StoryEditor
Producenci
19.01.2023 00:00

Lush otwiera pierwszy sklep stacjonarny w Polsce. Od 17 lutego zaprasza do Złotych Tarasów

Marka Lush, rok po uruchomieniu polskiego sklepu internetowego, rusza w Polsce ze sprzedażą stacjonarną. Butik marki w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy otwarty zostanie w piątek 17 lutego o godzinie 15:00.

O ty, że Lush przymierza się do otwarcia pierwszego stacjonarnego sklepu w Polsce portal wiadomoscikosmetyczne.pl pisał już pod koniec ubiegłego roku. Powołując się na ogłoszenie firmy, poszukującej menadżera sklepu, wskazywaliśmy na jego lokalizację w warszawskiej galerii Złote Tarasy. Dziś firma potwierdziła, że butik otwiera właśnie w tym centrum handlowym. Na pierwszych jego klientów czekać będzie w piątek 17 lutego o godzinie 15.00.

Firma zdradza, że sklep o powierzchni 100 mkw. podzielony zostanie na kilka stref przeznaczonych dla różnych kategorii produktów. Oprócz czterometrowej ściany z kultowymi bombami do kąpieli, sekcji perfum oraz kosmetyków pielęgnacyjnych, do dyspozycji klientów oddane zostaną dwie strefy darmowych konsultacji oraz miejsce, w którym będą mogli zapakować samodzielnie skomponowane prezenty.

Lush to marka znana z zaangażowania w zrównoważony rozwój oraz działania, które mają na celu pozostawienie świata lepszym miejscem. Warszawski sklep został zaprojektowany w zgodzie z tą filozofią. Znajdujące się w nim meble wykonane zostały przez zaprzyjaźnionego z marką włoskiego stolarza, który użył drewna oraz tworzywa sztucznego pochodzących z recyklingu. Płytki podłogowe zawierają do 45 proc. materiałów pochodzących z recyklingu, a oświetlenie to lampy LED o niskim zużyciu energii.

– Jestem podekscytowany faktem, że mieszkańcy Warszawy wreszcie będą mogli powąchać, dotknąć i poczuć nasze produkty – mówi Jakub Misztal, manager sklepu Lush.  

W dniu otwarcia klienci sklepu będą mieli możliwość własnoręcznego zrobienia bomby do kąpieli, bąbelkowej kostki lub świeżej maski do twarzy pod okiem pracowników manufaktury Lush. Ponadto firma zapewnia, że pierwsze sto osób, które zrobią zakupy w warszawskim sklepie otrzymają mały upominek.

Bring it Back: program zwrotu opakowań

Dodatkowo marka zachęcać będzie klientów do zwrotu lub recyklingu opakowań.

– Od lat szukaliśmy sposobu na skuteczny recykling, bo czuliśmy się odpowiedzialni za to, co dzieje się z naszymi zużytymi butelkami i czarnymi pudełkami. ​​Nie chcieliśmy, by nasze opakowania kończyły na wysypiskach śmieci. W lutym 2021 roku zmodernizowaliśmy nasz 12-letni program, który pozwala klientom wymieniać je w sklepie na darmową świeżą maseczkę w ramach programu Bring It Back – podała firma w komunikacie.

Przy okazji poinformowała, że z programu będą też mogli korzystać klienci sklepu w Złotych Tarasach. Za przyniesienie do sklepu plastikowych opakowań po produktach Lush, otrzymają za każde z nich 2,50 zł zniżki na kolejne zakupy lub darmową świeżą maseczkę (za 5 opakowań).

Wszystkie puste pojemniki trafią do Green Hubu. PET (politereftalan etylenu) i HDPE (polietylen o wysokiej gęstości), z których wykonane są butelki, zostaną przekazane partnerom firmy, którzy poddadzą je recyklingowi, a PP (polipropylen) zostanie ponownie przetworzony na czarne pojemniki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 13:30
Yves Rocher zamyka zakłady produkcyjne swojej marki w Izraelu – 270 osób straci pracę
Plaza Poznań

Marka kosmetyczna Sabon, należąca do francuskiego koncernu Yves Rocher, ogłosiła decyzję o zamknięciu swojego zakładu produkcyjnego, centrum logistycznego oraz globalnej siedziby w Izraelu. Zmiany te wiążą się z likwidacją około 270 miejsc pracy i mają na celu konsolidację działalności produkcyjnej w już istniejącym zakładzie we Francji.

Zamknięcie obejmie zakład produkcyjny i globalne centrum logistyczne w Kiryat Gat. Operacje logistyczne zostaną zakończone do października 2025 roku, natomiast całkowite zamknięcie planowane jest na czerwiec 2026 roku. Firma prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży zakładu i podpisała niewiążący list intencyjny z potencjalnym nabywcą. W przypadku niepowodzenia transakcji, zakład zostanie całkowicie zamknięty.

Sabon planuje również sprzedaż swoich 22 sklepów detalicznych w izraelskich centrach handlowych. Zgodnie z planem, przyszły nabywca miałby pełnić rolę wyłącznego dystrybutora produktów marki Sabon na rynku izraelskim. Na ten moment nie wiadomo, czy negocjacje zakończą się podpisaniem wiążącej umowy.

Zamknięcie izraelskich struktur obejmie 60 pracowników centrali, 104 osoby zatrudnione w fabryce, 16 pracowników logistyki oraz około 90 pracowników sklepów, których przyszłość zależy od powodzenia procesu sprzedaży. Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością redukcji kosztów i uproszczenia działalności poprzez likwidację dwóch równoległych ośrodków produkcyjnych – w Izraelu i we Francji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 04:38