L’Oréal świętuje dobre wyniki i planuje dalsze inwestycje. / Shutterstock
L’Oréal, największy koncern kosmetyczny na świecie, planuje dalsze inwestycje w rozbudowę produkcji w Europie, chcąc wzmocnić swoją odporność na napięcia geopolityczne. Jak poinformował Jean-Christophe Letellier, szef L’Oréal na Niemcy, Austrię i Szwajcarię (region DACH), firma zamierza corocznie inwestować ponad 10 mln euro w swoją fabrykę w Karlsruhe. To jedno z największych zakładów produkcyjnych koncernu, obsługujące 35 krajów – głównie w Europie.
Strategiczna rola Europy w strukturze globalnej L’Oréal rośnie. Spośród 38 fabryk należących do firmy aż 19 zlokalizowanych jest na Starym Kontynencie. Region DACH odpowiada za trzeci co do wielkości udział w przychodach koncernu. W 2024 roku Europa wygenerowała około 50 proc. całkowitego wzrostu przychodów L’Oréal, a w pierwszym kwartale 2025 roku było to nadal imponujące 40 proc.
W samym regionie DACH L’Oréal notuje od trzech lat dwucyfrowe wzrosty przychodów rok do roku. Jak wyjaśnia Jean-Christophe Letellier portalowi Handelsblatt, wzrost ten można rozłożyć równomiernie na trzy czynniki: podwyżki cen, większy wolumen sprzedaży oraz wprowadzanie nowych produktów. Coraz większe znaczenie mają tu kosmetyki pielęgnacyjne sprzedawane w aptekach, które zapewniają wyższe marże.
Zwiększona koncentracja na rynku europejskim wynika również z trudności, jakie L’Oréal napotyka w innych częściach świata. W Azji osłabło zainteresowanie luksusowymi produktami, a w USA sprzedaż ucierpiała z powodu oszczędności konsumentów i nieprzewidywalnej polityki prezydenta Donalda Trumpa. Mimo to koncern nie odczuwa bezpośrednio skutków ceł, ponieważ aż 80 proc. przychodów z USA generowane jest z produkcji lokalnej.
Aby wspierać dalszy rozwój, L’Oréal planuje intensyfikację działań marketingowych w mediach społecznościowych oraz rozszerzenie oferty skierowanej do mężczyzn – m.in. poprzez kampanie reklamowe w grach komputerowych, takich jak Fortnite. Firma łączy cyfrową innowacyjność z inwestycjami w infrastrukturę, chcąc pozostać liderem na wymagającym i zmiennym rynku.
Kultowa marka pielęgnacyjna przechodzi przez kryzys.Drunk Elephant
W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż marki Drunk Elephant spadła aż o 65 proc. rok do roku – wynika z najnowszego raportu finansowego japońskiego koncernu Shiseido, właściciela marki. Tak znaczący spadek przyczynił się do ogólnego pogorszenia wyników firmy, której globalne przychody netto zmalały o 8,5 proc. w ujęciu rocznym.
Drunk Elephant zdobyła popularność głównie dzięki mediom społecznościowym, przyciągając pokolenia Z i Alpha, jednak nie zdołała utrzymać lojalności pierwotnej grupy docelowej – milenialsów i pokolenia X. Marka stała się jednym z symboli tzw. trendu „Sephora kids” – zjawiska, które powoduje, że dzieci i nastolatki masowo kupują oraz prezentują drogie produkty do pielęgnacji skóry w sieci.
Popularność marki wśród młodszych odbiorców szybko wzbudziła kontrowersje. Eksperci ds. zdrowia, rodzice i regulatorzy zaczęli zwracać uwagę na potencjalne zagrożenia wynikające z używania przez dzieci kosmetyków z silnie działającymi substancjami aktywnymi, takimi jak retinol czy kwas salicylowy. Doniesienia o niepożądanych reakcjach skórnych oraz niewłaściwym użytkowaniu pogorszyły reputację marki.
