StoryEditor
Producenci
19.10.2022 00:00

Już dziś rozdamy Perły Rynku Kosmetycznego 2022!

Już dziś nagrodzimy najlepsze nowości w rankingu Perły Rynku Kosmetycznego 2022. To 16. edycja tego wyjątkowego projektu, w którym zwycięzców wyłaniają retailerzy – menedżerowie z najważniejszych sieci handlowych oraz e-sklepów i platform e-commerce, którzy osobiście testują produkty. Punktualnie o 11.00 w hotelu Courtyard Marriott rozpoczniemy wręczanie statuetek najlepszym nowościom kosmetycznym. Nagrodę Perły Rynku FMCG odbiorą natomiast firmy z sektora spożywczego.

Perły Rynku to ogólnopolski, niezależny plebiscyt branżowy, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości kosmetyczne, chemii gospodarczej, spożywcze oraz rozwiązania dla sklepów. Projekt składa się z dwóch równolegle przebiegających badań produktów kosmetycznych i FMCG. Oficjalna strona projektu www.perlyrynku.pl

Pierwsza edycja Pereł Rynku Kosmetycznego odbyła się w 2006 roku. Początkowo był to ranking konsumencki. Szybko jednak zmienił formę na ranking biznesowy, a jego formuła jest absolutnie wyjątkowa. Laureaci badania wyłaniani są przez profesjonalne jury, w którego składzie zasiadają menedżerowie z sieci drogeryjnych, aptecznych oraz platform e-commerce. Jurorzy osobiście testują produkty zgłoszone do badania i oceniają ich potencjał rynkowy.   

Co roku ocenie jurorów poddawanych jest kilkaset nowości. Na finałowym podium stają produkty, które są najlepiej rokującymi nowościami, zasługującymi na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku. Niejednokrotnie udział w projekcie otwiera firmom, markom i produktom drogę do współpracy z wiodącymi retailerami.

W tym roku jurorzy rankingu Perły Rynku Kosmetycznego przetestowali  produkty w 18 kategoriach. Natomiast w projekcie Perły Rynku FMCG oceniali produkty w 14 kategoriach.   

JURORZY Perły Rynku Kosmetycznego 2022

Rajmund Kula, Key Account Manager, Douglas Polska

Izabela Tomczak, Współwłaścicielka sieci, Polska sieć Drogerii Vica

Leszek Szwajcowski, Wiceprezes Zarządu, DP Drogerie Polskie

Joanna Mazur, Kierownik Sieci Partnerskiej Drogerii Koliber, Eurocash

Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer Notino

Marzena Gradecka, Dyrektor Zarządzający, Drogerie Jasmin

Krzysztof Szponder, Dyrektor Zarządzający, Dr. Max

Edyta Kresińska, Doradca Zarządu ds. marketingu, Drogerie Jawa

Bernadeta Ziemińska, Dyrektor Zarządzający, Sekret Urody

Ewa Nowicka, Dyrektor Handlowa, Drogerie Noel

Paweł Woch, Dyrektor Zarządzający, Drogerie Laboo

Anna Zarobkiewicz, Kierownik Kategorii Kosmetycznych, Dział Zakupów, Ziko Dermo,

Jacek Palec, Prezes Zarządu, Frisco.pl

Marcin Piątkiewicz, Dyrektor Handlowy, Frisco.pl

Marcin Mielniczuk, Dyrektor e-Commerce, eZebra

Piotr Maciejewski, Marketing Manager, Cosmedica

Maja Gronowska, Digital Marketing Specjalist, Kosmetolog, Minti Shop

Małgorzata Zielińska, Dyrektor działu zarządzania kategorią, Kontigo

Aleksandra Milczarek, Bussiness Development Manager, Perfumesco

Antonio Farincha, Dyrektor ds. Strategii Asortymentu, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Hebe

Piotr Piech, Dyrektor Handlowy, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Hebe

Paulina Baranowska, Category Beauty Skin care & Make-up, Primavera Parfum

Dagmara Gołek, Senior Beauty Category Owner, Allegro

Grazyna Tomala-Tylman, Dyrektor Marketingu i PR, Drogerie Natura

Mariusz Szymanowski, Prezes Zarządu, Grupa Nova

Jerzy Smoczyk, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Sklepów Nova – Grupa Nova

Justyna Szymani, Dyrektor działu rozwoju jakości, Jeronimo Martins Polska, Biedronka

