StoryEditor
Producenci
29.11.2023 11:51

Bielenda przejmuje Torf Corporation i markę Tołpa!

Kosmetyki Tołpa na półce w Rossmannie. Teraz będą należały do portfiolio Bielendy / archiwum redakcji
Bielenda Kosmetyki Naturalne przejmie 100 proc. pakiet udziałów polskiego producenta kosmetyków Torf Corporation, właściciela marki Tołpa oraz ON. Transakcję realizuje Innova Capital. Sprzedającym większościowy pakiet udziałów jest Resource Partners. Przejęcie wymaga zgody Prezesa UOKiK.

Bielenda Kosmetyki Naturalne przejmie polskiego producenta kosmetyków Torf Corporation, właściciela marki Tołpa oraz ON – poinformowała spółka. To kolejna transakcja Bielendy potwierdzająca zapowiadany rozwój firmy przez przejęcia. 

 

Nowe kategorie w portfolio Bielendy

 

Dzięki włączeniu do swojego portfela Torf Corporation, spółka zwiększy swoją konkurencyjność wśród producentów kosmetyków w Polsce. Transakcja pozwoli również firmie wejść w atrakcyjny i perspektywiczny segment preparatów do higieny jamy ustnej – czytamy w komunikacie. 

Tołpa to marka o ugruntowanej pozycji i rozpoznawalności. Cenię jej naukowy, długoletni rodowód oraz po-dejście do tworzenia kosmetyków, które oparte jest na wykorzystaniu właściwości polskiego torfu i borowi-ny. Przejęcie Torf Corporation podniesie komplementarność naszej oferty, a także zwiększy naszą różnorodność asortymentu oraz wachlarz cenowy produktów. Jestem przekonany, że akwizycja marki Tołpa i ON oraz ich potencjał do dalszego rozwoju pod skrzydłami Grupy Bielenda, przyczynią się do wzrostu wartości firmy oraz jej konkurencyjności, zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym

– podwiedział Marek Bielenda, prezes zarządu Bielenda Kosmetyki Naturalne.

Transakcję realizuje fundusz private equity Innova Capital.

Akwizycja marki Tołpa to kolejny krok w realizacji przez Innova Capital strategii rozwoju Grupy Bielenda. Cieszymy się z możliwości dalszego rozwijania marki Tołpa we wszystkich kategoriach produktowych objętych działalnością Grupy Bielenda 

– skomentował Leszek Muzyczyszyn, senior partner w Innova Capital.  

Sprzedającym większościowy pakiet udziałów Torf Corporation jest fundusz Resource Partners, który od 2017 r. ma większościowe udziały w firmie. 

Wierzymy, że przekazanie Torf Corporation pod skrzydła inwestora branżowego da spółce kolejny impuls do dalszego wzrostu. Wysokiej jakości produkty i szeroka baza klientów są doskonałą podstawą dla przyszłego rozwoju spółki

– stwierdziła Małgorzata Bobrowska, współzałożycielka i partner zarządzająca Resource Partners. 

Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Bielenda Kosmetyki Naturalne rozwój przez przejęcia

 

Bielenda Kosmetyki Naturalne to polska firma założona w 1990 r., specjalizująca się w kosmetykach pielęgnacyjnych. Od 2020 roku inwestorem i partnerem strategicznym firmy jest Innova Capital.

Czytaj: Fundusz Innova Capital przejmuje udziały w firmie Bielenda Kosmetyki Naturalne

Bielenda sukcesywnie powiększa portfolio poprzez rozwój swojego portfolio oraz poprzez przejęcia.Krakowska firma samodzielnie zrealizowała w 2019 r. przejęcie marki Body Boom od firmy Xrocket.

Czytaj: Firma Bielenda przejęła markę Body Boom

Następnie, już z udziałem Innova Capital przejęła w listopadzie 2020 r. marki Dermika, Soraya od Orkla Group

Czytaj: Bielenda przejmuje marki Soraya i Dermika

oraz w grudniu 2021 r. firmę She Cosmetics z markami She Hand, She Foot oraz Man Foot

Czytaj: Bielenda przejmuje She Cosmetics

 

Oferta Bielenda Kosmetyki Naturalne obejmuje obecnie kilkaset produktów z kilkudziesięciu kategorii pielęgnacyjnych. Są one dostępne w Polsce oraz w niemal 60 krajach świata, na pięciu kontynentach. Firma posiada własne laboratoria badawczo-rozwojowe oraz nowoczesne fabryki. Do Grupy Bielenda należą takie marki, jak: Bielenda, Bielenda Professional, BodyBoom, FaceBoom i BabyBoom oraz Bielenda Professional Supremelab, Soraya i Dermika, a także SheHand, SheFoot i ManFoot oraz SheCare i SkinArté. Wszystkie jej produkty dostępne są w drogeriach i sieciach handlowych, a także online.

