StoryEditor
Producenci
15.12.2023 13:07

L‘Oréal Professionnel Paris rozszerzył formułę konkursu Style & Colour Trophy o wirtualne światy

L‘Oréal Professionnel zapewnia nieograniczone możliwości ekspresji w świecie rzeczywistym, a ponadto motywuje do jak największej kreatywności w rzeczywistości wirtualnej / mat. prasowe L‘Oréal Professionnel Paris
Marka L’Oréal Professionnel Paris zdecydowała się w tym roku zmienić reguły cenionego na całym świecie konkursu fryzjerskiego Style & Colour Trophy. Pierwszy raz jego motywem przewodnim zostało „Meta-Morphosis”. W efekcie w szrankach stanęli nie tylko mistrzowie nożyczek, ale także artyści CGI.

Style & Colour Trophy to międzynarodowy i najdłużej trwający konkurs fryzjerski w formule live na świecie. Do tej pory rywalizacja dotyczyła jedynie świata rzeczywistego, jednak w tym roku marka L’Oréal Professionnel Paris postanowiła dać wyraz temu, jak bardzo jest zaangażowana w stymulowanie kreatywności. Rozszerzyła inicjatywę o światy wirtualne i zaprosiła do niej artystów CGI. 

Anne Machet, międzynarodowa dyrektor generalna L‘Oréal Professionnel wyjaśnia:

Jestem dumna z tego, że jako marka podnosimy poziom profesjonalnej branży i rewolucjonizujemy piękno włosów. Style & Colour Trophy to od zawsze wyjątkowe wydarzenie dla najwybitniejszych stylistów, a tegoroczny motyw konkursu pozwala nam jeszcze dalej przesunąć granicę wyrażania siebie. Nadal zapewniamy nieograniczone możliwości ekspresji w świecie rzeczywistym, a ponadto motywujemy do jak największej kreatywności w rzeczywistości wirtualnej.

Do tegorocznej edycji Style & Colour Trophy zgłoszono 105 tys. prac, czyli o pięć razy więcej niż w ubiegłym roku. Wysłanie zgłoszenia to jednak nie wszystko, co należało zrobić, by zakwalifikować się do konkursu. W każdym kraju lokalne jury wybrało jednego krajowego artystę CGI i jednego stylistę, którzy dostali się światowego półfinału. Następnie globalne jury wybrało sześciu najlepszych laureatów każdej kategorii, którzy wezmą udział w finale.

image

Finaliści konkursu Style & Colour Trophy. Od lewej: Hiszpania – @TamaraOlarte_, Polska/Kraje Bałtyckie – @hairruler, Australia-Nowa Zelandia – @bexbrent, Chiny kontynentalne – Jingwang Zhang, Portugalia – @JoaoDiogoOliveiraHairstylist, Grecja – @elenaverikiou.

mat. prasowe L‘Oréal Professionnel Paris

Final obędzie się jeszcze w grudniu w Paryżu. Sześciu finalistów z różnych stron świata podejmie ostatnie wyzwanie i stworzy „Meta-morphosis” look. Organizatorzy mają nadzieję, że będą to niezwykle odważne, wyszukane i nieszablonowe stylizacje włosów. O tym, kto zwycięży w obydwu kategoriach zdecyduje jury składające się z profesjonalistów z całego świata. Wśród nich: Min Kim, Derick Monroe, Charlie Le Mindu i artysta CGI Samy La Crapule. 

Marka L’Orèal Professionnel Paris od pewnego czasu proponuje wirtualne kolekcje fryzur, które udostępnia użytkownikom największych platform dla awatarów – Roblox, Zepeto i Ready Player Me. 

