StoryEditor
Eksport
13.01.2023 00:00

Huda Beauty zamyka sklep Tmall i wycofuje się z chińskiego rynku

Według Inside Retail Asia Huda Beauty zamknął swój flagowy sklep na chińskiej platformie handlu elektronicznego Tmall, sygnalizując wyjście z kraju. Po wprowadzeniu produktów do Tmall Global w 2020 roku, strona ta jest jedynym kanałem sprzedaży bezpośredniej marki w Chinach, odwiedziło ją ponad 20 milionów osób.

Pochodząca z Bliskiego Wschodu marka kosmetyczna, Huda Beauty, zamknęła swój flagowy sklep na chińskiej platformie e-commerce Tmall, planując wycofanie się z kraju, zgodnie z lokalnymi serwisami informacyjnymi. Huda Beauty rozpoczęła działalność w Tmall Global w 2020 roku, współpracując z chińskimi influencerami, w tym Li Jiaqi, w celu zwiększenia swojej obecności na rynku. Sklep chwalił się ponad 20 milionami przeglądarek.

W rozmowie z Chaileedo pracownik Hudy Beauty powiedział: „Marka przestała współpracować i jest teraz na etapie zamykania sklepu”. Huda Beauty to ostatnia międzynarodowa marka kosmetyczna, która ograniczyła swoją obecność w Chinach lub całkowicie opuściła kraj. Huda Beauty dołącza do szeregu międzynarodowych marek kosmetycznych, które ograniczyły lub usunęły swoją obecność w Chinach w ciągu ostatniego roku. W lipcu marka kosmetyczna Maybelline należąca do L‘Oreal planowała stopniowe zamykanie wszystkich swoich sklepów stacjonarnych na rynku. Południowokoreańska marka Etude House zamknęła swój flagowy sklep w Tmall w listopadzie, po wycofaniu się z fizycznej obecności swojej siostrzanej marki detalicznej Hera w kraju.

GlobalData, firma zajmująca się danymi i analizami, szacuje, że chiński rynek kosmetyków do makijażu osiągnie 11,7 miliarda dolarów do 2026 roku, odnotowując skumulowaną roczną stopę wzrostu na poziomie 7,4 procent. „Blokady Covid-19 w Szanghaju i Pekinie osłabiły popyt na kosmetyki kolorowe w Chinach w pierwszej połowie ubiegłego roku” – powiedział Bobby Verghese, analityk konsumencki w GlobalData. „Ścisłe blokady zakłóciły dystrybucję i logistykę produktów kosmetycznych oraz spowodowały utratę dochodów, tym samym tłumiąc ogólne wydatki konsumentów na produkty kosmetyczne”.

Czytaj także: Huda Beauty zapłaci prawie 2 miliony dolarów za stosowanie zakazanych składników

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.05.2025 11:30
Nowe cła za chińskie kosmetyki? Unia Europejska chce opłatą 2 euro zahamować zalew paczek z Chin
Tanie kosmetyki o nieznanym składzie mogą wkrótce przestać być tak atrakcyjne dla konsumentów i konsumentek.Aliexpress

Komisja Europejska spodziewa się, że nowa opłata zniechęci niektórych operatorów do masowego importu tanich towarów bez opodatkowania. Środki zebrane z opłaty miałyby trafić bezpośrednio do służb celnych państw członkowskich, co umożliwiłoby lepszą kontrolę jakości i bezpieczeństwa produktów trafiających na unijny rynek.

Unia Europejska planuje wprowadzenie opłaty manipulacyjnej w wysokości 2 euro za każdą małą paczkę spoza Wspólnoty. Celem nowego mechanizmu, zaproponowanego przez komisarza ds. handlu Maroša Šefčoviča, jest sfinansowanie kosztów odpraw celnych i wzmocnienie kontroli napływających przesyłek. Jak zaznacza Komisja Europejska, nie chodzi o nowy podatek, lecz o „kompensatę kosztów” obsługi ogromnego wolumenu tanich przesyłek, głównie z Chin.

Skala zjawiska rośnie lawinowo. W 2024 roku do Unii Europejskiej trafiło około 4,6 miliarda paczek o wartości poniżej 150 euro – średnio 145 przesyłek na sekundę. Aż 91 proc. z nich pochodziło z Chin. Przesyłki te, zwolnione obecnie z ceł, omijają też często kontrole celne, co budzi niepokój unijnych instytucji, zwłaszcza w kontekście przewidywanego zwiększenia napływu po podwyższeniu ceł w USA.

Belgijska federacja handlowa Comeos poparła wg. portalu Retail Detail propozycję Komisji, wskazując, że to krok w stronę bardziej uczciwej konkurencji. Jak podkreślono, każdego dnia do Belgii trafia około 2,5 miliona paczek spoza UE, z czego większość pochodzi z Chin. W skali roku oznacza to nawet miliard przesyłek – dwukrotnie więcej niż w 2023 roku. Tymczasem belgijskie służby celne są w stanie skontrolować zaledwie 0,005 proc. z nich.

Co to oznacza dla Polski?

Wprowadzenie opłaty manipulacyjnej może mieć także istotne skutki dla zachowań zakupowych konsumentów, zwłaszcza w sektorze kosmetycznym. Wzrost kosztów importu tanich produktów z Azji, w tym popularnych marek z platform takich jak Aliexpress i Temu, może skłonić konsumentów do ponownego zainteresowania się ofertą polskich marek beauty z segmentu budżetowego. Rodzime firmy, które już teraz konkurują ceną i coraz częściej stawiają na jakość oraz transparentność składu, mogą zyskać nowych klientów poszukujących alternatywy dla dotychczasowych tanich zakupów zza granicy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 23:06