O Torf Corporation

Torf Corporation to firma założona w 1989 roku. Jest właścicielką marki tołpa, która tworzy kosmetyki oparte na połączeniu dwóch substancji aktywnych – ekstraktu z torfu i borowiny. Jej portfolio składa się z produktów dla kobiet i mężczyzn, które przeznaczone są do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Do grupy należą również dwie marki produktów do higieny jamy ustnej – past do zębów ON i płynów do ust dentica by tołpa. Produkty firmy są dostępne w drogeriach oraz w innych sieciach szerokiej dystrybucji, a także online. W 2017 roku pakiet większościowy akcji Torf Corporation nabył Resource Partners, niezależny inwestor private equity działający w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. 

O Innova Capital

Innova Capital jest niezależnym doradcą private equity działającym w Polsce i inwestującym w wykupy większościowe średniej wielkości spółek prowadzących działalność w Europie Środkowo-Wschodniej. Od momentu założenia w 1994r., Innova Capital zainwestowała 1,2 miliarda euro w prawie 70 spółek zlokalizowanych w 10 krajach regionu. Innova została uznana przez Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych (PSIK) za Firmę Zarządzającą Roku 2023. 

O Resource Partners

Resource Partners to niezależny inwestor private equity założony w 2009 r. Jak dotąd, fundusze Resource Partners zainwestowały kwotę ponad 300 mln EUR w rozwój kilkunastu firm średniej wielkości w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Resource Partners inwestuje w szybko rozwijające się firmy z doświadczoną kadrą zarządzającą, które wspomaga swoim doświadczeniem.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 14:33
P&G sygnalizuje głęboki spadek sprzedaży kategorii w USA przed okresem świątecznym
Katherine Welles

Procter & Gamble ostrzega, że sprzedaż w kluczowych kategoriach, w których firma konkuruje na rynku amerykańskim, znacząco spadła w październiku i według najnowszych szacunków powtórzy ten trend również w listopadzie. Dane te wskazują na wyraźne osłabienie wydatków konsumenckich w okresie poprzedzającym sezon świąteczny, który zwykle wzmacnia wyniki branży FMCG.

Podczas konferencji Morgan Stanley dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, poinformował, że sprzedaż kategorii w USA obniżyła się zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości. Podkreślił, że jest to „najbardziej zmienny” rynek, z jakim firma miała do czynienia od lat. Do głównych czynników osłabienia zaliczył większą ostrożność konsumentów, zaostrzenie konkurencji oraz niespodziewane czynniki makroekonomiczne.

Schulten wskazał zwłaszcza na skutki czasowego wstrzymania pracy administracji federalnej oraz zakłócenia w działaniu programu SNAP, który wspiera miliony gospodarstw domowych o niższych dochodach. Według P&G czynniki te przełożyły się na ograniczoną skłonność Amerykanów do zakupów produktów codziennego użytku. Firma prognozuje, że największe obciążenie pojawi się w bieżącym kwartale, choć wpływ na wyniki całego roku powinien być łagodniejszy.

Po ujawnieniu danych akcje P&G oraz kilku innych dużych spółek z sektora FMCG odnotowały spadki, co odzwierciedla rosnącą niepewność inwestorów wobec popytu na produkty rynku masowego. Jednocześnie Schulten potwierdził, że firma pozostaje zainteresowana przejęciami typu bolt-on. Za przykład udanej transakcji wskazał markę Native, a wśród priorytetów wymienił dalsze skalowanie mniejszych marek z segmentu zdrowia i urody o przychodach na poziomie 50–150 mln dolarów.

Aktualizacja P&G podkreśla narastającą presję na poziomie całych kategorii w amerykańskim rynku masowym, szczególnie w segmencie beauty, personal care i produktów gospodarstwa domowego. W obliczu słabnącej siły nabywczej konsumentów firmy działające w modelu wartościowym muszą liczyć się z bardziej wymagającym otoczeniem popytowym w najbliższych miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 04:08