finansowe otrzymało 321 uczniów osiągających najlepsze wyniki w nauce lub wyróżniających się innymi osiągnięciami.

W tegorocznej edycji przyznano 20 stypendiów. Szanse edukacyjne wychowanków domów dziecka, rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych oceniane są jako niższe, niż ich rówieśników pozostających pod stałą opieką rodziny. Dlatego też nadrzędnym celem programu „Wiem, że warto się uczyć” jest wyrównywanie szans dzieci z placówek opiekuńczych poprzez niwelowanie różnic w zakresie dostępu do edukacji. 

O stypendia w ramach tegorocznej edycji programu „Wiem, że warto się uczyć” ubiegać się mogli uczniowie wszystkich typów szkół w wieku 15-18 lat. Roczne wsparcie dla każdego dziecka to kwota 2 000 zł. W ramach otrzymywanego wsparcia finansowego uczniowie mogą m.in. dofinansowywać zakup komputera, książek i słowników, kursy językowe czy pokrywać wydatki związane z rozwojem swoich zainteresowań.

Fundacja Przyjaciółka realizuje Program Stypendialny „Wiem, że warto się uczyć” we współpracy z Henkel Polska od 2005 roku. Na stypendia dla 321 wychowanków domów dziecka z całej Polski Henkel przekazał już łączną kwotę 437 tysięcy złotych.

- Sytuacja życiowa i materialna wielu z naszych wychowanków nie pozwala im w pełni rozwinąć talentów i umiejętności. Programy stypendialne są więc dla nich szansą na lepszy start i rozwój w dziedzinach, które nie tylko ich pasjonują, ale także z którymi wiążą swoją przyszłość zawodową. Cieszymy się, że firma Henkel Polska jest świadoma tego problemu i pomaga nam go realnie rozwiązywać – powiedziała Joanna Kuzebska z Fundacji Przyjaciółka.

- Zapewnienie równych szans w dostępie do edukacji jest celem nadrzędnym zainicjowanego w 2005 roku programu „Wiem, że warto się uczyć”. Wychowankowie domów dziecka czy rodzin zastępczych są równie zdolni, jak ich bardziej uprzywilejowani rówieśnicy. Potrzebują jedynie impulsu, dodatkowej motywacji, by odkryć drzemiący w nich potencjał. Dzięki stypendiom przyznawanym przez firmę Henkel i Fundację Przyjaciółka mogą oni dalej kształcić się i podejmować decyzje życiowe w zgodzie ze swoimi umiejętnościami i zdolnościami – powiedziała Dorota Strosznajder, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej oraz pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej Henkel Polska.

Henkel Polska, realizując swoją strategię zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu, od lat intensywnie wspiera proces edukacji dzieci i młodzieży. Oprócz programu stypendialnego „Wiem, że warto się uczyć”, firma realizuje inne dedykowane programy edukacyjne dla najmłodszych. Jednym z nich jest Świat Młodych Badaczy – program kierowany do uczniów szkół podstawowych, który poprzez interaktywne warsztaty w przejrzysty i ciekawy sposób przybliża dzieciom świat nauki i badań. Innym przykładem jest program realizowany na zasadzie wolontariatu pracowniczego - Ambasadorzy Zrównoważonego Rozwoju. W jego ramach, przeszkoleni i certyfikowani pracownicy Henkla prowadzą spotkania i zajęcia z dziećmi na temat szeroko pojętego zrównoważonego rozwoju.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.10.2025 14:27
Amouage notuje 73 proc. wzrost sprzedaży w trzecim kwartale 2025 roku
Luksusowa marka zawstydza globalne koncerny.Amouage mat.pras.

Luksusowy dom perfumeryjny Amouage odnotował imponujący 73-procentowy wzrost sprzedaży rok do roku w trzecim kwartale 2025 roku. Największy udział w tym wyniku miały rynki Bliskiego Wschodu i Afryki, tradycyjnie stanowiące kluczowy obszar działalności marki. Wyniki potwierdzają utrzymującą się globalną tendencję wzrostu popytu na zapachy niszowe i rzemieślnicze, szczególnie w segmencie premium.

Sprzedaż w Europie wzrosła o 71 proc., natomiast w obu Amerykach o 61 proc.. Wzrost napędzały przede wszystkim najdroższe linie zapachowe marki. Perfumy Guidance Eau de Parfum, wyceniane na 395 dolarów, odnotowały ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem. Jeszcze lepsze wyniki osiągnęła kolekcja Exceptional Extraits, której sprzedaż niemal potroiła się od czasu premiery w styczniu 2025 roku.