Czytaj też: L’Oréal Professionnel oferuje trzecią kolekcję wirtualnych fryzur 

Zapowiada też, że nadal będzie eksplorować możliwości wirtualnych światów, czego efekty będzie można oglądać już w 2024 roku.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.09.2025 13:24
Siabada, ty i ja, ale już nie mydełko Fa; koniec epoki kultowego mydła w kostce
Kultowe mydło odchodzi do historii.Fa

Ostatnia partia klasycznego mydła Fa w kostce trafiła na rynek na początku 2025 roku. Jak tłumaczą przedstawiciele Henkla, sprzedaż tego formatu od lat systematycznie spadała, ustępując miejsca żelom pod prysznic, mydłom w płynie i dezodorantom. To właśnie te kategorie produktów, sprzedawane pod marką Fa, odnotowują obecnie wzrosty i mają pozostać kluczowym filarem jej dalszego rozwoju.

Po ponad 70 latach produkcji koncern Henkel zakończył wytwarzanie mydła Fa w kostce – poinformował niemiecki dziennik „Bild”. Produkt, który zadebiutował na rynku w 1954 roku i zdobył ogromną popularność w Europie Środkowo-Wschodniej, w Polsce szczególnie kojarzony jest z latami 90. Trafił tu już w czasach PRL za pośrednictwem sklepów Pewex, a szczyt jego rozpoznawalności przypadł na okres transformacji ustrojowej. Wtedy to Fa stało się synonimem luksusu i zachodniego stylu życia, a dodatkową popularność przyniósł mu pastiszowy przebój „Mydełko Fa” wykonywany przez Marka Kondrata i Marlenę Drozdowską.

Zmiana strategii Henkla wpisuje się w szerszy trend konsumencki, który od lat pokazuje odchodzenie od tradycyjnych mydeł w kostce. Podczas gdy jeszcze w latach 90. były one podstawowym elementem wyposażenia niemal każdej łazienki w Polsce, dziś preferencje konsumentów przesuwają się w stronę produktów bardziej wygodnych i uważanych za bardziej higieniczne. Według danych branżowych, globalny rynek żeli pod prysznic rośnie rocznie w tempie kilku procent, podczas gdy sprzedaż klasycznych kostek stale spada.

Choć produkcja została wstrzymana, mydło Fa nie zniknęło całkowicie. Obecnie dostępne jest głównie w sprzedaży internetowej na portalach aukcyjnych. Ceny wyraźnie odbiegają jednak od dawnych – standardowa kostka kosztuje około 18 zł, a za egzemplarze w historycznych opakowaniach sprzedawcy żądają nawet kilkudziesięciu zł. To pokazuje, że mydło Fa, choć nieobecne już w sklepach, zyskało status kultowego produktu i dziś funkcjonuje przede wszystkim jako nostalgiczny symbol minionej epoki.

Fa – mydło, które stało się symbolem pokolenia

Mydło Fa po raz pierwszy trafiło do sprzedaży w 1954 roku i szybko znalazło miejsce w codziennym życiu milionów Europejczyków. Niewielkie, okrągłe kostki pojawiały się w łazienkach, na gościnnych toaletach i przy umywalkach, stając się częścią codziennych rytuałów higienicznych. Choć początkowo uchodziło za zwykłą „feinseife neuen stils”, czyli „mydło nowego stylu”, w krótkim czasie zaczęło budować swoją unikalną tożsamość.
 

 

Marka została wprowadzona na rynek przez krefeldzką firmę Dreiring, będącą spółką zależną Henkla. Jej przełomowy moment przypadł na lata 60., kiedy wraz z rozkwitem ruchu hippisowskiego Fa stało się symbolem kolorowej, beztroskiej epoki. Charakterystyczny zapach i estetyka opakowań na trwałe wpisały się w doświadczenia konsumentów – całe pokolenia kojarzyły mydło nie tylko z higieną, lecz także ze stylem życia i atmosferą tamtych lat.

Pod koniec lat 60. Henkel uruchomił jedną z najgłośniejszych kampanii reklamowych w swojej historii. Spoty telewizyjne przedstawiały niemal nagą modelkę zanurzającą się w morskich falach, a towarzyszący temu głos lektora Horsta Starka – aktora znanego z dubbingu w „Ulicy Sezamkowej” – obiecywał świeżość i wolność: „Ekscytujące jak skok w mrowiący chłód oceanu”. Reklamy te, emitowane w Niemczech Zachodnich, przyciągały uwagę nowoczesną estetyką i przełamywały tabu obyczajowe.
 

