StoryEditor
Producenci
25.03.2019 00:00

Kaufland promuje start-upy i wprowadza na półki... wielorazowe podpaski

W ramach akcji "Startup by Kaufland" znana sieć hipermarketów wprowadza na półki niszowe marki, w tym z kategorii kosmetyczno-chemicznych. W najnowszej gazetce Kauflandu znalazły się organiczne środki czystości, bambusowe szczoteczki do zębów, a także wielorazowe podpaski, do tej pory znane głównie w przestrzeni internetowej zwolenniczkom rozwiązań zero waste.

„Marki na start! Obserwujemy, wybieramy i wspieramy młode, dynamicznie rozwijające się firmy, czyli wschodzące gwiazdy rynku. Wprowadzamy do naszych marketów ich interesujące i innowacyjne produkty, które z pewnością przypadną Ci do gustu i… wylądują na Twojej liście zakupów” – tak sieć Kaufland zapowiada akcję, w której promuje innowacyjne, niszowe marki. 

Wśród start-upowych projektów w gazetce Kauflandu pojawiły się również marki z sekcji beauty i higieny, utrzymane w trendach eko i zero waste. 

Ciekawą marką jest Loffme polskiego producenta – spółki Armazo. To wielorazowe podpaski i wkładki, waciki i ręczniki do demakijażu, a nawet ręczniki fitness. Produkty wykonane są ze specjalnego materiału – jest on cienki, lekki, niepylny, nie przepuszcza roztoczy, blokuje rozwój bakterii. Jest bardzo chłonny, a zarazem szybko schnie. Może być stosowany przez osoby z alergiami skórnymi, trądzikiem, a nawet chorującymi na atopowe zapalenie skóry (AZS). Pojawienie się produktów Loffme w Kauflandzie wywołało niemałe poruszenie wśród zwolenników wielorazowych artykułów higienicznych i propagatorów trendów zero waste, ponieważ wielorazowe podpaski były do tej pory produktem niszowym i znanym głównie w przestrzeni internetowej. 

Kolejną marką jest Hydrophil specjalizująca się w akcesoriach do higieny jamy ustnej i ciała z materiałów ekologicznych i nadających się do recyklingu. Do gazetki Kauflanda trafiły patyczki higieniczne i szczoteczki do zębów  wykonane z bambusa. 

Sansin to organiczne żele do prania, płyny do płukania tkanin i płyny do naczyń. „Używamy tylko plastiku nadającego się do recyklingu – PET i HDPE, naturalnych składników z roślin tylko ze zrównoważonych źródeł, organicznych surowców i środków powierzchniowo czynnych, naturalnych dodatków i naturalnych perfum” – tak firma pisze o swoich produktach.  

Mill Clean to znana już dobrze marka polskiej firmy Madonis należącej do Grupy Agrecol Corporation. W portfolio Marki Mill Clean, które producent nazywa kosmetykami dla domu znajdują się balsamy do mycia i pielęgnacji domu, balsamy specjalistyczne oraz płyny do mycia szyb i luster. Wśród nich znajduje się lina eco, a w niej produkty zawierające 94 proc. składników naturalnych i w 100 proc. biodegradowalne. O producencie marki Mill Clean czytaj więcej: Jerzy Klimczak, Madonis: Rynek kosmetyków ciągle akceptuje nowości

Kaufland to sieć hipermarketów. W całej Europie posiada około 1200 sklepów i zatrudnia niemal 150 tys. pracowników. W Polsce sieć posiada obecnie 212 marketów i zatrudnia ok. 15 tys. pracowników.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.09.2025 15:38
Lush zamyka sklepy w Wielkiej Brytanii w geście solidarności z Gazą
Brytyjska marka kosmetyków w geście solidarności zamknęła sklepy.Lush

3 września 2025 roku wszystkie sklepy Lush w Wielkiej Brytanii, a także fabryki i strona internetowa marki, zostały zamknięte na jeden dzień. Firma w ten sposób wyraziła solidarność z mieszkańcami Gazy, gdzie według Lush miliony ludzi cierpią głód, a dostęp do pomocy humanitarnej jest blokowany. W witrynach sklepów pojawiło się hasło „STOP STARVING GAZA – WE ARE CLOSED IN SOLIDARITY”.

