StoryEditor
Producenci
22.07.2025 20:44

Francuski dom mody Longchamp wprowadzi do oferty perfumy – umowa z Interparfums już podpisana

Longchamp podpisał 22 lipca umowę licencyjną z grupą Interparfums / Longchamp mat.pras.

Longchamp, paryski dom mody, znany głównie z produkcji charakterystycznych toreb, torebek i akcesoriów, podpisał 22 lipca umowę licencyjną z grupą Interparfums. Umowa weszła w życie z momentem jej podpisania i ma obowiązywać do końca 2036 roku.

W ramach tej globalnej umowy, obowiązującej na wyłączność, Interparfums będzie odpowiedzialne za tworzenie, produkcję i dystrybucję linii zapachowych, dostępnych w punktach sprzedaży marki Longchamp oraz w ramach dystrybucji selektywnej (domy towarowe, perfumerie i sklepy wolnocłowe) – poinformowały obydwie grupy, Interparfums i Longchamp, w opublikowanym wspólnie komunikacie prasowym.

Poinformowano przy tym, że pierwszy nowy produkt, wprowadzony w ramach tej umowy, ma trafić na rynek w 2027 roku. 

Zobacz też: Kolejna marka modowa wkracza do branży perfumiarskiej – tym razem Jacquemus

Grupa Interparfums posiada licencje na perfumy takich marek, jak m.in. marek Boucheron, Lacoste, Karl Lagerfeld i Van Cleef & Arpels. Jest również właścicielem marek perfum Lanvin, Goutal i Rochas.

Grupa w 2024 roku odnotowała sprzedaż na poziomie 880 mln euro.

Zobacz też: Interparfums zamknęło I. kwartał 2025 wzrostem przychodów

Longchamp to francuska firma, która już od czterech pokoleń znajduje się w rękach rodziny Cassegrain – potomków jej założyciela, Jeana Cassegraina. Na przestrzeni ponad siedmiu dekad marka ta, założona w Paryżu w 1948 roku, zyskała międzynarodową renomę. Obecnie na całym świecie działa ok. 350 butików Longchamp oraz firmowy sklep internetowy. 

W ostatnich latach ta marka z tradycjami stała się popularna wśród młodego pokolenia – odkryły ją na nowo i polubiły "Zetki", a charakterystyczne (lekkie, solidne, praktyczne i wygodne) ortalionowe torby z logotypem konia wyścigowego stały się popularnym akcesorium wśród studentek i licealistek. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.07.2025 09:54
L‘Oréal stawia na dalszy wzrost w Indiach i reorganizuje tamtejszy odział
Aseem Kaushik obejmie stanowisko prezesa L‘Oréal IndiaL‘Oréal India

L‘Oréal India, spółka zależna należąca do globalnego giganta kosmetycznego L‘Oréal, wprowadziła zmiany w strukturze zarządzania w Indiach. Krok ten wskazuje na ambicje firmy, aby rozwijać się na jednym z najbardziej dynamicznych obecnie rynków kosmetycznych na świecie. Od 1 października Jacques Lebel obejmie stanowisko dyrektora generalnego L‘Oréal India, zastępując Aseema Kaushika, który obejmie stanowisko prezesa

Jak wskazują branżowe media, ta zmiana w systemie zarządzania następuje w momencie, gdy francuski gigant kosmetyczny podąża w kierunku ponad dwukrotnego zwiększenia swojego biznesu w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Te ambitne plany są podyktowane szybkim rozwojem rynku kosmetycznego w Indiach, napędzanym przez rosnącą klasę średnią i zauważalny, zwiększony popyt na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Jacques Lebel był wcześniej dyrektorem generalnym działu konsumenckiego L‘Oréal w Meksyku. Przed dołączeniem do L‘Oréal zajmował stanowiska kierownicze w Procter & Gamble oraz AB InBev.

Aseem Kaushik, który obejmie stanowisko prezesa L‘Oréal India, będzie skupiać się wizerunku korporacji, public affairs, relacjach z instytucjami i inicjatywach CSR.

L‘Oréal, działający na rynku indyjskim od 1994 roku, może się obecnie pochwalić zróżnicowanym portfolio, obejmującym marki konsumenckie (L‘Oréal Paris, Maybelline New York i Garnier), a także marki luksusowe (Lancôme, Kiehl‘s i Yves Saint Laurent Beauté). L‘Oréal podkreśla, że 95 swoich produktów przeznaczonych na rynek indyjski produkuje lokalnie - jest to ok. 500 mln sztuk w skali roku.

