StoryEditor
Producenci
19.01.2023 00:00

John Legend wprowadza niedrogą markę produktów do pielęgnacji skóry dla „skóry bogatej w melaninę”

John Legend oficjalnie wkracza do branży pielęgnacji skóry. Wielokrotnie nagradzany piosenkarz i autor tekstów właśnie ogłosił wprowadzenie na rynek nowej marki środków higieny osobistej, LOVEDº1. Gwiazdor, który pojawia się w kampanii inauguracyjnej z córką Luną i synem Milesem, mówi: „Umywalka w łazience to miejsce, przy którym rodziny spędzają czas, który je spaja”.

Linia, opracowana we współpracy z dermatolożką dr Naaną Boakye, została stworzona do pielęgnacji „skóry bogatej w melaninę”, zgodnie z oświadczeniem. „Naszą misją jest celebrowanie skóry bogatej w melaninę i zapewnianie jej miłości, troski i uwagi, na jakie zasługuje” – powiedział w komunikacie prasowym marki LOVEDº1. Nowa linia unisex oferuje produkty do twarzy i ciała, w tym tonizującą mgiełkę, krem do golenia i złuszczający żel oczyszczający.

Nazwa odnosi się również do innego celu marki: tworzenia produktów, które zaspokajają potrzeby i są dostępne dla tych, którzy są niedoceniani w przestrzeni kosmetycznej. „Niewiele produktów jest tworzonych z myślą o skórze bogatej w melaninę. Uważamy, że skupienie naszych badań i rozwoju produktów na skórze bogatej w melaninę jest również wyrazem miłości” — mówi.

Jako dorastające czarne dziecko nie chcesz być szarawy [przesuszony]” – wspomina John legend. „Więc zawsze upewnialiśmy się, że jesteśmy nawilżeni. Kiedyś używaliśmy wazeliny. Zawsze chodziło o to, aby upewnić się, że jesteśmy nawilżeni. I to było szalone, że wiedzieliśmy o tym jako dzieci, ale nie wiedzieliśmy, dlaczego tak musi być ”.
 


Mamy nadzieję pomóc zdemokratyzować przestrzeń kosmetyczną, oferując produkty wysokiej jakości w przystępnej cenie. Każdy zasługuje na to, by być widzianym, reprezentowanym i wyposażonym w narzędzia do kochania siebie, zaczynając od zdrowej skóry” – dodał Legend. Produkty będą dostępne w cenie od 10 do 15 dolarów i będą dostępne póki co tylko w sklepach CVS i Walmart.

Każdy produkt z tej linii jest wegański i nie zawiera sztucznych barwników, olejów mineralnych, parabenów, wazeliny, siarczanów ani syntetycznych substancji zapachowych. Opakowanie pochodzi w 30% z recyklingu pokonsumenckiego.

Czytaj także: „Tubki jak z bazaru" – konsumentki o kolekcji kosmetyków Viki Gabor

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 15:34
The Wall Street Journal: Estée Lauder pogłębia stratę w IV kwartale, akcje spółki spadają o 10 proc.
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder odnotowała pogłębioną stratę w czwartym kwartale roku fiskalnego zakończonym 30 czerwca. Producent marek MAC, Smashbox i Jo Malone wykazał stratę netto w wysokości 546 milionów dolarów, czyli 1,51 dol. na akcję. Rok wcześniej strata wyniosła 284 milionów dolarów, czyli 79 centów na akcję. Wynik ten negatywnie wpłynął na notowania spółki – kurs akcji Estée Lauder spadł w środę na rynku przed sesją o ponad 10 proc.

Przychody w kwartale spadły do 3,41 miliardów dolarów, jednak były minimalnie wyższe od prognoz analityków zakładających 3,39 miliardów dolarów. Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,09 dolara, o cent więcej od konsensusu. Mimo to perspektywa na kolejny rok rozczarowała inwestorów – spółka prognozuje zysk na akcję w przedziale 1,90–2,10 dolara wobec rynkowych oczekiwań na poziomie 2,21 dolara.

Sprzedaż organiczna spadła w kwartale o 13 proc., głównie w segmentach pielęgnacji skóry i makijażu. Dochody z kosmetyków pielęgnacyjnych zmniejszyły się o 17 proc., co było szczególnie widoczne w markach Estée Lauder i La Mer. Spadki dotknęły wszystkie regiony działalności, przy czym największe odnotowano w Ameryce Północnej oraz w globalnym segmencie sprzedaży detalicznej dla podróżnych (travel retail).

Firma poinformowała również, że w roku fiskalnym 2026 spodziewa się dodatkowych presji kosztowych rzędu 100 mln dolarów, związanych m.in. z niepewnością wokół taryf handlowych. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że pomimo trudnego otoczenia zewnętrznego widzi szansę na odbicie – po trzech latach spadków spółka liczy na wzrost sprzedaży organicznej w przedziale 0–3 proc. oraz stopniową odbudowę rentowności operacyjnej w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. sierpień 2025 01:26