StoryEditor
Producenci
11.02.2022 00:00

Henkel ufundował nagrodę dla kobiet-naukowców zajmujących się badaniami nam włosami

Dziś, w Międzynarodowym Dniu Kobiet i Dziewcząt w Nauce, Henkel ogłosił nową nagrodę – Martha Schwarzkopf Award Women in Science. Badaczki z doświadczeniem w naukach przyrodniczych, medycynie lub informatyce mogą ubiegać się o nową nagrodę w dziedzinie badań nad włosami.

Nagroda jest hołdem dla Marthy Schwarzkopf, która była jedną z pierwszych kobiet w Niemczech, która kierowała firmą, a także założyła Instytut Badań nad Włosami. Nagroda upamiętnia ducha przedsiębiorczości i innowacyjności Marty, a także empatię, z jaką kierowała zarówno firmą, jak i Schwarzkopf Hair Research Institute.

Składanie wniosków rozpoczyna się dziś, 11 lutego 2022 roku. Kobiety-naukowcy z doświadczeniem w naukach przyrodniczych, medycynie lub informatyce mogą zgłosić się do projektu z dziedziny badań włosów lub pokrewnej i mają szansę wygrać nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 euro.

Dzięki tej nagrodzie chcemy wyróżnić i docenić wybitne kobiety nauki. Sama Martha Schwarzkopf była prawdziwą pionierką w badaniach nad włosami i wzorem do naśladowania dla wzmocnienia pozycji kobiet. Dziś, ponad sto lat później, temat jest nadal aktualny. Dlatego cieszę się, że Henkel Beauty Care ogłosił tę nagrodę, która zwraca uwagę na wybitne. – mówi Sylvie Nicol, dyrektor ds. zasobów ludzkich w Henkel.

Zasady konkursu
Nagroda Marthy Schwarzkopf jest otwarta dla wszystkich europejskich badaczek, które uzyskały tytuł magistra nauk przyrodniczych, medycyny lub informatyki i których dziedziną pracy jest badanie włosów lub inne powiązane dziedziny badawcze i interakcje substancji z włosami lub skórą głowy.

Zgłoszenia oceni jury złożone z naukowców z doktoratem, którzy pracują w Henkel Beauty Care R&D. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas ceremonii wręczenia nagród 15 czerwca 2022 r. w Domu Schwarzkopf w Berlinie. Zwyciężczyni Nagrody Marty Schwarzkopf otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 euro. Ponadto zdobywczynie od pierwszego do trzeciego miejsca będą miały możliwość wzięcia udziału w ekskluzywnym programie mentorskim z naukowcami Henkla.

Okres składania wniosków zaczyna się dziś 11 lutego 2022 i kończy 1 kwietnia 2022 r. Zainteresowane kobiety-pionierki mogą przesłać swoją aplikację w języku niemieckim lub angielskim. Więcej informacji na stronie internetowej firmy Henkel.

Przeczytaj również: Henkel wyznaczył sobie ambitne cele zrównoważonego rozwoju

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.02.2025 16:13
Zyski Shiseido spadły o 73 proc. - winny wpływ Chin?
Japoński gigant kosmetyczny inwestuje intensywnie w nowe technologie - tym razem wchodząc we współpracę z Norweskim Uniwersytetem Nauki i Technologii

Japoński gigant kosmetyczny Shiseido zanotował znaczący spadek rocznego zysku operacyjnego o 73 proc., co jest wynikiem osłabienia wydatków konsumenckich na kluczowym rynku zagranicznym – w Chinach. Firma prognozuje, że negatywny trend utrzyma się także w 2025 roku.

W 2023 roku zysk operacyjny Shiseido wyniósł 7,58 miliarda jenów (49,9 miliona dolarów), co stanowi znaczący spadek w porównaniu do 28,13 miliarda jenów rok wcześniej. Spowolnienie na chińskim rynku kosmetycznym, spowodowane rosnącymi oszczędnościami gospodarstw domowych i niepewnością ekonomiczną, odbiło się na wynikach finansowych firmy. Sprzedaż Shiseido w Chinach spadła o 4,6 proc. rok do roku na porównywalnej bazie, co skłoniło firmę do zapowiedzi dalszych spadków w 2025 roku. Prezes Shiseido, Kentaro Fujiwara, wyraził jednak nadzieję, że rynek osiągnie dno w bieżącym roku, po czym wejdzie w fazę stabilnego wzrostu.

Pomimo trudności w Chinach, Shiseido odnotowało pozytywne wyniki w Japonii, gdzie sprzedaż netto wzrosła o 10 proc., wspierana przez rosnące zakupy turystów. Na wyniki finansowe firmy negatywnie wpłynęły także globalne zmiany w branży kosmetycznej – podobne trudności w Chinach zgłosiły również L’Oréal i Estée Lauder. Sytuację pogarsza zmiana preferencji chińskich konsumentów, którzy coraz częściej wybierają krajowe marki, takie jak Mao Geping, której akcje wzrosły o 85 proc. od debiutu na giełdzie w Hongkongu w grudniu.

W odpowiedzi na trudną sytuację rynkową Shiseido rozpoczęło dwuletni plan naprawczy, koncentrując się na zwiększeniu rentowności i wzmocnieniu kluczowych marek. Tymczasem akcje Shiseido w ciągu ostatnich 12 miesięcy spadły o 42 proc., podczas gdy główny indeks giełdowy Nikkei wzrósł o 5,1 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
10.02.2025 14:24
Tate McRae – nową ambasadorką Neutrogeny
Tate McRae jako nowa ambasadorka marki kosmetycznej Neutrogena mat.prasowe

Amerykańska firma Neutrogena mianowała kanadyjską piosenkarkę i tancerkę Tate McRae ambasadorką swoich kosmetyków pielęgnacyjnych. Należąca do Kenvue marka zaprezentowała swoją najnowszą kampanię reklamową z udziałem 21-letniej gwiazdy pop.

Jako globalna ambasadorka Neutrogeny, Tate McRae będzie brać udział w inicjatywach marki na wielu platformach, w tym w telewizji, mediach społecznościowych, mediach cyfrowych oraz punktach sprzedaży. Jak podkreśliła w swoim komunikacie Neutrogena, Tate McRae “zintegruje markę” ze swoimi własnymi projektami w przyszłości. 

Piosenkarka zadebiutuje w roli ambasadorki jako twarz najnowszej kampanii Neutrogeny „Beauty to a Science”, która promuje produkty z serii Hydro Boost, w tym Water Gel.

Urodzona w Calgary w Albercie, 21-letnia McRae zyskała sławę w ostatnich latach jako artystka i tancerka, która znalazła się na szczycie list przebojów dzięki takim hitom jak „Greedy” i „You Broke Me First”. W lutym piosenkarka wyda swój trzeci album „So Close to What”, z którym wyruszy w trasę koncertową.

Dzięki takim ludziom jak Tate z jej zaraźliwą energią, a także dr Shah, którego specjalistyczna wiedza pomogła mu stać się najpopularniejszym dermatologiem w mediach społecznościowych, łączymy piękno z nauką, tworząc potężny przekaz dla następnego pokolenia – skomentował Andrew Stanleick, prezes Kenvue ds. zdrowia skóry i urody w Ameryce Północnej, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

W listopadzie 2024 (z wtedy pochodzą najnowsze raporty) spółka Kenvue Inc. podała, że ​​sprzedaż netto w trzecim kwartale spadła o 0,4 pro. do 3,89 mld dolarów, co jest wynikiem spadku sprzedaży w segmencie zdrowia urody.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. luty 2025 02:27