StoryEditor
Producenci
03.02.2023 00:00

Lush wspiera badania nad rakiem za pomocą nowej bomby kąpielowej

Złota bomba do kąpieli Dexter‘s Dragon’s egg pozwoli na zebranie funduszy na specjalistyczne badania nad bardzo poważnym i groźnym nowotworem, na który chorują wyłącznie dzieci. / materiały prasowe Lush Cosmetics
Nowy produkt firmy Lush, Dexters Dragon’s egg, zawita za kilkanaście dni na wirtualne półki sklepu online i do sklepów stacjonarnych w wybranych krajach. Firma uczci w ten sposób pamięć syna dyrektora ds. cyfrowych Lush, małego Dextera Constantine, którego rodzicom zabrał mięśniakomięsak prążkowanokomórkowy, rzadki nowotwór wieku dziecięcego.

W zeszłym roku Jack Constantine, dyrektor ds. cyfrowych firmy Lush, stracił swojego siedmioletniego syna Dextera z powodu mięśniakomięsaka prążkowanokomórkowego, rzadkiego nowotworu wieku dziecięcego, co do którego brakuje świadomości oraz funduszy na badania i leczenie. Aby uhonorować Dextera i dzieci takie jak on, Lush wspiera uruchomienie Dexter‘s Arc, platformy zbierania funduszy utworzonej przy wsparciu zarejestrowanej organizacji charytatywnej Alice‘s Arc. Fundusze zebrane za pośrednictwem Dexter‘s Arc zostaną przeznaczone na badania nad mięśniakomięsakiem prążkowanokomórkowym bez udziału zwierząt.
 

Dexter Constantine

Rodzina Constantine czule nazywała Dextera swoim „władcą smoków”, dlatego 15 lutego, w Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem u Dzieci, firma Lush wprowadzi na rynek limitowaną edycję najlepiej sprzedającej się bomby do kąpieli Dragon’s egg, nazwaną Dexter‘s Dragon’s egg. 100% dochodu ze sprzedaży trafi do Dexter‘s Arc. Obecnym celem promocji jest zebranie 500 tysięcy dolarów specjalnie na potrzeby badań nad tym rzadkim nowotworem i to bez udziału zwierząt, co dodatkowo winduje koszta.
 

Jack i ja jesteśmy załamani utratą naszego słodkiego Dextera. Na zawsze pozostanie w naszych myślach i zawsze będzie nam go brakowało. Jesteśmy bardzo wdzięczni Lush i całemu personelowi, który stworzył Dexter‘s Dragon’s egg, aby podnieść świadomość na temat miesiąca świadomości raka u dzieci. Czuliśmy ogromne wsparcie ze strony Lush i Alice’s Arc, zapewniając naszej rodzinie sposób na opowiedzenie historii Dextera i podniesienia świadomości na temat mięśniakomięsaka prążkowanokomórkowego od czasu jego śmierci. — powiedziała w oświadczeniu prasowym matka Dextera, Rachel Constantine.

Czytaj także: Lush otwiera pierwszy sklep stacjonarny w Polsce. Od 17 lutego zaprasza do Złotych Tarasów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 01:34