Dla marki, która prowadzi działalność w ponad 50 krajach i której fundamentem jest obsługa klienta, decyzja o wstrzymaniu sprzedaży oznaczała realne straty finansowe. Zamknięcie oznaczało nie tylko brak jednodniowych przychodów, ale także utratę wpływów podatkowych przez budżet państwa. Jak podkreśla firma, gest ten miał również na celu zwrócenie uwagi rządu brytyjskiego na potrzebę pilnych działań w zakresie pomocy humanitarnej i zakończenia sprzedaży broni do regionu objętego konfliktem.

" allowfullscreen="allowfullscreen">

Z inicjatywą solidarnościową powiązano również powrót do sprzedaży fundraisingowego mydła Watermelon Slice. Produkt ten wcześniej okazał się największym sukcesem Lush w historii działań charytatywnych – zebrane środki wspierały zdrowie psychiczne dzieci w Palestynie. Teraz dochód z ponownej sprzedaży mydła ma być przeznaczony na wsparcie medyczne, w tym finansowanie protez dla dzieci i dorosłych poszkodowanych w Gazie.

image

Lush wspomoże charytatywnie dzieci w oblężonej Gazie

Choć akcja rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii, skąd wywodzi się marka, Lush zaznacza, że podobne inicjatywy mogą pojawić się również w innych krajach, w których prowadzi działalność. Globalna sieć firmy obejmuje ponad 50 rynków, a wśród pracowników i klientów dostrzegalne jest silne poparcie dla działań solidarnościowych wobec Palestyny.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.09.2025 14:03
Pieluszki... motywacyjne? Dada aktywizuje rodziców w specjalnej akcji
Motywacja może się przydać zwłaszcza przy przewijaniu o 3 rano.Dada

Ponad 10 000 zgłoszeń wpłynęło w specjalnym konkursie zorganizowanym z okazji 25-lecia marki Dada. Zadaniem rodziców było stworzenie haseł, które mają rozbawić lub podnieść na duchu innych rodziców w codziennych obowiązkach, takich jak przewijanie czy usypianie dzieci. Spośród tak dużej liczby prac jury wyłoniło finałową dwunastkę zwycięskich propozycji. Wcześniej marka sama zaprezentowała kilka zabawnych haseł nadrukowanych na pieluszkach, aby zainspirować uczestników do udziału w zabawie.

Według Alicji Siarkowskiej, starszej menedżerki ds. marketingu w sieci Biedronka, nadesłane propozycje pokazały, że rodzice mają duży dystans do siebie i potrzebują wsparcia w trudach codziennego życia z dziećmi. Niektóre hasła były wzruszające, inne wyjątkowo zabawne, co sprawiło, że wybór finałowych prac był dużym wyzwaniem. Marka nie ujawnia jednak, jakie dokładnie hasła znalazły się na pieluszkach – ich odkrywanie przypomina loterię, w której nagrodą jest pozytywny komunikat potrafiący poprawić humor nawet po kilku nieprzespanych nocach.

Limitowana edycja pieluszek Dada Extra Care z nadrukami motywacyjnych haseł trafiła do sprzedaży jako część obchodów jubileuszu marki. Pieluszki dostępne są w rozmiarach od 1 do 6 w sklepach sieci Biedronka. W najbliższych dniach mają pojawić się również w promocji cenowej, co ma dodatkowo zachęcić rodziców do sięgnięcia po tę wyjątkową odsłonę produktu.

Dada od 25 lat towarzyszy rodzicom w opiece nad dziećmi i jest najchętniej wybieraną marką pieluszek w Polsce – potwierdzają to badania Ontex za YouGov CP Poland, Panel Gospodarstw Domowych. Produkty Dada powstają we współpracy z Instytutem Matki i Dziecka, co gwarantuje ich bezpieczeństwo, delikatność i zgodność z potrzebami najmłodszych. W jubileuszowej edycji pieluszek marka postawiła nie tylko na innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale także na drobne gesty wsparcia i solidarności między rodzicami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. wrzesień 2025 00:12