StoryEditor
Producenci
27.05.2021 00:00

Które marki własne Lidla wyprodukowali polscy producenci?

Klienci Lidla sprawdzą, które marki własne Lidla zostały wyprodukowane przez polskich producentów. Od dziś, 27 maja, mogą skorzystać z nowej wersji aplikacji Pola umożliwiającej weryfikację kraju pochodzenia produktu. 

Klienci Lidla otrzymali  możliwość weryfikacji kraju pochodzenia produktów marek własnych Lidl Polska dzięki aplikacji Pola, która pomaga odnaleźć polskie artykuły na sklepowych półkach i wspierać rodzimych producentów.

Pola to aplikacja mobilna, która po zeskanowaniu kodu kreskowego informuje, czy dany produkt został wyprodukowany w Polsce i jak wygląda struktura kapitału producenta. Każda firma oceniania jest w 100 pkt skali. Na tej podstawie konsumenci mogą realnie wspierać polskich producentów i promować polskie produkty. Celem korzystania z programu ma być wsparcie polskiej gospodarki. Pola powstała po to, aby pomóc w podjęciu świadomej decyzji zakupowej. Dostarcza niezbędnych informacji, ale nie sugeruje wyboru. Jej wydawcą jest Klub Jagielloński. 

Od 27 maja dostępna będzie nowa wersja aplikacji, która pozwoli na zweryfikowanie marek własnych sieci Lidl. Do tej pory, aplikację pobrano ponad 750 tys. razy, zeskanowano nią ponad 9 milionów produktów, a w jej bazie znajduje się ponad 3 tys. zweryfikowanych firm. Kod źródłowy aplikacji i całość prac programistycznych są publicznie dostępne na serwisie Git Hub.

W sieci Lidl Polska sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu firmy. W ofercie sieci jest aż kilkaset produktów z oznaczeniem „Produkt polski”, symbolem opracowanym przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Lidl współpracuje z krajowymi dostawcami nie tylko produktów spożywczych, ale również przemysłowych, kosmetycznych i chemii domowej. Marki własne dla Lidla w kategorii kosmetycznej produkowała m.in. firma Torf Corporation, natomiast w kategorii środków czystości – firma PCC Kosmet.

Dotychczas w ofercie Lidla pojawiły się m.in. akcesoria kuchenne od polskiej firmy Browin, dekoracje świąteczne od krajowego dostawcy Goliat, książki od dystrybutora Ruch, gry planszowe marki Granna czy asortyment szkolny od polskich producentów Beniamin i Paso, galanteria skórzana Wittchen, sztućce Gerlach, porcelana Maria Teresa wyprodukowana przez polską firmę Chodzież, maski ochronne wielokrotnego użytku od polskiego producenta tekstyliów Adrian, a także jednorazowe maski od polskiego dostawcy AP Property.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.11.2025 10:50
Katarzyna Paciorkowska i Jarosław Brzozowski dołączają do zespołu Floslek
Stanowisko marketing managera w firmie Floslek obejmuje Katarzyna Paciorkowska, od ponad 15 lat związana z branżą beautymat.pras.

Floslek, polska marka dermokosmetyczna z ponad 30-letnim doświadczeniem, wchodzi w nowy etap rozwoju. Do zespołu dołączyły dwie osoby, które wzmocnią działania w obszarze sprzedaży i marketingu. Są to Jarosław Brzozowski - nowy dyrektor sprzedaży w firmie, a także Katarzyna Paciorkowska, obejmująca stanowisko marketing managera.

Wzmocnienie kompetencji w sprzedaży

Jarosław Brzozowski, nowy dyrektor sprzedaży Floslek, będzie odpowiadał za rozwój sprzedaży w Polsce oraz współpracę z kluczowymi partnerami handlowymi.

Wspólnie z zespołem chcemy budować jeszcze bliższe relacje z partnerami handlowymi i konsekwentnie rozwijać potencjał marki Floslek w nowoczesnych kanałach sprzedaży – podkreśla Jarosław Brzozowski. Jest on od ponad 20 lat związany z branżą kosmetyczną i farmaceutyczną, odpowiadał za sprzedaż i strategię rozwoju wielu polskich marek, m.in. Soraya, Dermika, Salvequick, Bio-Oil, Natura Siberica, Organic Shop, Janda czy Rosa Impex.

image
Jarosław Brzozowski - nowy dyrektor sprzedaży Floslek
mat.pras.