Część tej produkcji jest eksportowana, głównie do krajów Zatoki Perskiej.

Zamierzamy rozbudować nasze fabryki, zwiększyć moce produkcyjne i wzmocnić eksport – podkreślał w wypowiedziach dla mediów w czerwcu ub. roku prezes L‘Oréal, Nicolas Hieronimus, potwierdzając strategiczne znaczenie Indii dla grupy. 

Zobacz też: L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach

Firma zwiększyła również inwestycje na lokalnym rynku, nabywając w ostatnim czasie udziały w dwóch wschodzących indyjskich markach – Deconstruct (pielęgnacja skóry) i Arata (pielęgnacja włosów) – za pośrednictwem funduszu inwestycyjnego Bold, skupionego na innowacyjnych start-upach w sektorze kosmetycznych.

Wg prognoz, do 2027 roku indyjski rynek kosmetyczny może osiągnąć wartość 28,8 mld euro.

Zobacz też: Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.07.2025 14:37
Drogerie Müller wprowadzają do sprzedaży produkty mrożone. Na razie – jako pilotaż
Mrożonki są dostępne pilotażowo na razie tylko w kilku w drogeriach Müller: w Ulm, Neu-Ulm, Senden, Illertissen i BlaubeurenMarzena Szulc

Delfo, sieć skupiona na sprzedaży mrożonek, wdraża wspólnie z niemiecką siecią drogeryjną Müller nowy projekt pilotażowy. W pięciu drogeriach sieci, skupionych w rejonie Ulm (to tam, na południu Niemiec, mieści się też centrala firmy), można nabyć włoskie mrożone specjały.

Produkty są sprzedawane w przejrzystych opakowaniach – tak, aby klienci mogli wyraźnie zobaczyć zawartość. Produkty mają być dostępne w rejonie kas – a więc w strefie zakupów impulsowych.

Mrożonki są już dostępne w drogeriach Müller w Ulm, Neu-Ulm, Senden, Illertissen i Blaubeuren – informuje portal lebensmittelpraxis.de. 

Wraz z naszymi produktami można zabrać do domu cząstkę Włoch. Fakt, że możemy teraz zaoferować to doświadczenie w sklepach Müller, to dla nas doskonała okazja do wkroczenia na nowe ścieżki w handlu detalicznym – mówi założyciel i dyrektor zarządzający Delfo, Adriano Iemma.

Jak wyjaśnia Iemma, asortyment Delfo obejmuje międzynarodowe mrożone specjały, kładąc nacisk na jakość, pochodzenie i “proste przyjemności”. Oprócz sieci własnych sklepów, firma opiera się na modelach franczyzowych, koncepcie „shop-in-shop” oraz sklepie internetowym. 

Nasze produkty oferowane są w przejrzystych opakowaniach. Ma to na celu zapewnienie transparentnego widoku produktów oraz promowanie otwartej komunikacji z klientami – podkreśla Adriano Iemma. 

O powstaniu w Niemczech nowej sieci Delfo media branżowe informowały w sierpniu ubiegłego roku. Koncept ma być odpowiedzią na zmiany nawyków żywieniowych konsumentów. Za stworzeniem nowej sieci z mrożonkami stoją byli menedżerowie Lidla.

Sieć w założeniu różni się od tradycyjnych sklepów i jest odpowiedzią na nowy trend zakupowy – oferowane produkty mają być nie tylko smaczne, ale też zdrowe i wolne od konserwantów, w przystępnych cenach. Nazwa sieci Delfo to skrót od „Delicious Food”, czyli „Pyszne Jedzenie”. 

Sieć planuje otwarcie ponad 12 nowych sklepów do końca 2025 roku. Pierwszy z nich, otwarty w Ulm, zajmuje ok. 150 mkw. powierzchni sprzedażowej, gdzie znajduje się blisko 20 zamrażarek, w których umieszczono prawie 900 różnych mrożonych produktów. W asortymencie znajdują się m.in. owoce, warzywa, mięso, słodycze, a także specjały kuchni świata (m.in. z Brazylii, Włoch, Portugalii).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2025 20:49