StoryEditor
Producenci
19.10.2022 00:00

Już dziś rozdamy Perły Rynku Kosmetycznego 2022!

Już dziś nagrodzimy najlepsze nowości w rankingu Perły Rynku Kosmetycznego 2022. To 16. edycja tego wyjątkowego projektu, w którym zwycięzców wyłaniają retailerzy – menedżerowie z najważniejszych sieci handlowych oraz e-sklepów i platform e-commerce, którzy osobiście testują produkty. Punktualnie o 11.00 w hotelu Courtyard Marriott rozpoczniemy wręczanie statuetek najlepszym nowościom kosmetycznym. Nagrodę Perły Rynku FMCG odbiorą natomiast firmy z sektora spożywczego.

Perły Rynku to ogólnopolski, niezależny plebiscyt branżowy, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości kosmetyczne, chemii gospodarczej, spożywcze oraz rozwiązania dla sklepów. Projekt składa się z dwóch równolegle przebiegających badań produktów kosmetycznych i FMCG. Oficjalna strona projektu www.perlyrynku.pl

Pierwsza edycja Pereł Rynku Kosmetycznego odbyła się w 2006 roku. Początkowo był to ranking konsumencki. Szybko jednak zmienił formę na ranking biznesowy, a jego formuła jest absolutnie wyjątkowa. Laureaci badania wyłaniani są przez profesjonalne jury, w którego składzie zasiadają menedżerowie z sieci drogeryjnych, aptecznych oraz platform e-commerce. Jurorzy osobiście testują produkty zgłoszone do badania i oceniają ich potencjał rynkowy.   

Co roku ocenie jurorów poddawanych jest kilkaset nowości. Na finałowym podium stają produkty, które są najlepiej rokującymi nowościami, zasługującymi na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku. Niejednokrotnie udział w projekcie otwiera firmom, markom i produktom drogę do współpracy z wiodącymi retailerami.

W tym roku jurorzy rankingu Perły Rynku Kosmetycznego przetestowali  produkty w 18 kategoriach. Natomiast w projekcie Perły Rynku FMCG oceniali produkty w 14 kategoriach.   

JURORZY Perły Rynku Kosmetycznego 2022

Rajmund Kula, Key Account Manager, Douglas Polska

Izabela Tomczak, Współwłaścicielka sieci, Polska sieć Drogerii Vica

Leszek Szwajcowski, Wiceprezes Zarządu, DP Drogerie Polskie

Joanna Mazur, Kierownik Sieci Partnerskiej Drogerii Koliber, Eurocash

Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer Notino

Marzena Gradecka, Dyrektor Zarządzający, Drogerie Jasmin

Krzysztof Szponder, Dyrektor Zarządzający, Dr. Max

Edyta Kresińska, Doradca Zarządu ds. marketingu, Drogerie Jawa

Bernadeta Ziemińska, Dyrektor Zarządzający, Sekret Urody

Ewa Nowicka, Dyrektor Handlowa, Drogerie Noel

Paweł Woch, Dyrektor Zarządzający, Drogerie Laboo

Anna Zarobkiewicz, Kierownik Kategorii Kosmetycznych, Dział Zakupów, Ziko Dermo,

Jacek Palec, Prezes Zarządu, Frisco.pl

Marcin Piątkiewicz, Dyrektor Handlowy, Frisco.pl

Marcin Mielniczuk, Dyrektor e-Commerce, eZebra

Piotr Maciejewski, Marketing Manager, Cosmedica

Maja Gronowska, Digital Marketing Specjalist, Kosmetolog, Minti Shop

Małgorzata Zielińska, Dyrektor działu zarządzania kategorią, Kontigo

Aleksandra Milczarek, Bussiness Development Manager, Perfumesco

Antonio Farincha, Dyrektor ds. Strategii Asortymentu, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Hebe

Piotr Piech, Dyrektor Handlowy, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Hebe

