StoryEditor
Producenci
01.10.2025 13:33

Ludwiku, do rondla: Grupa INCO planuje ekspansję w wielkim stylu

Kultowy płyn do mycia naczyń zyska nową młodość marketingową. / Grupa INCO

Grupa INCO, producent znanego płynu do mycia naczyń Ludwik, ogłosiła korektę swojej strategii rozwoju na lata 2024–2028. W ramach zmian firma podnosi wartość inwestycji do 250 milionów złotych, co oznacza wzrost o 20 proc. względem pierwotnych założeń. Środki zostaną przeznaczone m.in. na rozbudowę istniejących zakładów, budowę nowych linii produkcyjnych oraz wdrożenie innowacyjnej technologii wytwarzania nawozów organicznych z wykorzystaniem odzyskiwanej energii.

W Górze Kalwarii powstaje obecnie hala produkcyjna o powierzchni około 10 tys. mkw., w której będzie można uruchomić nawet cztery linie wytwórcze. Równocześnie rozwijany jest zakład opakowań w Koniecpolu, a w Suszu budowana jest nowa hala do produkcji nawozów naturalnych. Zgodnie z planem, pierwsze partie nawozów ekologicznych mają trafić na rynek w 2027 roku.

Dynamicznie rośnie również znaczenie eksportu w działalności spółki. W 2024 roku sprzedaż zagraniczna wzrosła o 31 proc. rok do roku i stanowi obecnie 12 proc. przychodów Grupy INCO. Produkty z portfolio firmy dostępne są już na ponad 20 rynkach, w tym w Niemczech, Wielkiej Brytanii, USA, Kanadzie, Wietnamie i krajach skandynawskich. Do listy dołączyły ostatnio Mongolia i Korea Południowa. Zarząd podkreśla, że ograniczenia produkcyjne niemieckich koncernów chemicznych sprzyjają wzrostowi zainteresowania ofertą polskiego producenta w Europie Zachodniej.

Ambicją Grupy INCO jest utrzymanie pozycji lidera w kategorii płynów do mycia naczyń w Polsce. Firma planuje zakończyć rok 2025 już trzeci raz z rzędu jako numer jeden pod względem wolumenu sprzedaży. Kluczowym wsparciem dla tego celu ma być historycznie największa kampania marketingowa w dziejach spółki.

Na działania promocyjne przeznaczone zostanie aż 20 proc. całkowitych nakładów inwestycyjnych, czyli około 50 mln zł. Kampania obejmie telewizję, radio, internet, działania trade marketingowe oraz współpracę z influencerami. To pierwsza tak szeroko zakrojona akcja marketingowa w historii Grupy INCO, która ma umocnić pozycję marki Ludwik na rynku krajowym i jednocześnie zwiększyć jej rozpoznawalność na rynkach zagranicznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.09.2025 16:17
Coty rozważa sprzedaż CoverGirl i Rimmel i stawia na segment perfum
Kosmetyczny gigant bierze pod uwagę sprzedać kilku swoich marek masowych.Shutterstock

Amerykańska firma Coty ogłosiła we wtorek rozpoczęcie strategicznego przeglądu swojego biznesu konsumenckiego, który może zakończyć się sprzedażą marek takich jak CoverGirl czy Rimmel. Producent kosmetyków planuje skoncentrować się na bardziej rentownym segmencie perfum, odpowiadając w ten sposób na zmieniające się warunki rynkowe. Pod lupą znajdzie się przede wszystkim segment kolorowych kosmetyków masowych o wartości 1,2 miliarda dolarów oraz samodzielny biznes w Brazylii generujący przychody rzędu 400 milionów dolarów.

Decyzja Coty jest odpowiedzią na pogarszającą się sytuację w sektorze masowych kosmetyków kolorowych w USA. W ostatnich miesiącach sieci drogeryjne ograniczały zatowarowanie, a konsumenci – z powodu rosnących kosztów życia – zaczęli ciąć wydatki. Segment ten dodatkowo tracił udziały na rzecz tańszych marek internetowych. Jak podają przedstawiciele spółki, popyt osłabiły także działania antykradzieżowe w sklepach oraz zmiany w polityce imigracyjnej.

