StoryEditor
Producenci
05.02.2021 00:00

L‘Oréal rozszerza swoje portfolio o butelki papierowe

Francuski gigant kosmetyczny chce upowszechnić zastępowanie plastiku tekturą w pierwotnym opakowaniu swoich produktów - informuje Premium Beauty News. Koncern wprowadza coraz więcej ekologicznych innowacji w opakowaniach swoich marek. Oto najnowsze z nich.

Grupa stawia na partnerstwo ze start-upem Paper Bottle Company (Paboco) w celu dostarczania swoim markom butelek w 100% pochodzenia biologicznego, nadających się do recyklingu i biodegradowalnych.

Już w 2018 roku grupa L'Oréal nawiązała współpracę z dostawcą ekologicznych opakowań Ecologic Brands w celu stworzenia pierwszej papierowej butelki do łazienki, która jest odporna na wilgotność w tym pomieszczeniu.

Technologia papierowych butelek firmy Ecologic Brands jesr niezwykła - składa się z tekturowej skorupy, do której włożona jest cienka torebka wykonana z przetworzonego plastiku spożywczego.

Butelki ze źródeł biologicznych i nadające się do recyklingu wkrótce będą używane przez marki La Roche Posay i Khiel’s. To tekturowe butelki opracowane przez start-up Paboco, którego L’Oréal jest partnerem od samego początku.

Technologia opracowana przez Paboco ma na celu tworzenie butelek w 100% nadających się do recyklingu, wykonanych z celulozy drzewnej z barierą opartą na biomateriałach, odpornych na płyny, CO2 i tlen, odpowiednich do produktów płynnych, takich jak napoje gazowane i niegazowane, produkty kosmetyczne i nie tylko.

Wysokie właściwości barierowe (odporność na przepuszczalność gazów) wymagane dla butelki zapewnia cienka warstwa PEF (polietylenofuranianu) holenderskiej firmy Avantium. PEF to polimer w 100% pochodzenia roślinnego, nadający się do recyklingu. W ten sposób możliwy jest pełny recykling butelki papierowej poprzez oddzielenie papieru i PEF.

Chociaż nadaje się do recyklingu, butelka Paboco nie została jeszcze przetestowana na rynku, w przeciwieństwie do butelki opracowanej przez Ecologic Brands.

W zeszłym roku La Roche Posay wprowadziła na rynek pierwsze tubki kosmetyczne zawierające część tektury. Opracowane we współpracy z Albéa, pozwalają zmniejszyć o 45% ilość plastiku potrzebnego do ich produkcji w porównaniu z konwencjonalną tubą. Garnier, kolejna flagowa marka grupy, również zobowiązuje się do wykorzystywania tych tubek jako część swoich celów środowiskowych.

Pisaliśmy na ten temat tu. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj. 

 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 13:33
Birkenstock rozszerza linię Care Essentials na segment pielęgnacji ciała
Kultowa marka obuwia poszerza swoje portfolio pielęgnacyjne.Birkenstock

Birkenstock, znany dotąd głównie z obuwia oraz produktów do pielęgnacji stóp, poszerza portfolio o kategorię body care. Marka wprowadziła na rynek cztery nowe kosmetyki do codziennego użytku: mydła w płynie do rąk i ciała oraz balsamy, dostępne w wariantach Relaxing i Balancing. Produkty certyfikowane jako wegańskie, zgodne ze standardem COSMOS Natural i produkowane w Niemczech, wpisują się w trend prostoty i funkcjonalności.

Nowa linia Care Essentials została zaprojektowana jako rozwiązanie uniwersalne, skierowane do szerokiej grupy odbiorców. Wyróżnia ją minimalizm formuł – składniki pochodzenia naturalnego – oraz dbałość o transparentne oznaczenia jakości. Oferta ma charakter neutralny płciowo, co odpowiada rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty pielęgnacyjne dostosowane do różnych typów skóry i stylów życia, bez tradycyjnych podziałów marketingowych.

Birkenstock konsekwentnie podkreśla także wymiar zrównoważonego rozwoju. Opakowania nowych kosmetyków wykonane są z aluminium z recyklingu, pozyskiwanego w Europie, a dodatkowe pudełka posiadają certyfikat FSC. Takie rozwiązania mają nie tylko zmniejszyć ślad środowiskowy, ale również potwierdzić spójność działań marki z oczekiwaniami świadomych konsumentów.

Rozszerzenie portfolio poza pielęgnację stóp to istotny krok strategiczny. Firma chce wykorzystać swoje doświadczenie w segmencie funkcjonalnej pielęgnacji, by wejść w szerszą kategorię kosmetyków do ciała. Kieruje ofertę do odbiorców, którzy poszukują prostych, naturalnych i czystych etykietowo produktów, a jednocześnie zwracają uwagę na aspekty ekologiczne. Dzięki temu Birkenstock celuje w rosnącą grupę konsumentów zdrowotnie i środowiskowo świadomych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. wrzesień 2025 06:15