StoryEditor
Producenci
31.01.2023 00:00

LVMH i L’Oréal walczą o udziały w firmie Aēsop

Aesop rozwija sieć swoich sklepów na całym świecie. W tym roku marka zadebiutowała w Chinach / fot. aesop.com
Aēsop jest własnością firmy Natura &Co, która rozważa sprzedaż udziałów w firmie. O jej nabycie walczy dwóch graczy – LVMH i L‘Oréal – podaje portal beautypackaging.com za agencją Bloomberg.

Pomysł na sprzedaż mniejszościowego pakietu udziałów w swojej marce Aēsop pojawił się w Natura &Co pod koniec ubiegłego roku. Było to kilka miesięcy po tym, jak brazylijska grupa kosmetyczna ogłosiła reorganizację zgodnie ze strategią zwiększania odpowiedzialności poszczególnych jednostek biznesowych i marek — Natura, Avon, The Body Shop i Aēsop. Jednym z celów reorganizacji jest przejście do prostszej struktury holdingu.

Czytaj też: Natura &Co przechodzi reorganizację. Jej celem jest uproszczenie struktury

Jeszcze w grudniu 2022 roku proces sprzedaży mniejszościowego pakietu udziałów w marce Aēsop  był w fazie konsultacji. Teraz, według agencji Bloomberg, marka znalazła się w centrum wojny przetargowej o wartości 2 miliardów dolarów między globalnymi firmami kosmetycznymi LVMH i L‘Oréal.

Zakup udziałów w Aēsop rzekomo rozważa również japońska firma Shiseido. Zainteresowanie transakcją wyraziły też CVC Capital Partners oraz L’Occitane.

Natura & Co zajmuje 9. miejsce w raporcie Top Global Beauty Companies 2022 przygotowanym przez portal beautypackaging.com. Jej sprzedaż w 2022 r. wzrosła o 8,8 proc. i osiągnęła 7,1 mld dol. Jako właściciel marek Natura, Avon, The Body Shop i Aēsop firma ma ponad 3700 sklepów w różnych krajach, zatrudnia 35 tys. pracowników oraz 7,7 mln przedstawicieli i konsultantów. Sprzedaż bezpośrednia stanowiła 74,8 proc. sprzedaży, detaliczna to 14,5 proc., a internetowa – 10,7 proc. Celem firmy jest, aby sprzedaż cyfrowa stanowiła co najmniej 75 proc. jej przychodów.

Czytaj też: Natura&Co, właściciel Avon i The Body Shop, inwestuje w technologie przyszłości

Sprzedaż w marce Aēsop wzrosła o ponad 25 proc. dzięki popytowi w Ameryce Północnej i Azji. Sprzedaż wzrosła również o 50 proc. w Korei Południowej. Do końca 2021 roku Aēsop dodał 25 sklepów i dziewięć stoisk w domach towarowych na całym świecie, a w tym roku zadebiutowała (wraz z The Body Shop) w Chinach.

Czytaj też: Natura&Co chce otwierać stacjonarne sklepy w Chinach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 14:27
Beiersdorf inwestuje 350 milionów euro w rozbudowę zakładu w Meksyku
Siedziba Beiersdorf w HamburguBeiersdorf

Beiersdorf, niemiecki koncern kosmetyczny znany z marek takich jak Nivea czy Eucerin, ogłosił inwestycję o wartości 350 milionów euro w rozbudowę swojej fabryki w Silao, w stanie Guanajuato. Informację potwierdziło Ministerstwo Gospodarki Meksyku, wskazując, że projekt wzmocni rolę kraju jako kluczowego centrum produkcyjnego i eksportowego w regionie.

Obecnie około 70 proc. produkcji z zakładu w Silao trafia na rynki zagraniczne, co czyni go istotnym elementem globalnego łańcucha dostaw Beiersdorf. Rozbudowa pozwoli zwiększyć moce produkcyjne i wdrożyć zaawansowane technologie wytwórcze, co ma zaspokoić rosnące zapotrzebowanie międzynarodowe na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Według władz Meksyku, inwestycja przyniesie również znaczące efekty lokalne – stworzenie nowych, wysokiej jakości miejsc pracy oraz transfer know-how w zakresie nowoczesnych procesów przemysłowych. Projekt wpisuje się także w strategię długoterminową firmy, zakładającą osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2045 roku, poprzez m.in. ograniczanie emisji i wdrażanie rozwiązań zrównoważonej produkcji.

Rozbudowa fabryki w Silao podkreśla rosnące znaczenie Meksyku w globalnej strategii Beiersdorf. Kraj, dzięki swojemu położeniu i rozwiniętej infrastrukturze, staje się nie tylko ważnym ośrodkiem zaopatrzeniowym dla Ameryki Łacińskiej, ale także istotnym punktem eksportowym na inne rynki światowe. Inwestycja w wysokości 350 milionów euro stanowi jedną z największych w historii działalności firmy w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 13:43
Boom w branży kosmetycznej poprawia zyski VBH – marki Victorii Beckham
Victoria Beckham ugruntowała swoje miejsce na globalnym rynku dóbr luksusowych dzięki konsekwentnemu budowaniu marki i innowacyjnym produktom kosmetycznymVictoria Beckham mat.pras.

Firma należąca do Victorii Beckham odnotowała solidny, dwucyfrowy wzrost – już czwarty rok z rzędu. To efekt boomu w branży beauty. Za 2024 rok wzrost przychodów zwiększył się o 26 proc. – do 112,7 mln funtów, pomimo bardzo dużej konkurencji na rynku dóbr luksusowych i kosmetycznych.

Firma, prowadząca proces długoterminowej restrukturyzacji, osiągnęła dodatni zysk EBITDA w wysokości 2,2 mln funtów – wobec 1,8 mln funtów w roku 2023. Zysk EBITDA (z wyłączeniem niedawno uruchomionego działu perfum) wzrósł o 47 proc.

Eksperci wskazują, że jest to już czwarty, kolejny z rzędu rok, kiedy firma borykająca się wcześniej z wysokimi stratami notuje dwucyfrowe wzrosty przychodów. Reset strategii został zapoczątkowany w 2019 roku.

Główne motory wzrostu dla marki to kanały bezpośredniej sprzedaży konsumenckiej, flagowy butik w londyńskiej dzielnicy Mayfair, a także kanał e-commerce. Generują one obecnie w sumie 62 proc. sprzedaży netto.

VBH notuje wzrosty w obydwu kategoriach: fashion oraz beauty. W kategorii kosmetyków do makijażu oczu bestsellerem jest Satin Kajal Liner, sprzedający się co 30 sekund. Popularnością cieszą się też kosmetyki pielęgnacyjne marki, które powstały we współpracy z  a pielęgnacja skóry została wzmocniona dzięki dwuetapowemu oczyszczaniu i korektorowi w formie pisaka The Concealer Pen opracowanemu we współpracy z marką luksusowych kosmetyków Augustinus Bader.

Jeszcze w tym roku Victoria Beckham Beauty zapowiada rynkowy debiut swojego pierwszego podkładu, który ma stać się kamieniem milowym marki w segmencie kosmetyków do twarzy. Kategoria ta do końca 2025 roku ma generować ponad 20 proc. całkowitej sprzedaży. 

Media branżowe przypominają, że marka Victorii Beckham była początkowo postrzegana jako marka typowa celebrycka, oparta na nazwisku swojej założycielki. Z czasem jednak ugruntowała swoje miejsce na globalnym rynku dóbr luksusowych dzięki konsekwentnemu budowaniu marki i innowacyjnym produktom kosmetycznym. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 00:28