W odpowiedzi na obawy społeczne, w USA rozpoczęto prace legislacyjne nad ograniczeniem dostępu nieletnich do kosmetyków o działaniu przeciwstarzeniowym. W Kalifornii przegłosowano ustawę zakazującą sprzedaży tego typu produktów osobom niepełnoletnim, co pogłębiło presję na producentów i marki funkcjonujące w tym segmencie. W rezultacie Drunk Elephant znalazła się w centrum debaty o odpowiedzialności branży beauty.
Shiseido informuje, że podjęto działania naprawcze mające na celu odbudowanie pozycji Drunk Elephant. Planowane są zmiany w strategii komunikacyjnej i próba dotarcia zarówno do starszych, jak i młodszych klientów. Jednak według osoby odpowiedzialnej za projekt, kluczowym wyzwaniem pozostaje odbudowa zaufania pierwotnej grupy docelowej, nie tracąc przy tym obecnych odbiorców.
Od dnia 1 kwietnia 2025 roku działalność firmy jest kontynuowana przez nową właścicielkę Jolantę Osuchowską.
Moim celem będzie kontynuowanie dalszego rozwoju firmy stworzonej ponad 40 lat temu. Inspiracją dla mnie i zaszczytem będzie dalsza współpraca z branżą kosmetyczną, przy jednoczesnym utrzymaniu wszelkich dotychczasowych standardów, w tym wysokiej jakości produktów i zadowolenia odbiorców, a także dalszej dobrej współpracy z kontrahentami – mówi Jolanta Osuchowska
Nowa Prezes jest ściśle związana z firmą ADOS, gdyż brała udział w jej powstawaniu.
Jednocześnie podkreślamy, że nazwa, siedziba, struktura oraz sposób prowadzenia działalności pozostają niezmienne. Jesteśmy wciąż tą samą firmą ADOS, z tą samą misją i zaangażowaniem w dostarczaniu Państwu produktów najwyższej jakości.
Materiał Partnera
ADOS cosmetics to firma z ponad 40-letnim doświadczeniem w branży kosmetycznej. Jesteśmy liderem na rynku polskim w produkcji lakierów i odżywek do paznokci. Oferujemy również najwyższej jakości kosmetyki do makijażu oczu i ust. Mamy w swoim portfolio marki: ados cosmetics – kosmetyki dobrej jakości w dobrej cenie, art de Lautrec – ekskluzywna marka premium, Mr Nail – produkty do profesjonalnej pielęgnacji paznokci oraz vegan natural – kosmetyki wegańskie na bazie składników pochodzenia naturalnego.
Tworzymy także kosmetyki pod marką własną — PRIVATE LABEL dla klientów krajowych i zagranicznych. Szeroki wybór opakowań, formuł produktowych, wariantów kolorystycznych oraz indywidualne podejście do każdego zamówienia gwarantują możliwość stworzenia produktu zgodnego z oczekiwaniami klienta.
Tusz do rzęs WATERPROOF MASCARA Long Lashes – Nowość!
Materiał Partnera
Mascara wodoodporna gwarantuje trwałość makijażu nawet przy kontakcie z wodą. Dzięki wodoodpornym właściwościom tusz zapewnia makijaż, który nie rozmazuje się pod wpływem deszczu, potu ani wysokich temperatur. Długotrwała formuła sprawia, że Twoje spojrzenie będzie wyraziste przez cały dzień w każdych okolicznościach. To idealne rozwiązanie na specjalne okazje, upalne dni, aktywność fizyczną czy wzruszające momenty pełne łez. Tusz łatwo się aplikuje, a wygodna silikonowa szczoteczka idealnie rozdziela rzęsy, zapobiegając ich sklejaniu. Pomalowane rzęsy są wyraźnie dłuższe i bardziej widoczne. Dostępny w czarnym kolorze. Cena: 15,64 zł/8 ml.
