StoryEditor
Producenci
05.02.2021 00:00

L‘Oréal rozszerza swoje portfolio o butelki papierowe

Francuski gigant kosmetyczny chce upowszechnić zastępowanie plastiku tekturą w pierwotnym opakowaniu swoich produktów - informuje Premium Beauty News. Koncern wprowadza coraz więcej ekologicznych innowacji w opakowaniach swoich marek. Oto najnowsze z nich.

Grupa stawia na partnerstwo ze start-upem Paper Bottle Company (Paboco) w celu dostarczania swoim markom butelek w 100% pochodzenia biologicznego, nadających się do recyklingu i biodegradowalnych.

Już w 2018 roku grupa L'Oréal nawiązała współpracę z dostawcą ekologicznych opakowań Ecologic Brands w celu stworzenia pierwszej papierowej butelki do łazienki, która jest odporna na wilgotność w tym pomieszczeniu.

Technologia papierowych butelek firmy Ecologic Brands jesr niezwykła - składa się z tekturowej skorupy, do której włożona jest cienka torebka wykonana z przetworzonego plastiku spożywczego.

Butelki ze źródeł biologicznych i nadające się do recyklingu wkrótce będą używane przez marki La Roche Posay i Khiel’s. To tekturowe butelki opracowane przez start-up Paboco, którego L’Oréal jest partnerem od samego początku.

Technologia opracowana przez Paboco ma na celu tworzenie butelek w 100% nadających się do recyklingu, wykonanych z celulozy drzewnej z barierą opartą na biomateriałach, odpornych na płyny, CO2 i tlen, odpowiednich do produktów płynnych, takich jak napoje gazowane i niegazowane, produkty kosmetyczne i nie tylko.

Wysokie właściwości barierowe (odporność na przepuszczalność gazów) wymagane dla butelki zapewnia cienka warstwa PEF (polietylenofuranianu) holenderskiej firmy Avantium. PEF to polimer w 100% pochodzenia roślinnego, nadający się do recyklingu. W ten sposób możliwy jest pełny recykling butelki papierowej poprzez oddzielenie papieru i PEF.

Chociaż nadaje się do recyklingu, butelka Paboco nie została jeszcze przetestowana na rynku, w przeciwieństwie do butelki opracowanej przez Ecologic Brands.

W zeszłym roku La Roche Posay wprowadziła na rynek pierwsze tubki kosmetyczne zawierające część tektury. Opracowane we współpracy z Albéa, pozwalają zmniejszyć o 45% ilość plastiku potrzebnego do ich produkcji w porównaniu z konwencjonalną tubą. Garnier, kolejna flagowa marka grupy, również zobowiązuje się do wykorzystywania tych tubek jako część swoich celów środowiskowych.

Pisaliśmy na ten temat tu. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj. 

 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 15:57
Pierwsze produkty należącej do Belli Hadid marki Orebella już na rynku
Orebella należy do Belli Hadid, uznanej supermodelki i przedsiębiorczyni.Orebella
We wtorek marka należąca do modelki wprowadziła na rynek trzy inauguracyjne zapachy, zawierające dwufazową formułę „wstrząśnięcia w celu aktywacji”, wypełnioną olejkami eterycznymi i bez alkoholowej bazy, jaką zawiera większość tradycyjnych zapachów.

Hadid opracowała unisexowe zapachy marki – w cenach 35 dolarów za 10 ml, 72 dolarów za 50 ml i 100 dolarów za 100 ml – wraz ze światowymi domami zapachowymi Firmenich i Robertet. Window2Soul, kwiatowa woda, zawiera różę i jaśmin, akcentowane cytryną i fasolą tonka; Salted Muse to kompozycja z nutami soli morskiej, różowego pieprzu, drzewa oliwnego, lawendy, drewna i rześkiego bursztynu; Blooming Fire ma natomiast charakter tropikalny, z mieszanką kwiatu monoi z Tahiti, paczuli i bergamotki.

Działając równolegle z zapachami, fundacja Orebella‘s Alchemy Foundation ma na celu wspieranie konkretnych organizacji przekazując darowiznę w wysokości co najmniej 1 proc. całej sprzedaży netto. Pierwszymi partnerami fundacji są Lower East Side Girls Club i PATH International.