Paulina Baranowska, Category Beauty Skin care & Make-up, Primavera Parfum

Dagmara Gołek, Senior Beauty Category Owner, Allegro

Grazyna Tomala-Tylman, Dyrektor Marketingu i PR, Drogerie Natura

Mariusz Szymanowski, Prezes Zarządu, Grupa Nova

Jerzy Smoczyk, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Sklepów Nova – Grupa Nova

Justyna Szymani, Dyrektor działu rozwoju jakości, Jeronimo Martins Polska, Biedronka

Sylwia, Dul-Kowalska, Kierownik działu zakupów, Pigment

Ewa Domarecka, Negocjator Krajowy - drogeria, perfumeria, E. Leclerc

Paweł Kacner, Kierownik Zespołu Kupców, Gemini

JURORZY Perły Rynku FMCG 2022

Ryszard Jaśkowski, Prezes Zarządu, Społem

Jacek Palec, Prezes Zarządu, Frisco.pl

Marcin Piątkiewicz, Dyrektor Handlowy, Frisco.pl

Maciej Igliński, Prokurent – Dyrektor sieci, Sklep Polski

Marian Zych, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu, PSH Livio

Jacek Stachoń, Development Manager E.LECLERC, Scamark

Patrycja Sienkiewicz-Nowak, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, E. Leclerc, Galec

Tomasz Krysiak, Senior Digital Transformation Manager, Shell

Łukasz Kalisz, Dyrektor Biznesu Pozapaliwowego, Shell

Piotr Rajewski, Dyrektor Handlowy, Żabka Polska

Marcin Poniatowski, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu, Polska Sieć Handlowa Lewiatan

Sylwia Olechno, Dyrektor Generalny, Członek Zarządu, Grupa Chorten

Krzysztof Pakuła, Prezes Zarządu, Grupa Chorten

Joanna Kobylińska-Sandoval, Dyrektor Handlowy ds. Produktów Świeżych, Eurocash S.A., Delikatesy Centrum

Jacek Smoleń, Dyrektor Handlowy, Hitpol

Joanna Bytner, Dyrektor Wsparcia Sprzedaży, Marketingu i Rozwoju, Chata Polska

Wojciech Dziekanowski, Menager ds. rozwoju sieci, Mirabelka

Wiesław Skorupka, Prezes Zarządu, Sieć Sklepów Eden

Piotr Kondraciuk, Prezes Zarządu, Polski Koszyk

Tomasz Walkowiak, Członek Dyrekcji Handlowej Sieci Intermarche, Intermarché

Jan Wilk, Prezes Zarządu, Detal Polski

Jarosław Bieliński, Dyrektor Generalny, PHU Topaz

Jan Sałata, Dyrektor Generalny, Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep

Katarzyna Banach, Prezes Zarządu, Euro Polska Sieć Handlowa

Halina Smólska, Kierownik Zespołu ds. Zarządzania Kategoriami, Lotos Paliwa

Michał Ostaszewski, Business Unit Manager – Supermarket, Allegro

Krzysztof Dobczyński, Dyrektor Handlowy Produktów Świeżych, Carrefour Polska

Mirosław Wawryszczuk, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Stokrotka

Justyna Szymani, Dyrektor działu rozwoju jakości, Jeronimo Martins Polska, Biedronka

Marcin Bańka, Prezes Zarządu, PGZ Kupiec

Tomasz Syller, Członek Zarządu, Spar

Jarosław Brudnicki, Członek Zarządu, Dyrektor Zakupów, Polomarket

Piotr Pokrywka, Starszy Kupiec, Sklepy Avita

Magdalena Pajor, Dyrektor sieci franczyzowych, Groszek/Euro-Sklep

Beata Amerek, Category Manager, Maxi Zoo

Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK Specjał

Organizator rankingu Perły Rynku

Organizatorem rankingów Perły Rynku Kosmetycznego i Perły Rynku FMCG jest Wydawnictwo Gospodarcze – firma komunikacji B2B, działająca w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą branżowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz wydawanego w druku i e-prenumeracie  magazynu premium „Wiadomości Handlowe” dla profesjonalistów z branży retail i FMCG.