Sylwia, Dul-Kowalska, Kierownik działu zakupów, Pigment

Ewa Domarecka, Negocjator Krajowy - drogeria, perfumeria, E. Leclerc

Paweł Kacner, Kierownik Zespołu Kupców, Gemini

JURORZY Perły Rynku FMCG 2022

Ryszard Jaśkowski, Prezes Zarządu, Społem

Jacek Palec, Prezes Zarządu, Frisco.pl

Marcin Piątkiewicz, Dyrektor Handlowy, Frisco.pl

Maciej Igliński, Prokurent – Dyrektor sieci, Sklep Polski

Marian Zych, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu, PSH Livio

Jacek Stachoń, Development Manager E.LECLERC, Scamark

Patrycja Sienkiewicz-Nowak, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, E. Leclerc, Galec

Tomasz Krysiak, Senior Digital Transformation Manager, Shell

Łukasz Kalisz, Dyrektor Biznesu Pozapaliwowego, Shell

Piotr Rajewski, Dyrektor Handlowy, Żabka Polska

Marcin Poniatowski, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu, Polska Sieć Handlowa Lewiatan

Sylwia Olechno, Dyrektor Generalny, Członek Zarządu, Grupa Chorten

Krzysztof Pakuła, Prezes Zarządu, Grupa Chorten

Joanna Kobylińska-Sandoval, Dyrektor Handlowy ds. Produktów Świeżych, Eurocash S.A., Delikatesy Centrum

Jacek Smoleń, Dyrektor Handlowy, Hitpol

Joanna Bytner, Dyrektor Wsparcia Sprzedaży, Marketingu i Rozwoju, Chata Polska

Wojciech Dziekanowski, Menager ds. rozwoju sieci, Mirabelka

Wiesław Skorupka, Prezes Zarządu, Sieć Sklepów Eden

Piotr Kondraciuk, Prezes Zarządu, Polski Koszyk

Tomasz Walkowiak, Członek Dyrekcji Handlowej Sieci Intermarche, Intermarché

Jan Wilk, Prezes Zarządu, Detal Polski

Jarosław Bieliński, Dyrektor Generalny, PHU Topaz

Jan Sałata, Dyrektor Generalny, Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep

Katarzyna Banach, Prezes Zarządu, Euro Polska Sieć Handlowa

Halina Smólska, Kierownik Zespołu ds. Zarządzania Kategoriami, Lotos Paliwa

Michał Ostaszewski, Business Unit Manager – Supermarket, Allegro

Krzysztof Dobczyński, Dyrektor Handlowy Produktów Świeżych, Carrefour Polska

Mirosław Wawryszczuk, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Stokrotka

Justyna Szymani, Dyrektor działu rozwoju jakości, Jeronimo Martins Polska, Biedronka

Marcin Bańka, Prezes Zarządu, PGZ Kupiec

Tomasz Syller, Członek Zarządu, Spar

Jarosław Brudnicki, Członek Zarządu, Dyrektor Zakupów, Polomarket

Piotr Pokrywka, Starszy Kupiec, Sklepy Avita

Magdalena Pajor, Dyrektor sieci franczyzowych, Groszek/Euro-Sklep

Beata Amerek, Category Manager, Maxi Zoo

Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK Specjał

Organizator rankingu Perły Rynku

Organizatorem rankingów Perły Rynku Kosmetycznego i Perły Rynku FMCG jest Wydawnictwo Gospodarcze – firma komunikacji B2B, działająca w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą branżowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz wydawanego w druku i e-prenumeracie  magazynu premium „Wiadomości Handlowe” dla profesjonalistów z branży retail i FMCG.

Wydawnictwo organizuje konferencje i wydarzenia, które są miejscem nawiązywania i podtrzymywania relacji biznesowych jak: Retail Trends czy Forum Branży Kosmetycznej. Jest także organizatorem badań rynkowych, które wskazują detalistom i konsumentom najlepsze nowości rynkowe. Oprócz Pereł Rynku są to także ranking „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów” oraz „Ulubiona Marka Polaków” oraz Drogeria Roku i Market Roku – wyłaniające najlepsze sieci handlowe na rynku kosmetycznym i FMCG  w kanałach online i offline.

Zobacz poprzednie edycje: 

Rozdaliśmy Perły Rynku Kosmetycznego, Perły Rynku FMCG i Perły Regionu 2020   

Perły Rynku Kosmetycznego 2019 i Perły Rynku FMCG 2019 rozdane - poznaj laureatów!