Lakier do paznokci o delikatnej formule na bazie wody stworzony specjalnie dla dzieci. Utrzymuje się na paznokciach, dopóki dłonie nie zostaną umyte ciepłą wodą z mydłem. Oznacza to, że lakieru nie trzeba usuwać przy pomocy zmywacza do paznokci. Dzięki temu produkt jest przyjazny i bezpieczny dla dzieci. Cena: 14,99 zł/8 ml.
Błyszczyk do ust z formułą dla dzieci na bazie składników naturalnych. Wzbogacony o ekstrakt z wiśni i olej z nasion słonecznika nawilża, wygładza oraz odżywia i regeneruje. Dzięki zawartości masła shea zapobiega pękaniu i wysychaniu ust oraz doskonale chroni przed słońcem, wiatrem i mrozem. Olejek rycynowy posiada doskonałe właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne. Lip gloss swój słodki smak zawdzięcza stewii. Pozostawia efektowny połysk na ustach.
Produkt dostępny w 2 słodkich kolorach: perłowym z drobinkami o zapachu pomarańczy oraz różowym o zapachu truskawki.
Cena: 15,80 zł/4,5 ml.
Kosmetyki inspirowane naturą
Vegan natural to linia kosmetyków stworzona na bazie dobroczynnych składników pochodzenia naturalnego. Produkty są odpowiedne dla wegan, bo nie zawierają komponentów pochodzenia zwierzęcego. To idealne rozwiązanie dla każdego, kto dba o środowisko i poszukuje wysokiej zawartości składników naturalnych.
W składzie linii vegan natural znajdują się wegańskie pomadki do ust, lakiery i odżywki do paznokci, olejek do skórek oraz mascara.
Materiał Partnera
Pomadka ochronna vegan natural
Zawiera 90% składników pochodzenia naturalnego, w tym oleje: konopny, ze słodkich migdałów, z pestek malin, słonecznikowy, rycynowy, arganowy oraz masło masło shea i kakaowe. Pomadka regeneruje, wygładza i odżywia usta, zapobiega ich pękaniu i wysychaniu. Tworzy warstwę ochronną przed słońcem, wiatrem i mrozem. Cena: 11,99 zł/4.8 g.
Materiał Partnera
Dostępna w trzech smakach:
Naturalna - pomadka o zapachu i smaku delikatnej wanilii, pozostawia usta w naturalnym kolorze. Nie barwi, a jedynie nadaje subtelny połysk.
Liczi – pomadka posiada zapach i smak egzotycznego owocu liczi, pozostawia usta ładnie zabarwione na różowo.
Jagoda – pomadka o zapachu i smaku kuszącej jagody, pozostawia usta elegancko zabarwione na karminowo.
Wegańskie produkty do paznokci
Lakier zawiera 75% składników pochodzenia naturalnego. W palecie występują kolory, które bazują na barwach czerpanych z przyrody jak zieleń lasu, ciemna jagoda, czerwona róża, kropelka rosy czy odcień pochmurnego nieba. Lakier szybko schnie, jest odporny na odpryskiwanie i utrzymuje się na paznokciach do 5 dni. Cena: 15,99 zł/6 ml.
Materiał Partnera
Linię uzupełniają:
Wegański olejek do skórek i paznokci NAIL & CUTICLE OIL - odżywia i regeneruje płytkę paznokcia, uelastycznia skórki i zapobiega ich wysuszeniu. Cena: 16,99 zł/8 ml.
Wegański utwardzacz GREEN HARDENER - wzmacnia paznokcie i zapobiega ich łamliwości, można go stosować samodzielnie lub jako bazę pod lakier wegański. Cena: 15,99 zł/6 ml.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony w celu poznania pełnej oferty. Wszelkie pytania dotyczące nawiązania współpracy prosimy kierować na adres [email protected]