Koncepcja marki Orebella narodziła się z wrażliwości Hadid na zapachy na bazie alkoholu i jej skłonności do tworzenia własnych zapachów. Hadid twierdzi, że uprawiając lawendę i destylując olejki na rodzinnej farmie, stworzyła perfumy dla siebie i bliskich, co ostatecznie zainspirowało stworzenie Orebelli. Formuły Orebella zawierają bazę z grzybów śnieżnych oraz mieszankę olejków kamelii, migdałów, oliwek, jojoby i shea, aby wzmocnić trwałość zapachu – zwanego „Oreliksirem”.

Czytaj także: Bella Hadid zapowiada swoją nową markę urodową pod nazwą Orebella

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 14:56
Youthforia w ogniu krytyki za wypuszczenie niemal całkowicie czarnego podkładu
Ultraciemny odcień podkładu Youthforia spotkał się z ogromną krytyką w sieci w związku ze swoim błędnie skomponowanym składem.Golloria George
Marka kosmetyków do makijażu Youthforia spotyka się z ostrym sprzeciwem w związku z najnowszą, nieudaną próbą zwiększenia inkluzywności w swojej linii produktów do makijażu. Najnowszy dodatek marki do linii podkładów Date Night, odcień 600, jest krytykowany za to, że wydaje się prawie nie do odróżnienia od czarnej farby.

W marcu Youthforia wprowadziła 10 dodatkowych odcieni do swojego podkładu Date Night po tym, jak w zeszłym roku marka spotkała się z ostrym sprzeciwem ze strony twórców internetowych, którzy skrytykowali firmę za brak inkluzywności, gdy marka wprowadziła na rynek pierwsze 15 odcieni podkładu w październiku. Golloria George, influencerka, która może pochwalić się 1,5 miliona obserwujących na TikTok, opublikowała w tym tygodniu film, w którym recenzuje najnowszy odcień podkładu wprowadzony na rynek przez Youthforię. Aby podkreślić skalę problemu, nałożyła czarną farbę do twarzy na jedną połowę twarzy i odcień „600” na drugą stronę. Na filmie farba i podkład wyglądały prawie identycznie.

Kiedy mówimy, że chcemy, żebyście zrobili dla nas odcienie [makijażu], nie mamy na myśli pójścia do laboratorium i poproszenia o czarny jak z tych farbek używanych do rasistowskich show [...] Nie tylko w 2024 r. jest to obrzydliwe i lekceważące, ale [produkt] trzeba zdjąć z półek

- powiedziała Golloria George.

@golloria

the darkest shade of the youthforia date night foundation.

♬ original sound - golloria

Zeszłej jesieni firma spotkała się z ostrymi reakcjami za wypuszczenie podkładu z ograniczoną gamą odcieni, oferującą tylko cztery podkłady dla ciemniejszej karnacji. Założycielka Fiona Co Chan przeprosiła, obiecując spotkać się z liderami społeczności w celu poprawy sytuacji. Nawet casting Youthforii, który miał na celu znaleźć modelkę pasującą odcieniem skóry do odcienia podkładu, nie powiódł się, podkreślając niepraktyczność koloru jako produktu do masowej sprzedaży. Marka opublikowała na Instagramie serię filmów w poszukiwaniu modelki, ponieważ podczas pierwszego castingu nie udało się znaleźć odpowiedniego odcienia. Pomimo wielu prób znalezienia odpowiedniej modelki, całość spaliła na panewce.

W filmie na TikToku chemik kosmetyczny Javon Ford potwierdził, że odcień 600 nie zawiera niezbędnych pigmentów półtonowych, a wykorzystuje jedynie pigmenty czarne i białe, wskutek czego nie może odpowiadać kolorowi skóry praktycznie nikogo, niezależnie od tego, jak ciemną ma skórę. Wiele głosów krytyki zwraca uwagę, że marka wypuściła na rynek praktycznie czarną farbkę do skóry, nie wykazując zrozumienia dla pracy z kolorem prawdziwej afrykańskiej skóry.

Czytaj także: Ministerstwo Spraw Zagranicznych Ukrainy: MAC, odejdźcie od nazwy Russian Red

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. maj 2024 00:08