Znaczący udział w wynikach miały również kanały cyfrowe. Przychody ze sprzedaży online wzrosły aż o 101 proc., co marka przypisuje intensywnej aktywności w mediach społecznościowych i rozbudowie treści wideo. Strategia komunikacji Amouage koncentruje się na edukacji zapachowej oraz prezentowaniu procesu tworzenia perfum, co skutecznie zwiększa zaangażowanie odbiorców.

Sprzedaż w butikach wzrosła o 59 proc. rok do roku, co częściowo wynika z otwarcia nowych lokalizacji w Szanghaju i Arabii Saudyjskiej. Marka posiada obecnie 21 butików własnych oraz ponad 100 punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie. Ekspansja detaliczna łączy się z dążeniem Amouage do zwiększenia obecności w kluczowych centrach luksusowego handlu, w tym w Azji i na Bliskim Wschodzie.

Jak podkreśla zarząd marki, tegoroczne wyniki potwierdzają rosnące globalne zainteresowanie wysokiej jakości zapachami rzemieślniczymi oraz skuteczność strategii omnichannel. Utrzymujący się wzrost w segmencie premium wskazuje, że konsumenci coraz chętniej inwestują w unikatowe, trwałe kompozycje zapachowe – także w cenach przekraczających 500 dolarów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
28.10.2025 10:13
Cosmo Group wzmacnia krajowe struktury marketingu i komunikacji
Ewa Milczarek-Vaubourg (z lewej) i Urszula Kaptur objęły nowe stanowiska w Cosmo GroupCosmo Group Cosmo Group

Cosmo Group, właściciel marek Neonail, Neo Make Up i Staylac, wzmacnia struktury marketingowe i komunikacyjne. Od września funkcję dyrektorki marketingu objęła Ewa Milczarek-Vaubourg, a stanowisko managerki komunikacji powierzono Urszuli Kaptur.

Ewa Milczarek-Vaubourg wnosi do zespołu wieloletnie doświadczenie, zdobyte w międzynarodowych organizacjach z branży beauty. W swojej karierze odpowiadała za rozwój marek i strategie marketingowe na rynkach w Polsce, Europie Środkowo-Wschodniej oraz we Francji. Z sukcesami prowadziła projekty w kanałach masowych i profesjonalnych, umacniając pozycję rynkową marek i wprowadzając innowacyjne rozwiązania w zakresie kampanii oraz produktów. Jest liderką, która inspiruje i wspiera rozwój zespołów, a jej otwartość i partnerskie podejście są doceniane w biznesie.

Równolegle do zespołu prowadzonego przez Ewę Milczarek-Vaubourg dołączyła Urszula Kaptur, obejmując stanowisko managerki komunikacji. Odpowiada za realizację strategii komunikacyjnej na rynku lokalnym, rozwój obszarów digital, social media, influencer marketingu, PR oraz kreację treści. 

Urszula to ekspertka marketingu i komunikacji w branży beauty z szerokim doświadczeniem zdobytym w różnych segmentach rynku, gdzie rozwijała silne, angażujące love brandy. Specjalizuje się w tworzeniu kompleksowych strategii komunikacyjnych oraz prowadzeniu kampanii, które łączą kreatywność z efektywnością biznesową. Jako managerka koncentruje się na wzmacnianiu talentów i budowaniu środowiska, sprzyjającego rozwojowi i zaangażowaniu.

Konsekwentnie umacniamy naszą pozycję na rynku beauty i cieszymy się, że do naszego zespołu dołączają tak silne osobowości. Międzynarodowe know-how Ewy, jej świeże spojrzenie i energia doskonale wpisują się w ambicje rozwoju Cosmo Group. Ula z kolei będzie wspierać rozwój komunikacji naszych marek, wykorzystując swoje doświadczenie i strategiczne podejście do budowania wizerunku brandów. Witamy na pokładzie!

– komentuje Kamila Błażejewska, wiceprezes Zarządu spółki.

Te zmiany to kolejny krok w rozwoju firmy, która konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku beauty i wyznacza kierunki rozwoju w obszarze innowacji produktowych, marketingu i komunikacji.

Cosmo Group jest jedną z wiodących firm beauty w Europie, a jej marka Neonail od lat pozostaje liderem sprzedaży lakierów hybrydowych. Portfolio spółki obejmuje także marki Neo Make Up i Staylac.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2025 16:38