Popularność Fa wykraczała jednak poza granice RFN. W latach 70. i 80. kostki mydła często trafiały do paczek wysyłanych z Zachodu do Niemieckiej Republiki Demokratycznej i dalej na wschód. Dla wielu mieszkańców NRD i demoludów zapach Fa był pierwszym bezpośrednim kontaktem z zachodnim stylem życia i namiastką wolności, której tak bardzo brakowało za żelazną kurtyną. Tym samym mydło stało się nie tylko produktem kosmetycznym, ale także nośnikiem symbolicznych wartości i wspomnień.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
18.09.2025 10:31
Dr. Miele Cosmed Group: dywersyfikacja rynków gwarantuje stabilność przychodów
Magdalena Miele, prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A.Global Cosmed

Dynamika przychodów skonsolidowanych Grupy Kapitałowej Dr. Miele Cosmed Group wyniosła w pierwszym półroczu 2025 roku 5 proc. rok do roku. Wyższy od dynamiki przychodów wzrost kosztów operacyjnych spowodował spadek zysków – podaje firma w swoim komunikacie. Grupa Kapitałowa Dr. Miele Cosmed Group od ponad dwóch lat (9 kwartałów) odnotowywała ciągły wzrost zysków. Zawdzięczała to rozwojowi przychodów ze sprzedaży kosmetyków i chemii gospodarczej własnych marek (Kret, Bobini, Sofin, Apart) oraz produkowanych pod brandami sieci handlowych.

W okresie ostatnich 6 miesięcy przychody Grupy Kapitałowej wzrosły o 5 proc. r./r. Wzrost przychodów był jednak niższy od oczekiwań. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 24,6mln zł w 1poł. 2025 w porównaniu do 29,6 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Na początku tego roku planowaliśmy dalszy dynamiczny rozwój na wszystkich rynkach, jednak otoczenie biznesowe było i jest bardzo wymagające. Ostrożność konsumentów była szczególnie odczuwalna w Polsce. Nie osiągnęliśmy zamierzonych celów sprzedażowych, ale kontynuujemy inwestycje w wielu obszarach. Nasi pracownicy to nasz podstawowy zasób. Dlatego inwestujemy w nich, w zadowalające wynagrodzenie czy szkolenia bo wiemy, że przyniesie to długoterminowe korzyści. Podobnie traktujemy modernizacje naszych fabryk. W ostatnim półroczu wartość środków trwałych wzrosła o 12,3 mln zł. Zgodnie z naszą strategią przeznaczamy zasoby na zwiększenie efektywności produkcyjnej m.in. poprzez robotyzację pakowania, czy wymianę urządzeń na nowoczesne i bardziej wydajne. Od miesięcy podejmujemy działania w obszarze zmniejszenia kosztów logistycznych czy na rzecz budowania odporności energetycznej naszych zakładów – skomentowała Magdalena Miele, prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A.

Wyższe przychody uzyskiwane ze sprzedaży produktów na rynkach zagranicznych rekompensują mniejsze od oczekiwanych przychody na rynku polskim. Udział tych pierwszych w całkowitych przychodach systematycznie rośnie i osiągnął już 61 proc. (w stosunku do 58 proc. w 1H’24). Wzmocniony zespół eksportu i wysoka aktywność spółki w obszarze promocji na nowych rynkach pozwalają na pozytywne prognozy.

Silne marki doceniane nagrodami branżowymi, inwestycje w reklamę, świetny zespół, rosnąca sprzedaż na rynkach zagranicznych to nasze najsilniejsze strony, które mimo pewnego załamania rynku sprzedaży w Polsce są gwarancją stabilności firmy z perspektywą na kolejne wzrosty

 – dodała Magdalena Miele.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 14:29