W Spółce Floslek odpowiada za przygotowanie i wdrożenie nowej strategii sprzedażowej i cenowej w poszczególnych kanałach dystrybucji – w pełnej synergii z nowoczesnym wymiarem marketingowym produktów.

Nowoczesny marketing z emocją

Stanowisko marketing managera zajmie Katarzyna Paciorkowska, od ponad 15 lat związana z branżą beauty. Ma ona na swoim koncie ma liczne sukcesy w kreacji, wdrożeniach i rozwoju marek z segmentów: makijaż, pielęgnacja skóry i włosów oraz perfumeria. Odpowiadała za strategie marketingowe i komunikację 360° w firmach Verona Products Professional oraz Tenex. Jest też twórczynią start up’u Yolyn, zrealizowanego kompleksowo od pomysłu do odsprzedaży.

WSspółce Floslek zajmie się strategią komunikacji, trade marketingiem oraz wdrażaniem nowoczesnych i angażujących działań wspierających sprzedaż i wizerunek brandów w duchu new Floslek – marki nowoczesnej, otwartej i bliskiej konsumentom.

Chcemy, by Floslek był postrzegany nie tylko jako ekspert w dziedzinie dermokosmetyków, ale również jako brand nowoczesny, inspirujący i autentyczny. Naszym celem jest połączenie naukowej rzetelności z emocjonalnym, angażującym językiem komunikacji. To dla nas moment nowego otwarcia – mówi Katarzyna Paciorkowska.

Floslek z nową energią

Wzmocnienie działów sprzedaży i marketingu to element szerszej transformacji, jaką przechodzi Spółka Floslek. Firma stawia na nowoczesną komunikację, digitalowe formaty, współpracę z influencerami oraz rozbudowę oferty produktowej dopasowanej do współczesnych potrzeb konsumentów.

Floslek to marka z silnym DNA i ogromnym zaufaniem klientów. Teraz czas na jej nowy rozdział, łączący doświadczenie z nową energią i świeżym spojrzeniem – podsumowuje Katarzyna Furmanek, Prezes Zarządu Floslek Sp. z o.o.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.11.2025 10:28
Marka odzieży sportowej zadebiutuje z kolekcją zapachów
Silne dziedzictwo Champion i jego kulturowe znaczenie czynią go solidnym partnerem dla Revlon – mówi Michelle Peluso, CEO RevlonRevlon mat.pras.

Koncern Revlon podpisał globalną umowę licencyjną na perfumy z Champion – kultową amerykańską marką odzieży sportowej, należącą do Authentic Brands Group (ABG). Umowa obejmuje wprowadzenie na rynek pierwszej w historii kolekcji zapachów, wydanej pod marką Champion. Produkty mają trafić na rynek w 2027 roku.

Planowana kolekcja zapachów ma nawiązywać do charakterystycznego ducha marki Champion – odważnego, pewnego siebie i bezkompromisowo oryginalnego i będzie obejmować wyraziste zapachy dla mężczyzn i kobiet, inspirowane dziedzictwem marki oraz nowoczesną estetyką. Więcej szczegółów będzie ujawnianych w nadchodzących miesiącach.

Partnerstwo z Revlon jest naturalnym przedłużeniem ewolucji Champion – komentuje Jarrod Weber, globalny prezes ds. sportu i stylu życia w Authentic Brands Group. – W miarę jak rozszerzamy naszą obecność w modzie i lifestyle’u, zapachy stają się kolejnym obszarem naszego zainteresowania. Revlon, wieloletni, zaufany i sprawdzony partner Authentic, ma wyjątkową pozycję, aby pomóc nam stworzyć sensoryczne doznania, które rezonują z naszą globalną publicznością – dodaje prezes.

Partnerstwo jest zgodne z celem Revlon, jakim jest ożywienie działalności perfumeryjnej poprzez zbudowanie portfolio zapachów inspirowanych stylem życia, które trafia do współczesnych konsumentów.

Silne dziedzictwo Champion i jego kulturowe znaczenie czynią go solidnym partnerem dla Revlon – dodaje Michelle Peluso, CEO Revlon. – Z radością witamy Champion w naszym portfolio marek w tym kluczowym momencie zarówno dla Champion, jak i Revlon. Koncentrując się na dotarciu do kolejnego pokolenia, z radością wnosimy energię Champion do świata zapachów, co stanowi kolejny krok w odrodzeniu Revlon – podkreśla Peluso.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 12:36