StoryEditor
Producenci
09.12.2022 00:00

L’Oréal nawiązał współpracę z Sainsbury’s. Sieć zaoferuje konsultacje w zakresie pielęgnacji skóry wspomagane AI

Grupa L’Oréal nawiązała współpracę z brytyjską siecią Sainsbury’s. Pracownicy ponad 100 hipermarketów otrzymali iPady wyposażone w technologię sztucznej inteligencji. Przy ich pomocy będą oferować spersonalizowane porady dotyczące pielęgnacji skóry i rekomendować produkty marek Garnier i L’Oréal Paris.

Pracownicy brytyjskich hipermarketów Sainsbury's otrzymali iPady wyposażone w technologię sztucznej inteligencji (AI). Przy ich pomocy będą oferować spersonalizowane porady dotyczące pielęgnacji skóry i rekomendować produkty marek należących do firmy L’Oréal. Konsultacje będą dostępne w ponad 100 sklepach. W wielu z nich powstaną też specjalnie zaprojektowane przestrzenie do udzielania porad.

Doradcy w Sainsbury’s zostali przeszkoleni w zakresie narzędzi L’Oréal Paris Skin Genius i Garnier’s Skin Coach, które wykorzystują technologię ModiFace. Dostęp do niej firma L’Oréal zdobyła w ramach przejęcia w 2018 roku.

Czytaj też: L'Oréal kupuje firmę ModiFace, by wprowadzić więcej usług cyfrowych

– Konsumenci chcą mieć pewność, że wydając pieniądze, dokonują właściwych wyborów. Przejęcie ModiFace było kluczowym czynnikiem umożliwiającym rozwój technologii i stworzenie innowacji, które pozwoliły rozwinąć usługi pozwalające naszym klientom kupować idealnie dopasowane produkty do pielęgnacji skóry podczas przemierzania alejek w hipermarketach – powiedział Lex Bradshaw-Zanger, dyrektor ds. dyrektor ds. cyfrowych, L'Oréal UK & Ireland.

Usługa będzie się rozpoczynać od wykonania zdjęcia klienta. Następnie aplikacja zmierzy takie czynniki, jak nasilenie zmarszczek, blask, jędrność skóry, wielkość porów, pigmentację.

– Narzędzie wykorzystuje 20 lat badań i bazę danych zawierającą ponad 15 tys. twarzy, aby dostarczać spersonalizowane procedury w oparciu o indywidualny typ skóry i potrzeby użytkownika, po prostu robiąc selfie – podała firma L'Oréal w komunikacie.

Nowa usługa ma na celu uczynienie porad dotyczących pielęgnacji skóry bardziej dostępnymi dla klientów wielkopowierzchniowych sklepów z sektora spożywczego. Kosmetyki pielęgnacyjne to kategorii, która rośnie w tego typu obiektach.

– Nasi doradcy ds. urody odgrywają ważną rolę we wspieraniu klientów dokonujących zakupów w naszych sklepach, a technologia pozwoli im zapewnić jeszcze bardziej zindywidualizowaną obsługę. Połączenie osobistej interakcji i technologii odróżnia nas od innych sieci i daje klientom dodatkowy powód, aby zatrzymać się przy alejce z kosmetykami podczas robienia zakupów spożywczych – skomentowała Sophie Hogg, dyrektor kategorii zdrowie i uroda w Sainsbury's.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 13:30
Yves Rocher zamyka zakłady produkcyjne swojej marki w Izraelu – 270 osób straci pracę
Plaza Poznań

Marka kosmetyczna Sabon, należąca do francuskiego koncernu Yves Rocher, ogłosiła decyzję o zamknięciu swojego zakładu produkcyjnego, centrum logistycznego oraz globalnej siedziby w Izraelu. Zmiany te wiążą się z likwidacją około 270 miejsc pracy i mają na celu konsolidację działalności produkcyjnej w już istniejącym zakładzie we Francji.

Zamknięcie obejmie zakład produkcyjny i globalne centrum logistyczne w Kiryat Gat. Operacje logistyczne zostaną zakończone do października 2025 roku, natomiast całkowite zamknięcie planowane jest na czerwiec 2026 roku. Firma prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży zakładu i podpisała niewiążący list intencyjny z potencjalnym nabywcą. W przypadku niepowodzenia transakcji, zakład zostanie całkowicie zamknięty.

Sabon planuje również sprzedaż swoich 22 sklepów detalicznych w izraelskich centrach handlowych. Zgodnie z planem, przyszły nabywca miałby pełnić rolę wyłącznego dystrybutora produktów marki Sabon na rynku izraelskim. Na ten moment nie wiadomo, czy negocjacje zakończą się podpisaniem wiążącej umowy.

Zamknięcie izraelskich struktur obejmie 60 pracowników centrali, 104 osoby zatrudnione w fabryce, 16 pracowników logistyki oraz około 90 pracowników sklepów, których przyszłość zależy od powodzenia procesu sprzedaży. Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością redukcji kosztów i uproszczenia działalności poprzez likwidację dwóch równoległych ośrodków produkcyjnych – w Izraelu i we Francji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 05:06