StoryEditor
Producenci
07.03.2024 10:23

Huda Kattan powraca na stanowisko dyrektorki generalnej Huda Beauty

Huda Kattan ujawniła, że wróciła na stanowisko dyrektora generalnego swojej tytułowej marki kosmetyków i ma zamiar zaprezentować nowe logo, opakowania i produkty w nadchodzących miesiącach. Według raportu opublikowanego przez WWD niektóre serie produktów, np. Glowish, zostaną wycofane, ponieważ Kattan traktuje priorytetowo rozwój produktów i tworzenie treści.

W zeszłym tygodniu Huda Kattan ujawniła, że wróciła na stanowisko dyrektora generalnego swojej firmy kosmetycznej i zapowiedział przeprojektowanie marki. W klipach opublikowanych na Instagramie oraz w pełnym filmie udostępnionym na YouTube Kattan ujawniła, że kiedy ogłosiła, że ustąpi ze stanowiska dyrektora generalnego w 2020 r., miał to być moment inspirujący i wzmacniający, ale w rzeczywistości okłamywała samą siebie. Nazwała tę przeprowadzkę „jednym z największych żalów” w swoim życiu.

We wrześniu 2020 r. nowym dyrektorem generalnym Huda Beauty została Nathalie Kristo, która wcześniej od 2018 r. pełniła funkcję prezesa północnoamerykańskiego oddziału firmy. Według doniesień Kristo odeszła z firmy sześć miesięcy później. W 2021 roku Kattan i jej mąż Christopher Goncalo zostali mianowani współdyrektorami generalnymi. Jak ujawniła Kattan, jej dubajska marka, która odcisnęła piętno na międzynarodowej przestrzeni kosmetycznej, również otrzyma nowe logo, przejdzie redesign opakowań i wprowadzi nowe produkty.

Huda Kattan jest amerykańską makijażystką, influencerką beauty i bizneswoman. Założyła markę kosmetyczną Huda Beauty. W 2006 roku przeniosła się do Dubaju wraz z ojcem, który otrzymał tam propozycję pracy jako nauczyciel. Po kilku latach, Kattan wyjechała do Los Angeles, aby kształcić się w dziedzinie makijażu, gdzie miała okazję pracować z takimi celebrytami jak Eva Longoria i Nicole Richie. Powróciwszy do Dubaju, podjęła pracę dla firmy Revlon jako makijażystka. W kwietniu 2010, na sugestię swojej siostry, założyła blog o tematyce urodowej "Huda Beauty", gdzie dzieliła się tutorialami i radami z zakresu makijażu. W 2013 roku uruchomiła własną linię kosmetyków pod tą samą nazwą. Jej pierwszym produktem była seria sztucznych rzęs sprzedawana przez Sephorę, które zyskały popularność dzięki Kim Kardashian, co przyczyniło się do sukcesu marki Huda Beauty.

Czytaj także: Huda Beauty zamyka sklep Tmall i wycofuje się z chińskiego rynku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 14:35
Kosmetyczne imperium Kate Moss upada po niespełna trzech latach działalności
Kosmetyki Cosmoss od Kate Moss zadebiutowały na rynku w 2022 r.Shutterstock

Marka Cosmoss, założona przez supermodelkę Kate Moss, wystartowała we wrześniu 2022 r. z bardzo kameralnym portfolio: łącznie sześć produktów – trzy preparaty do pielęgnacji skóry, dwie mieszanki ziołowych herbat oraz jedną mgiełkę zapachową Sacred Mist. Projekt powstał przy wsparciu przyjaciół Moss: dietetyczki Rose Ferguson i homeopatki Victorii Young, a od początku celował w segment premium.

Ceny należały do najwyższych w swojej kategorii: za pojedynczy kosmetyk do pielęgnacji trzeba było zapłacić do 105 funtów, a za 100-ml flakon Sacred Mist – 120 funtów. Dla porównania, średnia cena kremu do twarzy w brytyjskich drogeriach sieciowych wynosi dziś około 20 funtów, co oznaczało pięcio- lub sześciokrotną różnicę.

Choć początkowe zainteresowanie było spore, sygnały ostrzegawcze pojawiły się już w 2024 r. W ciągu ostatnich kilku tygodni oficjalna strona internetowa marki przestała działać, a użytkownicy zgłaszali trudności z zakupem. Ostatni wpis w mediach społecznościowych został opublikowany 18 tygodni temu, co ograniczyło kontakt z odbiorcami i podkopało wiarygodność brandu.

W czerwcu 2025 r. powołano oficjalnych likwidatorów, a Cosmoss weszła w stan dobrowolnej likwidacji – zaledwie 33 miesiące po premierze. Eksperci wskazują, że marka zderzyła się z wyjątkowo konkurencyjnym rynkiem wellness oraz presją kosztów życia, która ograniczyła popyt na drogie kosmetyki. Z wysoką ceną i wąską dystrybucją trudno było zbudować masową skalę; jedynie zapach Sacred Mist zdołał zgromadzić lojalną, lecz niewielką grupę fanów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 13:31
W ich butach walczył Bruce Lee, a teraz – zadebiutują z perfumami
Onitsuka Tiger mat.pras.

Kultowajapońska marka Onitsuka Tiger wprowadzi na rynek jesienią swoją pierwszą kolekcję czterech perfum. Ich twórcą będzie ceniony perfumarz Mark Buxton. Informację podano przy okazji otwarcia nowego, flagowego butiku na paryskich Polach Elizejskich.

Kultowa marka (najbardziej kojarzona z modelem obuwia sportowego, spopularyzowanym przez Bruce’a Lee w “Wejściu smoka”, a później – w wersji zółtej – przez Umę Thurman w “Kill Bill”), prezentuje swoje pierwsze perfumy. Zgodnie z zasadami japońskiego minimalizmu i prostoty, nazwy poszczególnych kompozycji to Onitsuka Tiger One, Two, Three i Four.

Kolekcja ma swoje hasło przewodnie „Wearing Quiet Radiance”. Twórcą kompozycji zapachowych jest ceniony perfumiarz Mark Buxton.

Kreacje Buxtona dla Onitsuka Tiger są opisywane jako „odważne i śmiałe”. Brytyjczyk ma w swoim portfolio blisko 180 kompozycji, wykreowanych dla takich marek jak Burberry, Comme des Garcons, House of Sillage, Le Labo, posiada też własną markę niszową (Mark Buxton).

Cały proces tworzenia zapachów dla Onitsuka Tiger – od doboru składników, ekstrakcję, po mieszanie i butelkowanie – odbywa się wyłącznie w Grasse w Prowansji, znanej w świecie stolicy perfum.

Cztery zapachy Onitsuka Tiger zostaną wprowadzone na rynek jesienią tego roku. Wiadomo, że będą zamknięte w żółtych flakonach, w charakterystycznym dla marki kolorze.

image
Onitsuka Tiger mat.pras.

Także wokół żółtego koloru zaaranżowany został 2-poziomowy butik marki, otwarty na prestiżowych Polach Elizejskich. W sklepie dostępna jest kolekcja fashion Onitsuka Tiger, w tym odzież jeansowa Denivita i obuwie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 03:34