StoryEditor
Producenci
16.12.2024 10:30

L‘Oréal sprzedaje dwie marki kosmetyczne: Decléor i Saint-Gervais Mont Blanc

Holistyczne marki Decléor i Saint-Gervais Mont Blanc trafią do francuskiej grupy Cospal / AdobeStock

Kosmetyczny gigant L’Oréal poinformował o sprzedaży dwóch marek kosmetycznych ze swojego portfolio – Decléor i Saint-Gervais Mont Blanc. Trafią one do nowej francuskiej grupy Cospal.

Kwota tej transakcji nie została ujawniona. Wiadomo, że Cospal został założony na początku 2024 roku przez Matthieu Lesieura, którego celem jest ekspansja na rozwijającym się rynku beauty & wellness. Lesieur miał powiązania rodzinne z Decléor - jego ojciec przejął tę markę pod koniec lat 80., a następnie sprzedał ją japońskiemu koncernowi Shiseido.

W październiku 2023 roku L‘Oréal ogłosił, że w zaprzestaje komercjalizacji marki Decléor, znanej z armoaterapeutycznych kosmetyków do pielęgnacji ciała. Marka ta, założona w 1974 roku, zasłynęła ze stosowania najwyższej jakości olejków eterycznych, mających stworzyć najlepsze, holistyczne rozwiązania do pielęgnacji skóry. Decléor zostało przejęta przez L’Oréal  w 2014 roku od Shiseido w ramach umowy, która obejmowała również przejęcie francuskiej marki kosmetycznej Carita.

Jak uzasadnił L’Oréal, firma ta posiada portfolio uzupełniających się marek. Strategia grupy polega na przejmowaniu, a czasami wycofywaniu marek, aby zachować bardzo silne portfolio i komplementarność, której potrzebuje do rozwoju w dłuższej perspektywie - podkreślono w oświadczeniu.

Matthieu Lesieur przejął także markę Saint-Gervais Mont Blanc. Zainspirowana francuskimi Alpami, Saint Gervais Mont Blanc jest marką do pielęgnacji skóry, nastawioną na zachowanie zdrowia, urody i witalności. Należące do Saint-Gervais Mont Blanc centrum spa przyjmuje ponad 100 tys. gości rocznie.

Dzięki przejęciu tych dwóch marek grupa Cospal osiągnęła ważny kamień milowy w swojej strategii wzrostu, potwierdzając swój zamiar stania się kluczowym graczem w sektorze kosmetycznym. Odświeżenie dwóch kultowych marek, takich jak Decléor i Saint-Gervais Mont Blanc, to szczególna okazja, aby zachować ich dziedzictwo, jednocześnie tchnąć w nie nowy, napędzany innowacjami impuls – skomentował Matthieu Lesieur.

Jak podkreślił Lesieur, Decléor musi zostać zdefiniowany od podstaw. – Musimy zdefiniować na nowo asortyment produktów, poinformować rynek o powrocie marki, zrestrukturyzować jej dystrybucję. Wykorzystamy inwestycje poczynione przez poprzednich właścicieli oraz synergię między centrum spa a marką kosmetyków Saint-Gervais Mont Blanc – podkreślił założyciel grupy Cospal.

Czytaj też: L‘Oréal Japan i Rakuten ogłosiły współpracę na rzecz poprawy customer experience w branży beauty

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 01:58