Wydawnictwo organizuje konferencje i wydarzenia, które są miejscem nawiązywania i podtrzymywania relacji biznesowych jak: Retail Trends czy Forum Branży Kosmetycznej. Jest także organizatorem badań rynkowych, które wskazują detalistom i konsumentom najlepsze nowości rynkowe. Oprócz Pereł Rynku są to także ranking „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów” oraz „Ulubiona Marka Polaków” oraz Drogeria Roku i Market Roku – wyłaniające najlepsze sieci handlowe na rynku kosmetycznym i FMCG  w kanałach online i offline.

Zobacz poprzednie edycje: 

Rozdaliśmy Perły Rynku Kosmetycznego, Perły Rynku FMCG i Perły Regionu 2020   

Perły Rynku Kosmetycznego 2019 i Perły Rynku FMCG 2019 rozdane - poznaj laureatów!

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.11.2025 13:39
Interparfums wzmacnia pozycję w segmencie perfum niszowych przez przejęcie Goutal i markę własną
alanharper via Morguefile

Interparfums wprowadza na rynek nową markę perfum – Solférino Paris, oddając hołd stolicy Francji i umacniając swoją pozycję w segmencie zapachów luksusowych. Nazwa marki nawiązuje do adresu historycznej siedziby firmy w Paryżu, a jej koncepcja łączy dziedzictwo architektoniczne, mistrzostwo kompozycji zapachowych i paryski esprit. Jak podkreśla Philippe Bénacin, prezes Interparfums, Solférino jest wyrazem ambicji firmy, by rozwijać się w segmencie perfum z najwyższej półki i budować długofalową obecność na rynku niszowym.

Równolegle z premierą Solférino Paris, Interparfums sfinalizował przejęcie marki Goutal od koreańskiej grupy Amorepacific. Choć, jak przyznał Bénacin, transakcja miała początkowo charakter oportunistyczny, wpisuje się ona w szerszą strategię firmy, zakładającą umocnienie portfela w kategorii perfum niszowych. Grupa posiada obecnie trzy silne marki w tym segmencie — Van Cleef & Arpels, Solférino Paris oraz Goutal — co pozwala jej zająć kluczową pozycję w dynamicznie rosnącym sektorze.

Według danych przedstawionych przez Bénacina w rozmowie z Premium Beauty News, rynek perfum niszowych rośnie w tempie około 15 proc. rocznie pod względem wartości i 7 proc. pod względem wolumenu, a średnie ceny sprzedaży są dwukrotnie wyższe niż w segmencie masowym. To trend, którego jeszcze dekadę temu nie przewidywano. Rosnąca grupa konsumentów poszukuje bowiem bardziej wyrafinowanych, unikatowych kompozycji zapachowych z historią i ograniczoną dostępnością. Taka ekskluzywność staje się nowym symbolem luksusu w perfumerii.

Interparfums planuje otwarcie od 200 do 300 butików na całym świecie, utrzymując selektywny model dystrybucji przypominający haute couture. Strategia zakłada, że zarówno Goutal, jak i Solférino Paris pozostaną markami premium, dostępnymi tylko w wybranych lokalizacjach i przestrzeniach handlowych, które podkreślą ich prestiż. W odróżnieniu od perfum masowych, ich obecność ma być nie tyle masowa, co kuratorska — ograniczona, lecz wysokiej jakości.

Jak podkreśla Bénacin, Interparfums nie uzależnia swoich decyzji od bieżących wahań gospodarczych. Projekt Solférino Paris powstał dwa lata temu, w sprzyjniejszych warunkach ekonomicznych, ale jego realizacja w 2025 roku dowodzi długofalowego podejścia firmy. Lata 2026 i 2027 mają przynieść kolejne strategiczne rozwinięcia, a nowa marka otwiera przed grupą zarówno nowe rynki, jak i nowe możliwości negocjacji przestrzeni ekspozycyjnych w domach towarowych. Jak zauważa Bénacin, „prawdziwym wyzwaniem jest dziś nie tylko zdobycie półki, ale odpowiedniej przestrzeni, która pozwoli zaprezentować charakter i kunszt naszych marek”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. listopad 2025 09:19