StoryEditor
Producenci
07.03.2024 10:23

Huda Kattan powraca na stanowisko dyrektorki generalnej Huda Beauty

Huda Kattan ujawniła, że wróciła na stanowisko dyrektora generalnego swojej tytułowej marki kosmetyków i ma zamiar zaprezentować nowe logo, opakowania i produkty w nadchodzących miesiącach. Według raportu opublikowanego przez WWD niektóre serie produktów, np. Glowish, zostaną wycofane, ponieważ Kattan traktuje priorytetowo rozwój produktów i tworzenie treści.

W zeszłym tygodniu Huda Kattan ujawniła, że wróciła na stanowisko dyrektora generalnego swojej firmy kosmetycznej i zapowiedział przeprojektowanie marki. W klipach opublikowanych na Instagramie oraz w pełnym filmie udostępnionym na YouTube Kattan ujawniła, że kiedy ogłosiła, że ustąpi ze stanowiska dyrektora generalnego w 2020 r., miał to być moment inspirujący i wzmacniający, ale w rzeczywistości okłamywała samą siebie. Nazwała tę przeprowadzkę „jednym z największych żalów” w swoim życiu.

We wrześniu 2020 r. nowym dyrektorem generalnym Huda Beauty została Nathalie Kristo, która wcześniej od 2018 r. pełniła funkcję prezesa północnoamerykańskiego oddziału firmy. Według doniesień Kristo odeszła z firmy sześć miesięcy później. W 2021 roku Kattan i jej mąż Christopher Goncalo zostali mianowani współdyrektorami generalnymi. Jak ujawniła Kattan, jej dubajska marka, która odcisnęła piętno na międzynarodowej przestrzeni kosmetycznej, również otrzyma nowe logo, przejdzie redesign opakowań i wprowadzi nowe produkty.

Huda Kattan jest amerykańską makijażystką, influencerką beauty i bizneswoman. Założyła markę kosmetyczną Huda Beauty. W 2006 roku przeniosła się do Dubaju wraz z ojcem, który otrzymał tam propozycję pracy jako nauczyciel. Po kilku latach, Kattan wyjechała do Los Angeles, aby kształcić się w dziedzinie makijażu, gdzie miała okazję pracować z takimi celebrytami jak Eva Longoria i Nicole Richie. Powróciwszy do Dubaju, podjęła pracę dla firmy Revlon jako makijażystka. W kwietniu 2010, na sugestię swojej siostry, założyła blog o tematyce urodowej "Huda Beauty", gdzie dzieliła się tutorialami i radami z zakresu makijażu. W 2013 roku uruchomiła własną linię kosmetyków pod tą samą nazwą. Jej pierwszym produktem była seria sztucznych rzęs sprzedawana przez Sephorę, które zyskały popularność dzięki Kim Kardashian, co przyczyniło się do sukcesu marki Huda Beauty.

Czytaj także: Huda Beauty zamyka sklep Tmall i wycofuje się z chińskiego rynku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 16:47