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.07.2025 10:00
Henkel zamyka zakład w Raciborzu – pracę straci 159 osób
Fabryka w Raciborzu została zamknięta.HJBC

Zakład produkcyjny koncernu Henkel w Raciborzu, w którym powstają popularne marki takie jak Persil i Silan, zostanie definitywnie zamknięty w listopadzie 2025 roku. Tymczasowo wstrzymano produkcję, a w najbliższych dniach rozpoczną się rozmowy dotyczące warunków rozstania z załogą. Łącznie zatrudnienie straci 159 osób. Proces negocjacji ze związkami zawodowymi ma potrwać do połowy lipca.

Według informacji portalu nowiny.pl, decyzję o zamknięciu zakładu zakomunikowano pracownikom 24 czerwca, podczas spotkania z władzami fabryki i przedstawicielami centrali firmy z Warszawy. Spotkanie odbyło się w godzinach porannych, po wcześniejszym wstrzymaniu prac. Jak relacjonują pracownicy portalowi Wiadomości Handlowe, tuż po ogłoszeniu decyzji kazano im opuścić teren zakładu. Od kolejnego dnia rozpoczęły się rozmowy indywidualne dotyczące warunków odpraw.

W oficjalnym komunikacie Henkel tłumaczy, że zamknięcie zakładu jest częścią szerszej transformacji działu Henkel Consumer Brands oraz procesu optymalizacji sieci produkcyjnej w Europie. Firma wskazuje na zmieniające się potrzeby konsumentów i konieczność dostosowania oferty jako główne przyczyny decyzji. Te czynniki – jak podkreśla Henkel – bezpośrednio wpłynęły na rentowność i funkcjonowanie raciborskiej fabryki.

Zwolnienia obejmą wszystkich 159 pracowników zakładu. Według deklaracji firmy, pracownicy mają otrzymać odprawy oraz dodatkowe świadczenia przewyższające standardy określone w polskim prawie pracy. Henkel zapowiada również wsparcie w poszukiwaniu nowego zatrudnienia dla byłych pracowników, choć szczegóły programu pomocowego nie zostały jeszcze ujawnione.

Produkcja w zakładzie ma zostać wznowiona jedynie na krótki czas – po zakończeniu rozmów z załogą – by umożliwić wygaszenie działalności. W pełni zakończy się ona w listopadzie 2025 roku. Fabryka w Raciborzu przez lata odpowiadała za produkcję znanych na całym świecie środków czystości i detergentów.

Henkel to niemiecki koncern chemiczny i kosmetyczny założony w 1876 roku w Düsseldorfie. Jest właścicielem marek takich jak Persil, Silan, Schwarzkopf, Syoss, Somat i Bref. Firma zatrudnia na całym świecie około 50 tys. pracowników i prowadzi działalność w ponad 75 krajach. Zamknięcie polskiej fabryki wpisuje się w strategię redukcji kosztów i dostosowywania produkcji do zmieniającego się rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.07.2025 10:28
Nowe centrum Symrise SFA Neroli w Saint-Cézaire-sur-Siagne zwiększa moce produkcyjne
Nowe centrum Symrise ma być usprawieniem łańcucha produkcji.Mieke Meintjes

Nowo otwarty kampus Société Française d’Aromatiques (SFA) Neroli zajmuje powierzchnię 10 000 m² w Saint-Cézaire-sur-Siagne, w sercu regionu Grasse. Inwestycja grupy Symrise konsoliduje działalność trzech wcześniej odrębnych firm: SFA Romani, Créations & Parfums oraz Floressence, które formalnie połączono pod marką SFA Neroli.

Na terenie kampusu pracować będą perfumiarze, zespoły badawczo-rozwojowe oraz personel łańcucha dostaw. Dzięki temu Symrise spodziewa się zwiększyć wydajność produkcji oraz skrócić czas opracowywania kompozycji zapachowych, obsługując zarówno klientów regionalnych, jak i międzynarodowych.

Lokalizacja w pobliżu Grasse – kolebki francuskiej perfumerii – zapewnia bezpośredni dostęp do upraw naturalnych surowców aromatycznych. Zakład ma wspierać długoterminowe partnerstwa z lokalnymi plantatorami oraz integrować tradycyjne metody rzemieślnicze z nowoczesnymi procesami przemysłowymi. Symrise podkreśla, że obiekt będzie ściśle współpracował z Maison Lautier 1795 i biblioteką baz zapachowych Delaire 1876.

Otwarcie w Saint-Cézaire-sur-Siagne wpisuje się w strategię wzmocnienia obecności Symrise w południowej Francji i zwiększenia skali produkcji kompozycji zapachowych pochodzących z lokalnych, zrównoważonych źródeł. Firma deklaruje, że nowy zakład znacząco podniesie jej potencjał kreatywny i techniczny, umożliwiając szybsze dostarczanie gotowych produktów na rynek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. lipiec 2025 11:05