StoryEditor
Producenci
16.12.2020 00:00

Henkel zakłada dwa nowe laboratoria badawcze w segmentach Bueauty Care i Laundry & Home Care

Henkel chce być bardziej innowacyjny. W tym celu tworzy nowe wewnętrzne struktury, które mają pełnić rolę inkubatorów pomysłów w sektorach Beauty Care oraz Laundry & Home Care.

Zadaniem tych wewnętrznych struktur jest przewidywanie trendów, identyfikacja nowych modeli biznesowych i usług oraz opracowywanie na ich podstawie nowych koncepcji. Henkel spodziewa się, że przyniesie to korzyści w globalnej konkurencji.

W branży kosmetycznej zadanie to przejmuje „Fritz Beauty Lab”, którego nazwa pochodzi od założyciela firmy Fritza Henkla. Laboratorium ma identyfikować nisze z potencjałem wzrostu i niezajęte obszary, w których warto umiejscowić nowe marki. Strategia działań obejmuje też szybki rozwój prototypów, które będą testowane bezpośrednio na rynku. Henkel zamierza wykorzystywać handel elektroniczny i platformy internetowe. Pierwszym produktem, który wszedł na rynek według tego wzorca (choć jeszcze przed powstaiem całęj koncepcji) był nowy szampon Schauma, który został wprowadzony w zeszłym roku jako produkt „bez dodatków”.

– Nasze otoczenie rynkowe staje się coraz bardziej konkurencyjne i destrukcyjne, a tempo innowacji znacznie wzrosło – mówi Jens-Martin Schwärzler, członek zarządu Henkla odpowiedzialny za dział Beauty Care. – Aby sprostać temu zadaniu, musimy bardzo wcześnie przewidywać trendy, identyfikować nowe modele biznesowe i szybko wprowadzać innowacje. Dlatego stworzyliśmy własny inkubator „Fritz Beauty Lab” – dodaje.

Think tank numer dwa to Love Nature GmbH. W nim mają być rozwijane innowacje i koncepcje z jednostki biznesowej Laundry & Home Care. Oprócz detergentów i środków czyszczących obejmuje to również nowe technologie, które wykraczają poza podstawową działalność. Henkel będzie się tutaj wspierał nie tylko własną wiedzą, ale oprze się także na współpracy z konsumentami oraz osobami mającymi wpływ na zrównoważony rozwój i z ekspertami. Już są pierwsze owoce tej współpracy, którymi jest nowa marka detergentów, środków do zmywania naczyń i środków czyszczących.

Zrównoważony rozwój to centralny filar naszej strategii innowacji – mówi Bruno Piacenza, członek zarządu odpowiedzialny za dział Laundry & Home Care.  – Dzięki Love Nature idziemy o krok dalej, aby opracowywać zrównoważone innowacje, które podejmują przyjazne dla środowiska rozwiązania. Ważne jest to, by korzystanie z nich było przyjemnością, a nie wyrzeczeniem.

Start-upy Henkla wpisują się w ogólną strategię innowacyjną grupy, która obejmuje również wykorzystanie danych i narzędzi cyfrowych, a także otwartość i crowdsourcing pomysłów. Ponadto Henkel angażuje się w zwiększanie inwestycji w reklamę, cyfryzację i IT.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 10:37
L’Oréal wskazany jako preferowany nabywca imperium Giorgio Armaniego; „Deal z Keringiem nie hamuje negocjacji z Armanim”
Czy L’Oréal przejmie Armaniego?Anna Zawadzka

Po śmierci legendarnego włoskiego projektanta Giorgio Armaniego we wrześniu 2025 roku, w wieku 91 lat, opublikowano jego testament, który wyznacza kierunek przyszłości jednej z najważniejszych marek w historii światowej mody. Dokument ujawnia, że L’Oréal, LVMH oraz Luxottica zostali wskazani jako preferowani nabywcy udziałów w grupie Armani, obejmującej zarówno działalność modową, jak i kosmetyczną.

Testament zakłada, że 15 proc. udziałów Armani Group musi zostać sprzedane w ciągu półtora roku od śmierci projektanta, a kolejnych 30 proc. do 54,9 proc. – w ciągu pięciu lat, najlepiej temu samemu nabywcy. L’Oréal, który od lat posiada licencję na produkcję zapachów, pielęgnacji i makijażu marki Armani, został wskazany jako główny kandydat do przejęcia większościowego pakietu. Francuski koncern, kierowany przez Nicolasa Hieronimusa, już zapowiedział, że rozważa wszystkie dostępne opcje dotyczące przyszłości współpracy z marką.