Tymczasem segment perfum prestiżowych rośnie w szybkim tempie. Według Circana, w 2024 roku wartość rynku wzrosła o 12 proc., podczas gdy kosmetyki kolorowe masowe spadły o 3 proc. rok do roku. W pierwszej połowie 2025 roku sprzedaż perfum luksusowych w USA zwiększyła się o kolejne 6 proc. Coty, posiadające licencje m.in. na marki Gucci, Chloé i Burberry, planuje skonsolidować wszystkie zapachy w jednym dziale, który odpowiada już za 69 proc. sprzedaży całej firmy.

W roku zakończonym 30 czerwca 2025 r. dział kosmetyków konsumenckich Coty, z rocznymi przychodami 2,07 mld dolarów, zanotował 5 proc. spadek sprzedaży like-for-like. Jednocześnie perfumy – zarówno prestiżowe, jak i konsumenckie – rosły w tempie od 2 proc. do 9 proc. Spółka zmaga się jednak z presją na marże: wolne przepływy pieniężne zmalały do 277,7 miliona dolarów, a całkowite zadłużenie przekroczyło 4 miliardy dolarów.

Historia pokazuje, że Coty już wcześniej podejmowało działania restrukturyzacyjne. W 2020 roku spółka sprzedała większościowy pakiet w biznesie profesjonalnym Wella funduszowi KKR, a obecnie stara się zbyć pozostałe 26 proc. udziałów. Obecny przegląd ma na celu wzmocnienie bilansu i maksymalizację długoterminowej wartości. Mimo że akcje Coty straciły w 2025 roku prawie połowę swojej wartości, informacja o możliwej sprzedaży marek masowych podniosła kurs o 3 proc. w handlu przedsesyjnym. Obecna kapitalizacja rynkowa firmy wynosi około 3 miliardy dolarów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
29.09.2025 12:19
Revlon z nową szefową działu perfum marki Elizabeth Arden
Marka Elizabeth Arden świętuje w tym roku swoje 115. urodzinyElizabeth Arden mat.pras.

Revlon awansował Amber Garrison, doświadczoną w branży beauty managerkę, na stanowisko szefowej marki Elizabeth Arden. Garrison, mająca ponad 20-letnie doświadczenie w tej branży, będzie globalnie zarządzać kategorią perfum. Informacja o tej zmianie personalnej zbiega się ze 115. rocznicą marki Elizabeth Arden.

Garrison w ostatnim czasie pełniła funkcję globalnej prezes marki Origins w The Estée Lauder Companies, gdzie zarządzała procesami innowacji i przyspieszenia rozwoju cyfrowego. Wcześniej pracowała w Boston Consulting Group, gdzie zdobyła doświadczenie w zakresie transformacji marek i globalnej strategii.

W imieniu zarządu i zespołu managerskiego z radością witam Amber w firmie Revlon. Wniesie ona strategiczną jasność, błyskotliwość w budowaniu marki i głębokie zrozumienie konsumentów. Będzie ona solidnym uzupełnieniem naszego zespołu i naszej globalnej działalności perfumeryjnej. Z Amber na pokładzie umacniamy światowej klasy zespół managerów, który kształtuje kolejny rozdział Revlon – komentuje Michelle Peluso, dyrektor generalna Revlon.

Informacja zbiega się ze 115. rocznicą marki Elizabeth Arden, któremu towarzyszy nowa strategia transformacji i innowacji marki.

W segmencie zapachów portfolio Revlon nadal tworzy dynamikę, którą przyspieszymy, tworząc niezapomniane doznania zapachowe, intrygujące wiele pokoleń. Nie mogę się doczekać, aby dołączyć do zespołu i wspólnie kształtować przyszłość – mówi Amber Garrison, podkreślając, że jest zaszczycona, mogąc brać udział w kolejnym rozdziale historii i dziedzictwa Elizabeth Arden.  

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. październik 2025 14:01