„Umowa, którą właśnie zawarliśmy z firmą Kering, nie powstrzymuje nas od rozważenia żadnej z opcji negocjacyjnych, jakie mamy z firmą Armani” – powiedział Hieronimus w rozmowie z inwestorami. W przypadku braku porozumienia z potencjalnym nabywcą, testament przewiduje alternatywne rozwiązanie – debiut giełdowy spółki. Zgodnie z wolą Armaniego, fundacja Giorgio Armani Foundation, utworzona w 2016 roku w celu zapewnienia ciągłości zarządzania firmą, ma jednak zachować 30 proc. udziałów, gwarantując tym samym, że wartości i wizja założyciela pozostaną częścią przyszłego kierunku marki.

Równocześnie L’Oréal kontynuuje dynamiczne poszerzanie swojego portfela marek. We wrześniu koncern sfinalizował przejęcie brytyjskiej marki Medik8, znanej z produktów do pielęgnacji skóry, która utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Zakończono także transakcję zakupu amerykańskiej marki do pielęgnacji włosów Color Wow, ogłoszoną w lipcu. Oba przejęcia wpisują się w strategię L’Oréala umacniania pozycji w segmencie premium i dermokosmetyków.

Jeśli transakcja dotycząca Armani Group dojdzie do skutku, będzie to jedno z najważniejszych przejęć w historii europejskiego rynku luksusowego, łączące spuściznę włoskiego krawiectwa z globalnym potencjałem największych koncernów kosmetycznych i modowych świata.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 09:38
Galderma z rekordową sprzedażą i podniesioną prognozą na 2025 rok
Producent kosmetyków i leków dermatologicznych świętuje triumf.Galderma

Galderma Group AG odnotowała rekordowe przychody netto w wysokości 3,737 mld dolarów za pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku, co oznacza wzrost o 15 proc. w stałych kursach walutowych. Wynik ten osiągnięto mimo trudnych warunków rynkowych i ograniczonych wydatków konsumenckich. Wzrost napędzały głównie wyższe wolumeny sprzedaży oraz korzystna struktura produktowa. W samym trzecim kwartale przychody wzrosły o 21 proc. rok do roku, przewyższając oczekiwania rynku i potwierdzając przyspieszenie wzrostu we wszystkich segmentach działalności i regionach geograficznych.

Silna dynamika wzrostu w pierwszych dziewięciu miesiącach roku przełożyła się na 13,2 proc. wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych oraz 17,5 proc. wzrost w Stanach Zjednoczonych (w stałych kursach walutowych). Dwucyfrowe wzrosty zanotowano zarówno w segmencie estetyki iniekcyjnej, jak i dermatologii terapeutycznej na poziomie globalnym oraz w większości kluczowych rynków spółki. Galderma zwiększyła udziały rynkowe w obu subsegmentach estetyki iniekcyjnej, a także w międzynarodowej sprzedaży dermokosmetyków, przewyższając dynamikę całego rynku dermatologicznego.

Segment dermatologii terapeutycznej przyniósł Galdermie 804 mln USD przychodów w pierwszych dziewięciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o 40,4 proc. rok do roku. Wynik ten napędzał przede wszystkim sukces preparatu Nemluvio, który kontynuował silne tempo wzrostu w USA i Niemczech, a także był wprowadzany na kolejne rynki międzynarodowe. Przychody z Nemluvio z 263 mln USD zrekompensowały spadki w dojrzałej części portfela produktów terapeutycznych, szczególnie w Stanach Zjednoczonych.

W segmencie dermokosmetyków Galderma odnotowała przychody na poziomie 1,063 mld USD, co stanowi wzrost o 8,2 proc. w stałych kursach walutowych. Firma przekroczyła tempo wzrostu rynku globalnego, zdobywając udziały w większości kluczowych krajów. Dwucyfrowe wzrosty osiągnęły marki Cetaphil i Alastin, szczególnie w sprzedaży międzynarodowej. Pomimo ostrożnych nastrojów konsumenckich, segment ten utrzymał stabilny i zrównoważony rozwój.

W obliczu mocnych wyników Galderma podniosła swoje prognozy na cały rok 2025. Spółka oczekuje teraz wzrostu sprzedaży netto w przedziale 17,0–17,7 proc. rok do roku w stałych kursach walutowych (wcześniej +12–14 proc.) oraz wzrostu marży EBITDA Core do 23,1–23,6 proc. (wcześniej ok. 23 proc.). Zaktualizowane wytyczne odzwierciedlają skuteczną realizację strategii handlowej i silne fundamenty wzrostu w kluczowych segmentach rynku dermatologicznego i estetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 04:51